Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
cissy schreef:Laat aub iemand meekijken met verstand van trailers! Nooit zelf gaan doen als je er geen kijk op hebt.
Vooral de bodem en wanden onderaan goed nakijken of je geen natte zachte plekken ziet of bobbels in het hout.
Ook bij bedrijven moet je blijven kijken want ook die kunnen je rotzooi verkopen.
Polyester kan ook zooi zijn, zeker als er hout ad binnenkant zit en je de wand heen en weer kunt buigen.
Zo zijn er heel veel dingen waar je als leek overheen kijkt.
Wat voor bodem ligt er in, wat ligt er op die bodem, wat voor trapbescherming en hoe zit die gemonteerd, zitten er panieksluitingen bij de stangen. Etc. Etc.
tjiftjaf schreef:Ik zou een trailer liever niet particulier kopen maar bij een dealer.
Je zou eens bij van Hooff in Elshout kunnen kijken. Die heeft ook altijd wel tweedehands trailers en is erg betrouwbaar. Zit alleen niet in het noorden van het land maar ik zou zelf die afstand rijden er wel voor over hebben.
frankiej schreef:is huren geen optie?
goedkoop is duurkoop. vaaleriee schreef:Zou nooit meer een trailer particulier kopen. Je kunt zelf gewoon niet zien hoe het met bijvoorbeeld de remmen gesteld is. Ben ik al een keer goed mee op m’n bek gegaan. Zonde van het geld en de moeite. Je vergeeft het jezelf nooit als je er een ongeluk mee krijgt omdat je een paar 100€ wilde besparen. Liever wat meer betalen bij een betrouwbaar adres als bijvoorbeeld van Hooff of Zuidzijde. Is het geld meer dan waardgoedkoop is duurkoop.
FleurSandro schreef:Ik heb mijn trailer particulier gekocht en mijn vader meegenomen die wel enigzins wat weet van auto's en aanhangers. Ik heb zelf onder de trailer gelegen en de hele bodem afgevoeld en getikt. Uiteindelijk de trailer gekocht en voor de zekerheid na de koop nog naar de garage gebracht voor onderhoud. Kreeg een bod van de garage die dubbel zo hoog was als dat ik hem had gekocht! Particulier hoeft zeker niet slecht te zijn maar helaas kan je niet controleren of de trailer jaarlijks bij een garage komt. Gelukkig kwam en komt mijn trailer jaarlijks bij de garage en indien nodig vaker
ze had al kosten voordat ze weg kon Yaffie schreef:Huren lukt niet, omdat de trailer dan nog te zwaar is in combi met mijn zware auto. Ik wou dus een trailer kopen om die dan terug te laten keuren. Ik heb namelijk geen zwaar paard.
vaaleriee schreef:Zou nooit meer een trailer particulier kopen. Je kunt zelf gewoon niet zien hoe het met bijvoorbeeld de remmen gesteld is. Ben ik al een keer goed mee op m’n bek gegaan. Zonde van het geld en de moeite. Je vergeeft het jezelf nooit als je er een ongeluk mee krijgt omdat je een paar 100€ wilde besparen. Liever wat meer betalen bij een betrouwbaar adres als bijvoorbeeld van Hooff of Zuidzijde. Is het geld meer dan waardgoedkoop is duurkoop.
tita schreef:Trailer via dealer kopen is ook geen garantie hoor.
Ik ben vreselijk opgelicht door de Kraay echt voor duizenden euro’s
Trailer was ook ruim 4000€ dus geen barrel
Mijn tip is, laat aankoopkeuring doen.
Ik heb mijn trailer verkocht in dec voor 2200€ hij was in orde zat nieuwe vloer in van 2014 ze mocht um laten keuren was niet nodig.
Uiteindelijk toch gedaan na een maand en bleek dus de vloer in orde maar de laadklep was verrrot onder het rubber.
De klep was niet vervangen wist mijn dealer te vertellen
Zo zie je maarze had al kosten voordat ze weg kon
Citaat:Wat gegevens over de auto:
Toegestane maximum massa: 2300kg
Mag trekken: 1800kg
Ik heb een paard wat nog net geen 500 kilo weegt.
Ik zoek dus een trailer van maximaal 700kg, zodat ik de trailer terug kan laten keuren (+500kg paard) naar 1200kg.
Dan is het totale gewicht max 3500kg en dat is wat ik max mag besturen met een b rijbewijs.
Sommetje lijkt me wel kloppend.
Yaffie schreef:Wat gegevens over de auto:
Toegestane maximum massa: 2300kg
Mag trekken: 1800kg
Ik heb een paard wat nog net geen 500 kilo weegt.
