Nou zoals de titel het zegt houdt mijn staleigenaar dus de halsters om in de wei.
Wij hebben sinds kort nieuwe staleigenaar en onze vorige deed altijd als je het vroeg halsters af op de wei.
Ik vind het zelf dood eng om ze de helle dag met halsters op de wei te doen. En zie al de ongelukken voor me..
nou hadden we dus al aan de stal eigenaar aangeven dat we de halsters graag af willen omdat het toch 5 ruïnen en 1 jonge hengst bij elkaar staan en enorm spellen. Nou oké zou ze om denken maar eigenlijk doet ze ze niet af wegens het weg rennen ofzo
Zij doet ze namelijk alleen op de wei en wij als groepje doen ze weer binnen. En zoals zij al zelf eerder zei zijn het enorm brave paarden.. ik heb dan op me staldeuren geschreven dat er halsters af gedaan moeten worden op de wei maar gebeurd niet mijn bijrijpaard zijn halster kan niet eens vast gemaakt worden dat klipje is afgebroken dus er zit een punt aan. Die gebruiken we alleen voor het poetsen en naar de wei brengen of paddock. Maar de stal eigenaar houd hem gewoon om ondanks het halster niet vast is en dus paard loopt de helle dag met zo’n halster in de wei. Ik zou denken als ik zo’n halster zie doe ik hem af.
En mijn hengst had dan zijn halster af gekregen maar wil zelf niet weten hoe straks zat ie ergens vast ofzo en stikte die..
In ons contract staat dan ook dat als het paard wat mankeert hun niet aansprakelijk voor zijn. Is dit ook als je aantal keer heb aangeven en nog heb opgeschreven?
Het is voor de rest enorm lieve staleigenaar kunnen goed met elkaar opschieten. Maar wat doe je als je aantal keer al iets heb aangeven...