Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rien10 schreef:Waarom oefenen. Gewoon niets geven uit de hand. Nooit.
. Waar dan ook. Dat mag echt niet.
.Koekie73 schreef:@joman waar geef je hem dan een tik met je zweepje?
Grondwerkjuf even geappt en geeft ook aan ipv tik op de neus, zorgen dat je een zweepje bij je hebt endan gewoon elke keer als het nodig is een tik tegen borst/benen/buik oid
@bigone nee doet hij nooit zo. Eigenlijk alleen bij de slobber nu zo. Hij heeft wel al sinds wij hem hebben steeds dat hij in je zak wil en happerig is. Dan zetten we hem uit onze ruimte en bijten zoals hij dus laatst voor het eerst echt deed is natuurlijk gewoon een mep, dat is duidelijk. Ik moet zeggen dat juist dat in je zak zitten en zo juist wat minder is.

herr_balou schreef:Allereerst is bijten natuurlijk absoluut ongewenst gedrag maar veel van de tips vind ik verwerpelijk en ouderwets. Of sla je je kind/partner/hond/kat ook als het ongewenst gedrag vertoond?
De tip van Jenara - beleefheidstraining - kan ik wel waarderen.
Koekie73 schreef:Wij zijn ook niet van het snoepjes geven maar ik betwijfel een beetje of dit over gaat als je maar lang genoeg niets geeft. Ik leer het hem liever actief af, áls dat kan.