Wie gaat er deze maand naar de Cantharel?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fascinerend

Wie gaat er deze maand naar de Cantharel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 09:18

Wij gaan een aantal keren per jaar 4 dagen naar de Cantharel, daar kijken we altijd erg naar uit, ons paard ook!. Zo ook eind deze maand. Het hotelbedrijf gaat door, restaurant, wellness en zwembad is dicht. Volgens de website is er een aangepaste ontbijtmogelijkheid en kan je versmaaltijden/drankjes in de lobby krijgen, en ik denk nuttigen op de kamer. Het doel is lekker buiten zijn met het peerdje, en wandelen met de hond, dat gaat natuurlijk gewoon door. Wat zouden jullie doen?

Kaitlyn

Re: Wie gaat er deze maand naar de Cantharel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:29

Ik ga naar de cantharel voor het totaalplaatje. Dus ook lekker eten etc.

Ik had het geannuleerd, en zou op een later moment gaan.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:37

Ik zou annuleren. Ik ben echt geen hysterisch type maar better safe than sorry. Waarom zou je bewust een groter risico willen lopen dan wanneer je thuis blijft? Daarbij als de helft dicht is lijkt het me niet echt voelen als vakantie. Dat is jammer en ik zou ervoor kiezen om het dan te verzetten

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:37

Ik zou kijken of ik het zou kunnen verplaatsen...de maatregelen worden steeds uitgebreid en ik ga ervan uit dat plezier overnachtingen straks ook niet meer mogen. Dan kun je beter kijken of je op een later tijdstip kunt gaan en je daarop verheugen, dan dat je straks te horen krijgt dat het niet door gaat.
Plus, als ik ergens heen ga, ga ik ook voor het totaal plaatje en zou het jammer vinden als er allemaal maatregelen zijn.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:03

Niet natuurlijk. Wat raar dat je het überhaupt overweegt.

En dat het 'lekker buiten zijn met het peerdje en wandelen met de hond' 'natuurlijk' gewoon doorgaat is niet zo natuurlijk. Dat zijn dingen die hier niet meer mogen.

Het is geen grap he.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:14

Uhm, niet. Dat is het enige juiste antwoord. Gewoon niet gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:17

Reltopic?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:23

Dacht ik ook MarcoBorsato

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:26

Geen idee wat de Cantharel is, maar ik heb nu zo'n trek in paddenstoelen. En die natuurlijk niet in huis...

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:38

Astorga schreef:
Geen idee wat de Cantharel is, maar ik heb nu zo'n trek in paddenstoelen. En die natuurlijk niet in huis...

You made my day :')
Het is overigens een Van der Valk met paardenstalling.

Ik zou niet gaan.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:45

Ik snap ook niet dat je het überhaupt nog overweegt. Als je je echt een beetje verdiept in deze hele situatie, zul je zelf ook tot die conclusie komen. Als je dit toch een paar x per jaar doet, zou ik een keertje overslaan.
Het gaat niet alleen om jezelf, maar vooral ook om wie je misschien onbewust/zonder het te weten besmet en daarmee wellicht een hele keten van besmettingen start.

Thuis blijven is levens redden, zo simpel is het echt. Misschien is dat niet meteen zo zichtbaar, maar wel heel erg waar.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:48

Ik zou wel gaan, als je aan de zelfde richtlijnen houdt die je thuis ook aanhoudt. Of je nu thuis wandelt of daar.. En daarmee help je de mensen die daar werken doordat je er geld uitgeeft en zij hun baan kunnen behouden.
Het is de bedoeling dat het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking ziek gaat worden. Het gaat er dus niet om of je het risico loopt ziek te worden maar wanneer het gaat gebeuren.
Mits je natuurlijk genoegen neemt met de aangepaste faciliteiten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:51

MarcoBorsato schreef:
Reltopic?

Lijkt mij wel ja, met 1 post

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:56

Fascinerend schreef:
Wij gaan een aantal keren per jaar 4 dagen naar de Cantharel, daar kijken we altijd erg naar uit, ons paard ook!. Zo ook eind deze maand. Het hotelbedrijf gaat door, restaurant, wellness en zwembad is dicht. Volgens de website is er een aangepaste ontbijtmogelijkheid en kan je versmaaltijden/drankjes in de lobby krijgen, en ik denk nuttigen op de kamer. Het doel is lekker buiten zijn met het peerdje, en wandelen met de hond, dat gaat natuurlijk gewoon door. Wat zouden jullie doen?

Vast de manager van het hotel zelf :+

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:59

ik zou eigenlijk begin april ook gaan met een vriendin en onze paarden.
Maar wij gaan nu ook niet.
gezondheid staat voorop, ik wil geen onnodige risico's nemen omdat ik persee op vakantie wil.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:08

Manny schreef:
Ik zou wel gaan, als je aan de zelfde richtlijnen houdt die je thuis ook aanhoudt. Of je nu thuis wandelt of daar.. En daarmee help je de mensen die daar werken doordat je er geld uitgeeft en zij hun baan kunnen behouden.
Het is de bedoeling dat het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking ziek gaat worden. Het gaat er dus niet om of je het risico loopt ziek te worden maar wanneer het gaat gebeuren.

