Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Gini schreef:Als jij je paard gaat trainen, moet je voor zo goede mogelijke ideale omstandigheden zorgen. Een longeercirkel die afgezet is met stroom is voor mij verre van de ideale situatie. Schrikdraad is om een paard in een weiland te houden en is voor niets anders goed.
Ik zou dus elders longeren waar het wel veilig is en waar het paard niet totaal onverwacht een "straf" krijgt. Dit is niet goed voor het zelfvertrouwen van het paard.
Rende eerst ook voor mij weg maar snel genoeg was die angst ook weer weg. De angst voor (dat) draad is nog wel even gebleven
LeenArnhem schreef:Gini schreef:Als jij je paard gaat trainen, moet je voor zo goede mogelijke ideale omstandigheden zorgen. Een longeercirkel die afgezet is met stroom is voor mij verre van de ideale situatie. Schrikdraad is om een paard in een weiland te houden en is voor niets anders goed.
Ik zou dus elders longeren waar het wel veilig is en waar het paard niet totaal onverwacht een "straf" krijgt. Dit is niet goed voor het zelfvertrouwen van het paard.
Hoi Gini,
Normaal staat er nooit stroom op! Het was een samenhang van omstandigheden. Ik zou graag tips willen hoe hiermee om te gaan en het vertrouwen terug krijgen...Ik weet ook heus wel dat ik beter had moeten opletten. Dit doe ik nooit meer zonder te controleren of de stroom aan /uit staat.