Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). Ik rij ongeveer 400 km in de week, ruim gerekend (van huis via stal naar werk en van werk via huis naar stal en weer terug naar huis. In het weekend natuurlijk niet.)
Rex_Rolfo schreef:Ford Mondeo 2.0 TDdi Trend
€ 1.499,00
http://link.marktplaats.nl/m1491312174?
Jonger, iets meer km's Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Platinum Nw APK NAP BomVOL! Luxe
€ 1.899,00
http://link.marktplaats.nl/m1490573998?
Caritas schreef:Zie trouwens dat ik een misrekening heb gemaakt (En nee, niet blond). Ik rij ongeveer 400 km in de week, ruim gerekend (van huis via stal naar werk en van werk via huis naar stal en weer terug naar huis. In het weekend natuurlijk niet.)
Qua budget, deze auto vragen ze 2250 voor en dat is mijn budget wel zo ongeveer. Van wat ik op internet lees, zijn dit wel betrouwbare auto's enzo maar ja... (en ik heb m'n 205je natuurlijk nog.)
Caritas schreef:Waar ligt het omslagpunt om voor diesel te kiezen? Diesel is qua wegenbelasting wel véél duurder hè, per kwartaal.
safina schreef:De accijns op diesel gaat per 2020 wel meer omhoog dan op benzine. En oude diesels worden fors duurder in de wegenbelasting. Dus wel handig om je berekening te maken op basis van 2020.
Blussem schreef:Ik vind zelf het vermogen aan de lage kant maar 125pk. Mijn huidige trek auto heeft 140pk en ik zou echt niet minder willen hebben wil je goed in het verkeer mee kunnen komen met een zware trailer. Ik weet niet hoe koppel verloop is bij de auto maar de kans is groot dat je constant in een lage versnelling moet rijden vanwege het kleine motor blok met als gevolg hoge brandstof kosten.
NAV schreef:Ik had een forrester op LPG, ze drinken aardig wat en op die manier was het te betalen. Mocht 1500 trekken, door de vierwielaandrijving ging dat heel makkelijk.
Iedereen vertelde mij dat de forrester heel betrouwbaar was maar ik heb er enorm hoge reparatiekosten aan gehad, daarom heb ik de auto binnen een jaar ingeruild voor een Toyota.