Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
__denise schreef:Premier Equine? Ik heb zelf alleen ervaring met de regendeken en die valt aardig lang. Mijn grote die bij de Amigo wat lengte miste, ligt hij heel goed.
Je zou eens in het topic kunnen kijken, daar zitten ook wat mensen met PE vliegendekens.
[SV] Ervaringen Premier Equine dekens
_Penotti schreef:De shires is de enige die ik tot nu toe heb gevonden die mijn brede paard past.
Zij is wel kort, maar het rare als je alle shires dekens op elkaar legt betreft maat, geven ze alleen maar verschil in lengte.
Niets van boven naar beneden, niets aan buikflap, alleen maar langer op de rug.
_Penotti schreef:je bedoeld deze toch?
https://www.divoza.com/nl/shires-sweet- ... iegendeken
Ik denk betreft bescherming ook wel 1 van de betere.
Wel dik als het echt heel heet is.
Maar we hebben dan natuurlijk ook wel 2 hele extreme jaren gehad.

kwita schreef:nu niet vervelend bedoeld, maar is er een medische reden dat het dier een deken op moet?
Ik zie het om me heen ook , iedereen heeft er een dus een deken hoort er bij....maar als het zo een probleem is om een passende te vinden waar het paard geen last van heeft zou je hem/haar dan niet zonder zetten?.
Want last van een te warme, schurende deken of met anti- vliegen middelen zonder deken...ik denk dat je daar serieus over na moet denken. Een deken is een heel gedoe even als dat sprayen maar ik denk dat het dier blij is van die deken af te zijn als het medisch mogelijk is.

Cryssie schreef:kwita schreef:nu niet vervelend bedoeld, maar is er een medische reden dat het dier een deken op moet?
Ik zie het om me heen ook , iedereen heeft er een dus een deken hoort er bij....maar als het zo een probleem is om een passende te vinden waar het paard geen last van heeft zou je hem/haar dan niet zonder zetten?.
Want last van een te warme, schurende deken of met anti- vliegen middelen zonder deken...ik denk dat je daar serieus over na moet denken. Een deken is een heel gedoe even als dat sprayen maar ik denk dat het dier blij is van die deken af te zijn als het medisch mogelijk is.
Het is niet medisch, maar slaat haar buik kapot als er maar een vlieg op haar buik komt. Ze gaat rennen als de beestjes op haar lijf zitten. Sorry maar dan doe ik toch echt een deken om.
Spray werkt gewoon niet, ja voor heel even.