Paardje moet wel goed gezond zijn en ik weet dat je voor zo'n diertje wat betaald.
Nu zag ik een leuke tinker, gaaf diertje op de foto te zien en ik heb contact gehad met de verkoper.
Dier was nog niet bij haar, staat nog bij haar paarden "leverancier" , maar ze had al wel een filmpje die ze me door appte.
Ik was nog steeds enthousiast en had met haar afgesproken dat ik zondag zou komen kijken(zij krijgt het dier pas zaterdag, dus eerder kan ook niet)
Nu kreeg ik van haar een aankoopovereenkomst opgestuurd via de mail met de vraagprijs er in.
Voor die prijs (2700) zouden ze het dier nog 8 tot 10 weken voor mij doorrijden zodat ze goed braaf en uitgeprobeerd zou zijn, prima, daar had ik ook om gevraagd. Prijs viel mij ook niet tegen hoor!
Maar wat schetste mijn verbazing, ze zou het diertje tot zondag voor mij vast houden (ze heeft haar zelf dus nog niet bij huis staan)en daarvoor moest ik gelijk 100 euro voor overmaken.
Mocht het dier mij aanstaan dan zou dat bedrag van die 2700 afgaan, maar als ik haar toch niet zag zitten zondag dan krijg ik die 100 euro niet terug!
Dus ze wil voor mij een dier , dat ze zelf nog niet eens op stal heeft staan , wel reserveren a 100 euro.
Maar als dat dier er nog niet is dan kan ik toch ook niet eerder komen kijken??
Dus ik moet 100 euro betalen om alleen een dier te komen bekijken?
Ben ik nou niet meer van deze tijd, maar dit is toch te zot voor woorden?!
Is de paardenmarkt nou echt zo overspannen, dat er mensen zijn die dit betalen?
Wat vinden jullie hiervan?
Ben benieuwd en misschien is dit wel heel normaal tegenwoordig en moet ik onder een steen vandaan komen

Ik heb trouwens bedankt, mijn man zei al; ben je gek ofzo! Je gaat echt niet betalen hoor!