Schoenen stalmedewerker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dabiscui

Schoenen stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 17:30

Hallo,

Binnenkort begin ik met werken als stalmedewerker (+- 32 uur) op een stal met ongeveer 50 paarden. Stal werkzaamheden zijn alle paarden buiten zetten, rondje molen, voeren, longeren en buiten ritten begeleiden. Mesten hoef ik niet te doen. Wel opstrooien nadat de stal is gemest en het terrein netjes houden.

Nu heb ik afgelopen week een dagje mee gelopen en waren mijn voeten helemaal op en vol met blaren en pijnlijke plekken in mijn EJ jodphurs. Nu ben ik op zoek naar een paar goede schoenen, het liefst waterdicht die ik aan kan doen. Ik twijfel om voor de zomer gewoon op gympen te werken maar twijfel of dat dit werkt ja of nee. Ik kijk nu naar de Ariat Telluride H2O maar hoor wisselende verhalen en twijfel of dat deze niet te warm zijn voor in de zomer? Stal ligt in de duinen en ik zal dus veel door het zand lopen om de paarden buiten te zetten.

Ik hoor graag jullie meningen.
Laatst bijgewerkt door Dabiscui op 31-03-19 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Schoenen stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:33

GGefeliciteerd met je baan :D

Geen ervaring, maar aangezien je vaak paarden in de handen hebt zou ik ook kijken of schoenen met stalen neuzen een optie zijn.

Wat hebben andere stalmedewerkers aan?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:35

Mountain horse protective jodphur, verdienen niet de schoonheidsprijs maar je voeten zijn wel beschermd en bieden goede ondersteuning voor je voeten.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:36

Ik loop op de jophurs van muckboot. Kosten wel wat maar loop er het hele jaar op.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:36

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:37

Tijdens stages die ik deed volledig in de paarden van stallen tot longeren ( niet rijden ) altijd leren wandelelschoenen gehad en die goed gevet houden werkte prima voor mij vind het hoge wel fijn en alleschoenen zijn voor mijn voeten warm dus daar niet na gekeken

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:38

Ik werk ook 6 dagen per week op stal. Ik heb nu al een jaar Ariats en die zijn echt geweldig. Nooit blaren gehad en altijd droge voeten. Ze zijn niet de goedkoopste maar je haalt het geld er zeker uit.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:42

Ik heb ariats met stalen neuzen, kan je ook mee rijden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:45

Als je een cranenbroek in de buurt hebt even neuzen tussen de werkschoenen!

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 17:46

Bedankt voor de reacties! Ik ga even alle opties die gegeven zijn bekijken :)

Prijs maakt niet zo veel uit, ik betaal liever iets meer dat ze goed mee gaan dan dat het een mis koop is.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:52

Ik zweer bij ariat. Die hebben wel zo'n fantastisch voetbed, ik loop er echt de marathon op x'D.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:07

Jarenlang in de paarden gewerkt met ariat schoenen. Enige waar ik het ook echt de hele dag op vol hield zonder voet en rug klachten! En ja. Warm in de zomer. Maar liever warme voeten als blessures door slechte houding/ blaren. Sport schoenen zou ik je echt af raden. Als ze op je voeten springen..... was bij ons op stal ook voor de stagiaires trouwens gewoon verboden. Net als lang haar los dragen en ringen om. Ik had de telluride h2o. bestelde ze online. Zijn vaak wel leuke aanbiedingen te vinden!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:07

Ik mocht op een stage bedrijf aub geen stalen neuzen hebben ivm dat het zou kunnen gaan snijden als ze op je voet staan. Nooit bij stilgestaan toen. Maar ik heb indd geen stalen neuzen meer.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:11

Mountain horse classic high rider. Dat zijn de fijnste schoenen die ik tot nu toe heb gehad.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:18

wemkelover schreef:
Ik mocht op een stage bedrijf aub geen stalen neuzen hebben ivm dat het zou kunnen gaan snijden als ze op je voet staan. Nooit bij stilgestaan toen. Maar ik heb indd geen stalen neuzen meer.

De stalen neuzen van ariat die ik noemde hebben ander materiaal. Ik mocht ze dragen op school/stage

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:43

Ik heb een paar outdoorlaarzen van QHP waarin ik op de grond werk.

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:43

Ik ben 6 jaar lang stalmedewerker geweest en versleet wel 1 paar schoenen per jaar. De allerfijnste die ik heb gehad waren toch wel de ariat telluride. Nooit geen zere voeten!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:48

De Ariats idd, de perfecte schoen daarvoor, enige nadeel hier is dat er 2 paar per jaar doorgaan, maar ik draaf ze dan ook 7 dagen in de week minimaal 10-12 uur per dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:51

wemkelover schreef:

Huidige veiligheidsschoenen hebben volgensmij(!) geen stalen neus maar een verstevigde neus van kunststof. In de volksmond nog wel 'stalen neus' genoemd.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:56

Ik heb altijd Mountain Horse Classic riders gehad, goede stevige schoenen, die lang meegingen (ook een baan als stalmedewerker). Daarna toch eens veiligheidsschoenen gekocht van Ariat. Die waren binnen 8 maanden stuk. Nu weer Mountain Horse, maar dan de Spring river. Ik heb schoenen met veters, maar er zijn ook jodphers. Ze lopen goddelijk, er zit vering in de zool. Ze lopen echt zo lekker dat ik er een extra paar bij heb gekocht om niet bij de paarden te dragen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:58

Bubblewrap schreef:
wemkelover schreef:

Huidige veiligheidsschoenen hebben volgensmij(!) geen stalen neus maar een verstevigde neus van kunststof. In de volksmond nog wel 'stalen neus' genoemd.

Dat idd. Het ‘die snijden je tenen eraf’ is ook echt een verhaal wat al jaren rond gaat maar inmiddels zijn de schoenen al zover verbeterd dat dat echt niet meer gebeurd. Er zal best wat schade van kunnen komen in hele uitzonderlijke gevallen maar dat is dan ook zo’n situatie waarin de schade zonder ‘stalen neuzen’ nog vele malen ernstiger geweest zou zijn.

Ik zou dus inderdaad op zoek gaan naar goede veiligheidsschoenen met bescherming in zool en neus. Eventueel zoeken op het internet. Er zijn modellen speciaal voor vrouwen welke over het algemeen wat smaller zijn.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 19:10

Top jongens! Diegene die de ariat/ mountain horse hebben, wat doen jullie aan onderhoud voor de schoenen?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:16

Ik heb wandelschoenen van mountain peak van Scapino. Deze winkel heeft vaak 2de paar schoenen voor 1 euro. Dan heb je voor 85 euro 2 paar goede schoenen die relatief lang mee gaan, en de smalle basis zorgt ervoor dat je er ook mee kan rijden.

Ik werk al ruim 10 jaar op stal, en ik loop al bijna 10 jaar op mountain peaks. Zelfs de super luxe stalschoenen van een bekend merk hield het niet lang genoeg vol. Ik heb daar zelfs nog mijn geld terug van gekregen omdat ze binnen de garantie kapot gingen.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:39

Ik zweer bij redbacks. Australische werkschoenen met een verende zool en heel geschikt om mee te lopen en paard te rijden.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:44

Ik liep gewoon op m'n gympen zomers en in de winter had ik werkschoenen bij de welkoop. Helaas ben ik er nog niet achter welke mijn voeten en droog en heel houden.

Momenteel ziektewet dus even geen last van voeten problemen haha.

Maar jodphurs zijn sowieso niet aan te raden om hele dag stalwerk op te doen.