Ik zoek dus een trailer van maximaal 700kg, zodat ik de trailer terug kan laten keuren (+500kg paard) naar 1200kg.
Dan is het totale gewicht max 3500kg en dat is wat ik max mag besturen met een b rijbewijs.
Sommetje lijkt me wel kloppend.
) maar dat heeft consequenties. Blussem schreef:Mag ik je een tip geven.
Voor 2500,- koop je een oude aftandse trailer. Voor 4000 heb je een splinternieuwe houte trailer met garantie.
De meeste tweede handse trailers zijn veelste duur en vaak inclusief opknappen/terug brengen in nieuwstaat net zo duur of duurder dan een nieuwe. Tenzij je zelf heel handig bent.
ikke schreef:Yaffie schreef:Wat gegevens over de auto:
Toegestane maximum massa: 2300kg
Mag trekken: 1800kg
Ik heb een paard wat nog net geen 500 kilo weegt.
Ik zoek dus een trailer van maximaal 700kg, zodat ik de trailer terug kan laten keuren (+500kg paard) naar 1200kg.
Dan is het totale gewicht max 3500kg en dat is wat ik max mag besturen met een b rijbewijs.
Sommetje lijkt me wel kloppend.
Het sommetje klopt wel maar het probleem is dat er bar weinig trailers zijn die daadwerkelijk minder dan 700kg wegen.
Handig, zo'n dikke bak (V70?) maar dat heeft consequenties.
Baleno schreef:Citaat:Wat gegevens over de auto:
Toegestane maximum massa: 2300kg
Mag trekken: 1800kg
Ik heb een paard wat nog net geen 500 kilo weegt.
Ik zoek dus een trailer van maximaal 700kg, zodat ik de trailer terug kan laten keuren (+500kg paard) naar 1200kg.
Dan is het totale gewicht max 3500kg en dat is wat ik max mag besturen met een b rijbewijs.
Sommetje lijkt me wel kloppend.
ik heb het nog even opgezocht:
'Aanhanger trekken met rijbewijs B
Heeft u rijbewijs B (autorijbewijs)? Dan mag u met een auto:
een aanhanger trekken van maximaal 750 kilo (lege gewicht + laadvermogen);
een aanhanger trekken van meer dan 750 kilo als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (lege gewicht + laadvermogen) uitkomen. '
staat op de site van de rijksoverheid![]()
dus het gewicht van je paard moet je niet meerekenen. het wordt berekend zonder paard zoals hierboven staat. met lege gewicht bedoelen ze het gewicht van, in dit geval, de trailer + het laadvermogen van de trailer.
mijn trailer is op de bodem na van aluminium. hele fijne trailer en ze zijn ook licht
ikke schreef:Het sommetje klopt wel maar het probleem is dat er bar weinig trailers zijn die daadwerkelijk minder dan 700kg wegen.
Handig, zo'n dikke bak (V70?) maar dat heeft consequenties.
Blussem schreef:Mag ik je een tip geven.
Voor 2500,- koop je een oude aftandse trailer. Voor 4000 heb je een splinternieuwe houte trailer met garantie.
De meeste tweede handse trailers zijn veelste duur en vaak inclusief opknappen/terug brengen in nieuwstaat net zo duur of duurder dan een nieuwe. Tenzij je zelf heel handig bent.
MarliesV schreef:Qua gewicht kom je toch wel snel op een aluminium, prima maar in het algemeen duurder dan een houten. Als je nu kan investeren, kan je misschien later de trailer goed verkopen;
https://www.konag.nl/aanhangwagen/licht ... dstrailer/
Geen lichtere auto beschikbaar? Dat zou natuurlijk een oplossing zijn. Fijn he, grote auto, maar nu even lastig.
Shalimar schreef:Hier ben ik het echt niet mee eens. Mijn ervaring is totaal niet zo. Ik heb een houten atec, was prima onderhouden voor ongeveer het door jou genoemde bedrag. Echt veel plezier van dat ding. En hij weegt 620 kilo op papier. Daar moet natuurlijk wat bij op omdat dat wegen nou eenmaal wat optimistisch gebeurt maar zo'n trailer past prima in het plaatje van TS. Enige nadeel schijnt te zijn dat je de wanden niet makkelijk kan vervangen als er wat mee is, dan moet de kap er af heb ik me door de dealer laten vertellen. Nou ja, dat is dan maar zo.
cissy schreef:Precies dat bedoel ik dus ook met mijn bericht.
Zet de beoogde trailer eerst op de weegbrug! Of haal je E.