-

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MStak

-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 20:31

-
Laatst bijgewerkt door MStak op 15-04-20 20:59, in het totaal 2 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:31

Wat een banketstaaf verhaal zeg. Klopt echt helemaal niks van.

Ik ken een paar afgekeurde politie paarden. Dat zijn hele leuke, gezonde en prima rijpaarden.

Nietsmar

Re: Afgekeurde politiepaarden geslacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:34

Nee inderdaad.

Hier een bijrijdpaard gehad wat ze misschien wouden hebben maar bleek toch niet geschikt. Is gewoon terug gegaan naar de eigenaar (in overleg uiteraard).

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:35

Account vandaag aangemaakt en dit is het eerste bericht. Volgens mij heb je tijd teveel, zoek wat anders of zo.

Ik ken inderdaad ook afgekeurde politiepaarden die een leuk recreatiepaard zijn nu.

Maar goed. Koe wel, paard niet? Beetje scheef hè.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:36

Ik ken ook een gepensioneerd politiepaard wat gewoon als recreatief rijpaard verkocht is en waar een meisje nog jaren plezier van heeft gehad.

Ik vermoed dus dat als ze het paard willen laten inslapen, er gewoon echt iets mee aan de hand is. En dan is het niet meer dan eerlijk naar het paard toe.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:37

Inderdaad een onzin verhaal. Een gezond paard wordt niet afgemaakt, ook door de politie niet.
Er wordt vaak zat 'afgekeurde' politiepaarden verkocht of weggegeven aan iemand van de politie en soms zelfs erbuiten, of ze gaan naar het Paardenrusthuis in Soest. Er zijn daar standaard plekken gereserveerd voor politiepaarden.
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 15-04-20 20:45, in het totaal 2 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:37

Ik vraag me wel af hoe nuttig informatie van ‘horen zeggen’ is. Je weet nooit hoe betrouwbaar dat is immers.

Je zal het moeten navragen bij de bereden politie zelf. Ik weet niet of ze verplicht zijn dit soort info te geven. Het is natuurlijk niet verboden om dieren te slachten, mensen moeten toch eten immers :)

Ik begrijp je verontwaardiging trouwens goed hoor!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:39

Nee klopt niet, ik heb zelf een aantal ex politie paarden gereden die gewoon een nieuwe eigenaar kregen toen ze toch niet geschikt bleken te zijn.
Oude gaan zover mogelijk zelfs naar rusthuis in Soest.
Maar paarden die niet meer normaal bereden kunnen worden worden inderdaad ingeslapen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:40

Ik ken ook een afgekeurd politiepaard. Heeft gewoon een prima leven en werd geen hoofdprijs voor gevraagd.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:40

Afgekeurd bij de politie hoeft vaak zat ook niet iets lichamelijk te zijn (meestal niet zelfs), en dat wordt vaak verward omdat een 'afgekeurd paard' in het normale leven vaak wat mankeert.

Een afgekeurd politiepaard is meestal simpelweg niet geschikt voor het werk en vaak gewoon kerngezond. Die worden echt niet afgemaakt.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:42

En daarnaast, al gingen er een paar paarden naar de slacht is dat nog steeds aan de politie als instantie toch. Ik snap wel dat ze hun 'naam' niet willen verbinden aan een paard wat fysiek of mentaal echt niet lekker bleek te zijn. Dan zou ik zelf nog wel die beslissing nemen ipv hem te verkopen als 'recreatiepaard' geen mens weet wat er dan vervolgens weer mee gebeurd.

NZ92

Re: Afgekeurde politiepaarden geslacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:44

pfff wat een onzin verhaal! Als ik jouw was zou ik lekker je topic verwijderen ;)

MStak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 20:44

-
Laatst bijgewerkt door MStak op 15-04-20 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:44

Ik heb een ex politiepaard. Hij was niet geschikt als politiepaard en ik heb hem 13 jaar geleden als 6 jarige in Rotterdam gekocht.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:48

Je spreekt jezelf wel tegen. Je hebt foto's van het paard dus je weet zeker dat het waar is. Maar later zeg je dat er niets mee aan de hand is?
Ben wel benieuwd naar de foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:50

MStak schreef:
Beste mensen om verwarring te voorkomen,

Ik heb het niet over een gepensioneerd politiepaard, dat is een heel ander verhaal. Dit gaat specifiek over een afgekeurd politiepaard.

En zullen we alsjeblieft een beetje respectvol blijven? Ik wil ook niet dat dit de waarheid is, maar ik heb foto's van het beest en ik weet 100 procent zeker dat dit waar is over het paard.

Ik heb speciaal voor dit bericht een account aangemaakt ja, om te kijken of mensen hier meer van wisten. Uit goede bedoelingen dus. Vandaar dat mijn account niet oud is.

Ik wil alleen het beste voor die beesten en ik hoop net als jullie dat dit soort dingen niet gebeuren, maar mocht het wel zo zijn dan wil ik er wat aan doen. Zou het fijn vinden als we respectvol kunnen doen naar elkaar.

Dit paard kwam van een handelaar en kon dus niet terug naar een eigenaar. Bereden politie heb ik al benaderd, ik wacht op een antwoord. Verder is er met het paard dus niets zo erg mis dat het niet pijnloos kan leven of totaal niet bereden kan worden.

Er heeft maar 1 iemand het over een pensioenpaard. De rest gaat wel degelijk over afgekeurde paarden.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:52

Hier op stal staan ook gewoon 2 afgekeurde politiepaarden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:52

Wie weet waren er wel meer medische redenen waardoor de slacht de beste optie was. Ik neem aan dat je geen medisch rapport hebt gezien?
En liever laten slachten als dat zo'n dier in de handel terecht komt.
Je hebt het via via dus ook maar van horen zeggen en vaak klopt dan de helft al niet van zo'n verhaal.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:54

Dit is niet waar. Wanneer een paard nog paardwaardig kan leven zal het verkocht worden. Pas wanneer een paard volgens de dierenarts beter ingeslapen kan worden zal dit gebeuren.
Ik tem op dit topic want via via zijn geen ervaringen uit de eerste hand.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:55

...waar precies is het dier (waar jij foto's van hebt) op afgekeurd...?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:56

Er zijn 2 verschillende uitleg van het woord afgekeurd.

De eerste is niet geschikt als politie paard maar wel als recreatiepaard.

De tweede is niet geschikt als politie paard en ook teveel problemen om een gezond recreatie paard te zijn.

Deze laatste groep zal eerder bij de slager eindigen vanuit de politie dan de eerste groep.
Blijkbaar worden de bemerkingen die ts in de op noemt door de politie als dusdanig ingeschat dat ze het niet diervriendelijk vinden om voor dit dier een ander baasje te zoeken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: -

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:00

De beginpost is leeg gehaald..

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:03

Ik ben wel benieuwd wat er stond.. Ik heb mijn paard verkocht aan de politie. Helaas jaar later was hij ingeslapen aan een peesblessure

Yummy

Re: -

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:06

En alles is wegg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:09

Is zeker een nieuwe trend een topic leeghalen door een Ts, is niet de eerste keer.