Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
geerke schreef:Een goede paardeneigenaar is iemand die zijn paard als individu bekijkt,naar het paard zijn behoeftes...en niet iemand die zich vastklampt aan bepaalde denkbeelden...geen ijzers,geen dekens,geen krachtvoer,geen wormkuur
Nanu schreef:Een goede paardeneigenaar vind ik eentje die het paardenwelzijn voorop heeft staan. Moelijk is dat veel daar weer hun eigen ideeën over hebben (24/7 buiten of niet, ijzers of niet, e.d.) En een goede paardeneigenaar staat open voor ideeën van anderen (maar hoeft die natuurlijk niet te accepteren en ook niet op te dringen aan anderen)
geerke schreef:Een goede paardeneigenaar is iemand die zijn paard als individu bekijkt,naar het paard zijn behoeftes...en niet iemand die zich vastklampt aan bepaalde denkbeelden...geen ijzers,geen dekens,geen krachtvoer,geen wormkuur
candalisa schreef:geerke schreef:Een goede paardeneigenaar is iemand die zijn paard als individu bekijkt,naar het paard zijn behoeftes...en niet iemand die zich vastklampt aan bepaalde denkbeelden...geen ijzers,geen dekens,geen krachtvoer,geen wormkuur
Ja super omschreven! Het ene paard is het andere niet en als je je paard goed kent weet je wat zijn of haar behoeftes zijn als je daar rekening mee houd ben je in mijn ogen een goede eigenaar!
Ga je met een trend mee van nu moet elk paard naar een paddock paradise omdat iedereen het doet zonder echt bij stil te staan of je paard hier wel
Gelukkig van wordt ben je eigenlijk juist heel egoïstisch bezig
... ijzers, dekens, krachtvoer, wormkuur... plus leven in een stal en te kleine paddock zonder sociaal contact.Citaat:Een goede paardeneigenaar is iemand die zijn paard als individu bekijkt, naar het paard zijn behoeftes...en niet iemand die zich vastklampt aan bepaalde denkbeelden
pien_2010 schreef:Ben het met je eens Gizeppe.
Onze paarden staan altijd 7x24 uur buiten. ze hebben bosjes waar zekunnen schuilen en overal een grote heg en veel schaduw plekken. Teveel paarden zouden dat met het slechte weer, storm en regen echt niet aan kunnen.
Onze paarden kunnen het niet aan om binnen te staan. Zijn echte paardjes die altijd semi wild hebben geleefd.
Ladyson schreef:heeft een potje (en dan bedoel ik niet van 100 euro) / goede verzekering / is bereid om medische zorg te betalen. Er wordt maar wat vaak op beknibbeld en ik vind dat heel erg.
Een bloedonderzoek wordt bijv duur bevonden. Ja, helemaal eens, het is een hoop geld. Maar dit is echt een basisonderzoek en een basisprijs als het om medische kosten en zorgen gaat. Als je dit al te duur vindt, koop dan alsjeblieft geen paard!
Lindsey_99 schreef:... ijzers, dekens, krachtvoer, wormkuur... plus leven in een stal en te kleine paddock zonder sociaal contact.
Zo lust ik ze ook wel.
Een paard is een paard en moet paard kunnen zijn, en een prettig, gezond, sociaal paardenleven hebben.
Wat daaronder door ieder verstaan wordt kan heel divers zijn.
Het rigide vasthouden aan bepaalde denkbeelden, tradities, trainingsmethodes, verzorging en niet zelf objectief kunnen kijken en beoordelen waar de behoeftes liggen kan veel al dan niet verborgen leed veroorzaken.