paard gewond door nalatigheid pensionhouder, wie betaald?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

balen33

paard gewond door nalatigheid pensionhouder, wie betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 11:20

Mijn paard is door nalatigheid van persionhouder gewond geraakt meerdere keren. Laatste keer eindigde dit in een week kliniek.
Geval: paard is zeer zacht en lief en kan prima met andere paarden, maar wel dezelfde die hij kent en niet elke dag bij een ander paard in gegooid worden want dan krijgt hij klappen.
Dit al vaak besproken met pensionhouder en meerdere malen is er beloofd dat hij bij een vast paard in staat. Maar elke keer wordt niet aan deze afspraak gehouden. Weer is er een jong paard bij ingegooid, op een heel klein stukje paddock. En weinig hooi in een bak. Dus heeft hij weer een trap gekregen. Met een einslusch been ten gevolg en bloedvergiftiging. Heel ziek is hij geweest. Ik heb inmiddels mijn boeltje gepakt en een andere stal gezocht. Maar ik blijf met de torenhoge kosten zitten. Wilde er geen heisa van maken maar pensionhouder blijft mij achtervolgen met nare onterechte berichten. Dus nu wil ik er toch werk van maken om mijn geld te krijgen.

Sas_Mon

Re: paard gewond door nalatigheid pensionhouder, wie betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:22

he wat vervelend, ik snap dat je verhuisd bent met je paard.
Ik zou je rechtsbijstand eens bellen met dit probleem. die kunnen je zeker verder helpen met wat wel en niet mogelijk is. Succes!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:26

heb je rechtsbijstand?? zou die inschakelen. wat jij zit met toren hoge kosten en hij kom er wel te gemakkelijk vanaf

balen33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 11:28

Ja zoals ze zegt: alles wat er op haar stal gebeurd is voor de verantwoording van de klant. Maar ja...als ze maar zo wat met je paard doen wat niet is afgesproken...hoe kun je veranteoordelijk zijn voor iets waar je niet van wist?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:31

tamaaraatje schreef:
Ja zoals ze zegt: alles wat er op haar stal gebeurd is voor de verantwoording van de klant. Maar ja...als ze maar zo wat met je paard doen wat niet is afgesproken...hoe kun je veranteoordelijk zijn voor iets waar je niet van wist?

Dit is niet waar.

Heb je rechtsbijstand??

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:32

Heb je iets van de afspraken op papier? (Whatsapp?) Anders is het jouw woord tegen dat van de pensionhouder.

balen33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 11:42

zal eens goed de bewijzen zoeken. Foto s van schade van afgelopen 2 maand aan mijn paard wel
let wel het gaat hier om een heel lief rustig ouder dier. Niks geen wild gedoe. Dus ligt echt aan waar je hem bij zet. Dit is toch niet normaal? Tweede foto is van de laatste keer dat hij week op kliniek heeft gestaan.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door C_arola op 05-02-19 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:52

Jeetje wat erg. Ik snap ook niets van staleigenaren die het ene met je afspreken en vervolgens het andere doen. Wees dan gewoon eerlijk en duidelijk waarom iets wel/niet gebeurt.

Ik zou ook de rechtsbijstand bellen. Ben wel benieuwd hoe dit juridisch ligt?
Knuffel voor je lieve paardje!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:53

Nee het is niet normaal. Maar zonder bewijzen dat je die afspraak hebt gemaakt. Kan je helemaal niks. Hoe klote het ook is voor je paard en voor jou. Als je eventueel een getuige hebt die er bij was toen die afspraak gemaakt werd geld dat ook als bewijs mocht je niks in geschreven woord hebben staan.

Gewoon even juridisch loket of rechtsbijstand inschakelen ts. Op bokt komt je niet veel verder.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:53

Als je geen rechtsbijstand hebt, kan je altijd wel contact opnemen met DAS.
Voor een eerste advies hoeft je geen lid van hen te zijn.

Arm dier, hopelijk hersteld hij volledig.

