Helaas koos hij toen voor de aanval, zodra er een hond in de buurt kwam trapte hij, vaak onterecht. (hond die niet aanvalt, maar iets te lang blijft snuffelen)
Het heeft me jaren gekost om dit er weer uit te krijgen en tot afgelopen zomer ging het eigenlijk altijd goed.
Een hond mocht best in de buurt komen, maar als het hem te lang duurde tilde hij als waarschuwing een achterbeen op. Ik waarschuwde mensen ook altijd dat hij kon trappen en of ze hun hond bij zich konden houden.
Afgelopen zomer was ik met hem op het strand, we waren op de terugweg en alles ging lekker. Een stukje verderop liep er een pup los en die rende om zijn eigenaren heen. Nog voor ik kon waarschuwen of stoppen rende de pup ineens de verkeerde kant op, naar ons (zonder bijbedoeling overigens) En zonder waarschuwing haalde Bam vol uit en raakte het beestje in het gezicht.
Ik heb de pup zelf niet gezien, maar het leek niet goed te zijn. Ik probeerde nog aan de dochter uitleg te geven en mijn excuses aan te bieden, maar toen ze hem gevangen hadden liepen haar ouders meteen weg. Het waren Fransen dus het was niet zo dat ik een gesprek aan kon gaan. Enige wat ik kon verstaan was dat ze naar de dierenarts gingen.
Ik was er echt kapot van, waarom haalde hij ineens zo uit zonder een waarschuwing.
Dit was trouwens in België tijdens een weekendje weg. Strand was open voor paarden en heen- en terugweg meerdere (aangelijnde) honden tegengekomen en niks aan de hand. Ik moest langs deze mensen op omdat er een pier was en waar ik erover heen moest zat bij waar die mensen met de pup stonden.
Maar goed, sinds die tijd raak ik toch een beetje in paniek als ik honden tegenkom in het bos. Ik blijf staan of vertraag en roep naar ze dat ze hun hond moeten aanlijnen (ook fijn hond los op het ruiterpad
) Kreeg nog commentaar ook, ik gaf een waarschuwing dat hij kon trappen. Eindelijk lijnt meneer zijn hond aan, maar laat de lijn wel lang. Meneer passeert me en zegt nog heel bijdehand; oh nu doet hij (Bambam) niks.
Hoe kan ik Bam zijn gedrag weer 'normaal' krijgen en ervoor zorgen dat ik weer vertrouwen in hem ga krijgen mbt honden.

.