Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
maar misschien is het het proberen waard? Toen dat jonge paard na een tijdje door had dat het halster haar niet zou opeten, was halster op en af doen door over het hoofd te trekken ook geen probleem meer! 
Sjorsie12 schreef:Thanks Rina dat had ik ook al een beetje bedacht, maar hij is direct pleite als t halster in zicht komt ik heb t toen geprobeerd in de kleine wei, daar is hij 15 minuten als een idioot gaan rond rennen, daarna gapen, kauwen en bleef hij stil staan en kon ik t om doen, zonder problemen, maar een dag later weer terug bij af....ik word er echt moedeloos van...
bigone schreef:Wanneer hij al twee keer vast heeft gezeten met het halster is het nogal wiedes dat hij uit de buurt blijft. Wanneer er geen noodzaak is omdat hij vrij kan bewegen waarom dan bezig , wacht gewoon tot je arm weer goed is. Beter dan weer goed trainen ipv nu halfslachtig .
speurneusc schreef:even een lang touw nemen daar een slippende lus in maken, die gaat om zijn neus dan kan je het uiteinde over zijn rug leggen en vandaar naar voren laten schuiven tot ie achter zijn oren zit, het uiteinde steek je dan weer door de lus die al om zijn neus zit, zo heb ik dat gedaan toen ik maar 1 arm tot mijn beschikking had en niet zo hoog kon rijken om iets over zijn hoofd te schuiven.