Ik zou wel via een advocaat de pensionhouder aansprakelijk stellen en kijken wat de reactie is. Soms is dat al voldoende om een opening te creëren.

balen33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 11:54

Nee klopt...hoogstens waarschuwen wat er dus zulke staleigenaren zijn blijkbaar.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:54

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:57

Wat mankeerde je paard dat hij een week in de kliniek moest staan?
Is hij daarna weer tussen vreemde paarden gezet?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:58

Als je de afspraken niet zwart op wit hebt staan wordt het denk ik lastig, dan is het jouw woord tegen dat van de pensionhouder. Het is zuur dat jij door dit gedrag wel met hoge kosten zit. Heb je het niet ter sprake gebracht toen je paard weer een dierenarts nodig had? Goh jammer dat ik nu weer de dupe ben van dit met alle kosten terwijl we het een en ander hadden afgesproken?

balen33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 11:58

hij had bloedvergiftiging en kon geen stap meer zetten... En nee ik heb hem niet meer teruggebracht naar deze stal toen hij naar huis mocht

balen33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 12:00

Ik heb het meerdere malen aangegeven dat ik dit niet mijn verantwoordelijkheid vind. Je spreekt met elkaar dingen af en als je je daar niet aan houdt met schade tot gevolg voor een ander vind ik dat je dan ook hier voor moet opdraaien. En nee ik ben niet de enige op deze stal die deze problemen heeft.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:02

Heb je ook geen afspraken/gesprekken in watsapp of iets dergelijks staan? Ik neem aan dat dat ook telt als bewijsmateriaal

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:05

Herkenbaar. Mijn paard werd ooit gewoon in een weiland met torenhoog gras gezet, ondanks de afspraak mij even te bellen, zodat ik hem op een paddock kon zetten. Steeds (bijna) bevangen... kon ik de dierenarts weer bellen. Ik ben, na veel gedoe, want wat is er nou moeilijk om even met mij te communiceren, meteen verhuisd. Nu bepaal ik alles zelf, mooiere plek en vooral gezonde paarden. Als je rechtsbijstand hebt, is dat heel handig. Anders naar de rechtswinkel? En je dierenarts om een verklaring vragen. Alles helpt. Ik begrijp nooit waarom ze op dit soort stallingen zo beroerd zijn in duidelijke afspraken. Ze ontkennen het en jij zit met de ellende. Sterkte, maar vooral succes!!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:07

In dit geval zou ik een brief sturen naar de pensionhouder met een overzicht van de kosten en de mededeling dat je de pensionhouder in gebreke stelt wegens het niet nakomen van afspraken, nalatigheid en wanprestatie. Zeg ook in de brief dat je de inning van de kosten bij een incassobureau neerlegt.
Het is helemaal niet nodig om te discussieren met je pensionbaas want als je paard beschadigd, of gewond raakt terwijl die in zijn handen is, dan lijkt het mij een uitgemaakte zaak. Waarschijnlijk laat hij daarna niks meer van zich horen en stopt hij met het sturen van berichtjes. Als je daadwerkelijk geld wilt zien, zul je wel echt stappen moeten ondernemen en een hele lange adem hebben. Informeer jezelf door ook eens een incassobureau te benaderen over de te volgen werkwijze.
Veel sterkte voor je paardje.

balen33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 13:27

Ja ik ga zeker kijken wat ik er mee kan. Maar mensen wees gewaarschuwd en kijk en luister goed voordag je je paard ergens onderbrengt. Ik heb er van geleerd.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:32

jah altijd zorgen dat je dingen op papier heb staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:37

Ben je lid van een vakbond? Die leveren ook rechtsbijstand.

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:15

TS, hoe staat je situatie nu? Heb je nog contact gehad met je oude pensionstal of rechtsbijstand?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:47

tamaaraatje schreef:
Ja ik ga zeker kijken wat ik er mee kan. Maar mensen wees gewaarschuwd en kijk en luister goed voordag je je paard ergens onderbrengt. Ik heb er van geleerd.

Ja ik weet het. Maar als je zelf geen grond hebt ben je afhankelijk van een pensionstalling.En daar zitten inderdaad hele slechte tussen.Goed dat je vertrokken bent en beterschap voor je paard. Als hij de kosten niet vergoedt zou ik zijn naam gewoon openbaren om te voorkomen dat er nog meer paarden gewond raken.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 07:14

tamaaraatje schreef:
zal eens goed de bewijzen zoeken. Foto s van schade van afgelopen 2 maand aan mijn paard wel
let wel het gaat hier om een heel lief rustig ouder dier. Niks geen wild gedoe. Dus ligt echt aan waar je hem bij zet. Dit is toch niet normaal? Tweede foto is van de laatste keer dat hij week op kliniek heeft gestaan.

[ [url=m/kDDh3k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/haP6ad.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/10uOYv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/88pYhy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat ik weet om welke stal dit gaat.. Als je een contract hebt daar kan je niks.. Zij is nergens verantwoordelijk voor.