In een hotel zit je toch met vele malen meer (vreemde) mensen dan thuis. Met mensen waarvan je allemaal niet weet waar ze geweest zijn en met wie ze contact hebben gehad. Die allemaal de deur van het hotel open doen (en dus vast pakken) enz. En die allemaal denken dat het wel losloopt, anders waren ze daar niet.
En ja, dat gebeurt ook in een winkel. Maar dat zijn noodzakelijke dingen. Nu iets dergelijks voor je plezier doen is in mijn ogen not done en zeer egoïstisch. Maar hej, dat is mijn mening.

https://www.demorgen.be/meningen/laat-i ... e=whatsapp
Laatst bijgewerkt door Morpheus81 op 17-03-20 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:10

Astorga schreef:

Ik wist het wel, maar door jou heb ik er nu ook trek in. Maar eens kijken wanneer ik weer moet en ze dan meenemen.

En nee, ik zou niet weg gaan nu.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:17

Ik neem aan dat je zelfs je paard niet kan meenemen,pensionstallingen en manege's zijn gesloten voor mensen buiten af.
Dus ik zou ook afzeggen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:21

Fortitude schreef:
Astorga schreef:

You made my day :')
Het is overigens een Van der Valk met paardenstalling.

Ik zou niet gaan.

Zelfs nu denk ik nog te vaak aan eten. Y)(^)

Dank voor de info!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:47

Ik verplaats dit topic van ED naar BRT omdat het daar beter past.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:06

Manny schreef:

Ik denk er net zo over. Ik heb begin april een weekendje weg waar ik al heel lang naar uit kijk. Ik zal voornamelijk in de hotelkamer aanwezig zijn en op de fiets buiten. De keren dat ik in het restaurant kom (is gedeeltelijk open.) wordt er rekening gehouden met de minimaal 1,5mtrregel.

Ik stimuleer graag de economie zolang ik dat kan, en zolang ik zonder klachten blijf natuurlijk. Mocht ik ergens last van krijgen blijf ik thuis binnen.

Zelfs Rutte zei het vandaag nog: Je mag (als je geen symptomen hebt) heus nog wel naar buiten en je verplaatsen. Zolang je maar de maatregelen in acht neemt en je aan de minstens 1,5mtrregel houdt.

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:18

Ik zou ook gewoon gaan.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:29

Ik denk dat je al geen keuze meer hebt...

Bericht van hun Facebookpagina :

Lieve gasten,

Het is onwerkelijk maar waar… Nadat wij vanaf zondagavond 15 maart al tijdelijk onze restaurants en hotelfaciliteiten sloten, hebben we nu ook besloten om onze hotelkamers en zalen te sluiten tot en met 6 april 2020. Dit in verband met de door het kabinet genomen maatregelen om COVID-19 te bestrijden. In de huidige landelijke situatie heeft de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en gasten de hoogste prioriteit. Inmiddels zijn onze gasten op de hoogte over bestaande reserveringen in deze periode. Onze Valk drive met versmaaltijden en warme maaltijden blijft vooralsnog wel dagelijks geopend van 16.00 - 19.00 uur.

Wij blijven beschikbaar voor aanvragen vanuit veiligheidsregio’s, ziekenhuizen en overige calamiteitsdiensten. Deze instanties kunnen ons 24/7 bereiken via 055-5414455.

Wij hopen u als gast weer snel te mogen ontvangen. Tot die tijd zorg voor uw gezondheid en help en steun elkaar waar mogelijk!

Familie Zeeuw van der Laan & medewerkers

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:39

fohadie schreef:
Manny schreef:

Ik denk er net zo over. Ik heb begin april een weekendje weg waar ik al heel lang naar uit kijk. Ik zal voornamelijk in de hotelkamer aanwezig zijn en op de fiets buiten. De keren dat ik in het restaurant kom (is gedeeltelijk open.) wordt er rekening gehouden met de minimaal 1,5mtrregel.

Ik stimuleer graag de economie zolang ik dat kan, en zolang ik zonder klachten blijf natuurlijk. Mocht ik ergens last van krijgen blijf ik thuis binnen.

Zelfs Rutte zei het vandaag nog: Je mag (als je geen symptomen hebt) heus nog wel naar buiten en je verplaatsen. Zolang je maar de maatregelen in acht neemt en je aan de minstens 1,5mtrregel houdt.

Ook ik heb mijn weekendje weg verplaatst. Ik zou met de trein gaan, maar met deze dienstregeling is het hotel niet eens bereikbaar. En achteraf denk ik dat ik toch weinig geniet. Ookal is het een andere omgeving dan thuis en zou ik een bubbelbad op de kamer hebben, het leek me beter om niet te gaan.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:13

Niemand. Het is namelijk verboden.