Regedeken nog waterdicht na een nacht gietende regen ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monique11111

Regedeken nog waterdicht na een nacht gietende regen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 00:05

Ik heb al een aantal reacties gelezen over regendekens en de waterdichtheid er van. Volgens de verkoper hier in de ruiterschop is geen enkele deken waterdicht na een nacht van serieuze regen. Ik zoek dus ervaring van mensen wiens paarden 24 op 24 en 7 op 7 dagen buiten staan en die een regendeken hebben die dit aan kan. We hebben een schuilstal maar ons paard weigert er onder te gaan staan omdat hij ergens bang voor is - maar we weten niet voor wat. Deken opleggen lijkt ons nu de enige optie. (We hadden een redelijk goede deken maar deze is door het wassen (2 x opnieuw laten doen en waterdicht laten maken) helemaal lek). Iemand die een fantastische regendeken heeft ??

Heeft er misschien iemand ervaring met BR Regendeken Passion 1200D - sommige regendekens van dit merk zouden een hogere waterdichtheid hebben nl. Waterproof: 5000 mm - de andere dekens maar 3000 mm - maar heb hier geen ervaring mee - iemand van jullie wel ??
Laatst bijgewerkt door Monique11111 op 11-03-20 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie1

Re: Regedeken nog waterdicht na een nacht gietende regen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:14

Ik denk dat de dekens van Horseware, Rambo en Rhino, hier aan voldoen. Top dekens, je betaald er voor, maar hebt wel super kwaliteit.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:15

Monique11111 schreef:
Ik heb al een aantal reacties gelezen over regendekens en de waterdichtheid er van. Volgens de verkoper hier in de ruiterschop is geen enkele deken waterdicht na een nacht van serieuze regen. Ik zoek dus ervaring van mensen wiens paarden 24 op 24 en 7 op 7 dagen buiten staan en die een regendeken hebben die dit aan kan. We hebben een schuilstal maar ons paard weigert er onder te gaan staan omdat hij ergens bang voor is - maar we weten niet voor wat. Deken opleggen lijkt ons nu de enige optie. (We hadden een redelijk goede deken maar deze is door het wassen (2 x opnieuw laten doen en waterdicht laten maken) helemaal lek). Iemand die een fantastische regendeken heeft ??

Mijn paard heeft altijd 24/7 buiten gestaan en heb nog nooit een regendeken gehad die 1 nacht regen niet aankon. Heb Bucas Smartex gehad, Nika deken en Epplejeck huismerk. Dus van heel duur tot prima betaalbaar eigenlijk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:19

Lekkere verkoopster :')

Nog nooit die ervaring gehad dat met 1 nacht regen de deken niet meer werkte
Daar zijn ze voor ;)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:25

Ik heb best wel wat verschillende merken en altijd buiten. En nu met deze heftige dagen zie ik echt wel verschil daarin. Er zijn er enkele bij de goedkopere zelfs die nog steeds waterdicht zijn

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:33

Hier 4 pony's die zelden voor binnen staan kiezen, met 4 verschillende dekens-een Bucas, Amigo,Epplejeck huismerk en geen idee wat de 4e is. En nog nooit problemen gehad. Soms druipen ze letterlijk aan alle kanten van het water, maar dan nog is hun romp onder de deken gewoon droog.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:38

Tot nu toe heb ik nog geen enkele deken gehad die de paarden niet droog hield na een nacht regen. Zelfs bij die hevige storm waren de paarden nog droog onder hun deken.

Ik haal zelf altijd dekens van horsewear of shires. Kramer heeft ook fijne dekens.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:40

Idd de Rambo lijn van Horseware of de duurdere Bucas. Die van mij staan dan wel snachts binnen, maar ik heb er 1 bij die overdags altijd buiten staat. Haar deken is nooit doorweekt. En dan staat ze zeker 12 uur per dag buiten.
En idd lekkere verkoopster. Er zijn echt wel, ook buiten de Rambo en Bucas, dekens die 24/7 droog houden. Punt is veel vaker het wassen van die dekens. Te warm, en te vaak en ze zijn niet meer waterdicht. En het inspuiten met spray is leuk, maar dat haalt het ademende van de dekens wel weg en maakt de deken eigenlijk verder kapot dan hij al is. De spray werkt maar beperkte tijd, en je moet het blijven herhalen.

Mijn nu oudste Rambo is een jaar of 10. Wordt alleen maar, als al gewassen, met een hogedruk reiniger enigszins schoongespoten (1 keer rollen en ze zijn toch weer smerig, dus de binnenkant het huidvet eruit vind ik belangrijker) en die is nog steeds 100% waterdicht. Maar ik heb zelfs 1 Rambo gehad die met 16 jaar nog steeds waterdicht was. Die heb ik ooit weggegeven en heeft bij die persoon nog een aantal jaar zonder problemen gediend.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:43

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:49

Bucas Smartex, paard blijft er kurkdroog onder en je hebt daarvoor Bucas garantie zolang je alleen met hun wasmiddel (en voorschrift) wast.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 01:02

Hier tot dusver een serie dekens die echt heel goed waterdicht blijven: Pagony, Weatherbeeta en Rambo. Pagony qua kwaliteit, pasvorm en prijs het meest tevreden over. Nog geen enkele keer nat geweest.
Bucas Smartex wordt hier niet meer gebruikt. Duurste en meest waardeloze deken ooit, wat een miskoop was dat. Na enkele uren weegt de deken 10+ kg en is door en door nat, daarnaast ook geen goede pasvorm en daardoor snel schuurplekken. Opgestuurd en opnieuw laten impregneren maar helaas zo lek als een mandje.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 01:07

Mijn paarden staan 24/7 dag en nacht buiten. In de winter hebben ze juist alleen een ongevoerde regendeken aan als het hard regent. Verder gebruik ik eigenlijk geen dekens. Ik heb zowel goedkope als wat duurdere dekens en die zijn na 2 winters en een keer of 3/4 in de wasmachine nog steeds waterdicht.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 02:58

Ik heb fijne ervaringen met amigo. Paard van stalgenootje onder EJ bleef ook prima droog, alleen regende die deken wel vreselijk in en werd zwaar, dat was bij alledrie mijn paarden niet zo. Ook Rhino (te zwaar) en Bucas (verkeerde pasvorm) gehad die het qua waterdichtheid prima deden. Mijn paarden staan altijd buiten en hebben geen schuilstal

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 03:54

Hier heb ik de ervaring dat duurdere dekens (horsewear, bucas, rhino enz) toch echt beter zijn, de goedkopere regenen gewoon sneller door.

Gisteren waren de goedkope dekens van 2 stalgenoten doorgeregent waar de paarden met duurdere dekens nergens last van hadden.

Zelf heb ik alleen nog maar horsewear dekens (pasvorm is daarvan ook gewoon het fijnst voor mijn paard)

In het verleden heb ik een nika deken gehad als reserve en ik moet zeggen dat ik daar ook wel echt tevreden over was, zeker voor een deken uit het goedkopere segment.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 04:24

Hier ook diverse dekens gehad, ook oudere en nooit doorgeregend. Wel is het belangrijk dat de pasvorm past bij je paard, zodat het nergens in regent.
EJ, Amigo, Bucas, Nika, Rambo en Rhino allemaal prima ervaringen mee qua waterrdichtheid. Ook die van Fouganza gaat hier top (300gr).
Wel worden ze hier inderdaad weinig gewassen. En als ik ze was doe ik dat met speciaal wasmiddel.

Wel is het zo dat de duurdere merken vaak werken met een membraan ipv een buitenlaagje dus dat die doorgaans slijtvaster zijn en minder snel gaat lekken. Daarnaast wordt de waterdichtheid van een stof inderdaad In bijv 3000 of 5000mm uitgedrukt. Dat betekent dat een deken die 5000mm aangeeft is getest onder omstandigheden met meer water.

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 04:56

Bij mij op stal staan er 2 met een amigo Hero deken 24/7 buiten en zelfs met een aantal dagen achter elkaar nog droog :D enige is dat deze bij 1 paardje iets inregent bij de schouder

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 06:33

Ik heb er 1 onder een Rambo staan en 1 onder een Weatherbeeta en die blijven beiden netjes droog.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 06:58

Die van mij staat 24/7 buiten. De eerste paar dagen (toen de zon overdag niet scheen) stond hij onder een Bucas power Turnhout en nu een EJ huismerk deken. Blijven allebei prima waterdicht. De Bucas is inmiddels ook al bijna 2 jaar oud.

Ik heb ook een Amigo deken gehad. Qua pasvorm echt perfect. Helaas ging die wel roesten na 2 weken buiten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 07:13

De meeste dekens zijn prima qua waterdichtheid.
De pasvorm is evengoed belangrijk. En daar verschillen merken nogal in.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 07:44

mijn ruin staat gewoon onder harrys horse.
bevalt prima en lekt niet door

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 07:45

De enige dekens die bij mij ook na jaren waterdicht blijven zijn de rhino dekens van Horseware. Met de waterdichte tussenlaag. Ik heb er zelfs een die 20 jaar is en nog waterdicht blijft na lange tijd in bizarre buien buiten.
Andere zijn in het begin ok maar worden toch minder. Kom je op een dag, paard nat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 07:48

Ik zou niet weten welke deken goed is. Maar heb wel gelezen dat de waterdichtheid niet door een speciaal laagje komt maar echt door de soort stof. De duurdere dekens hebben toch wel de betere soort stof. Ik heb zelf pagony winterdeken. En tot nu toe hebben die alle regen netjes overleeft, maar die van mij staat geen 24/7 buiten, alleen overdag. Ik laat mijn dekens ook netjes bij een deken wasserij wassen. Dan weet je gewoon zeker dat het als het goed is goed gebeurt. Andere dekens kan ik op stal laten wassen. Alleen geen idee hoe de dekens na het wassen zijn, dit is voor mij de eerste keer dat ik dit doe, want heb nu een half jaar m'n paard.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 07:59

Voorheen altijd prima ervaringen met Bucas maar afgelopen jaar alledrie mijn hoe we dekens niet meer helemaal waterdicht na stortbuien. Niet gewassen gewoon nieuwe dekens. 2 dekens nieuwe gehad van bucas maar nog gewoon zelfde probleem. Heb het nu opgegeven en ben ook voor ander merk aan het kijken dus voor mij handig topic dit

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:09

Hier juist mindere ervaring met Rambo, slaat soms toch wat door en wordt ook echt zwaar van de nattigheid. Deze was nu een paar jaar oud, maar verving de eerste die het de tweede winter al had. Nu vervangen voor een deken van EJ, die is fijn maar dus pas een maand oud. Ik vervang nu ook liever wat vaker een goedkopere deken, ga niet meer investeren in een Rambo oid.
Mijn andere paard heeft een Amigo, die wordt nu aan het eind van de winter ook zwaarder van de regen. Zij blijft zelf meestal droog staan.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:21

Harry horse deken gaat hier super. Ondanks deken paar jaar oud is en deze buien die we hadden.
1 tip nooit deken in wasmachine wassen. Daar worden ze lek van.
Enig wat kunt doen is voorzichtig hand was.