Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BlackBeautyZ schreef:lastig te zeggen.. sommige paarden hebben echt even de tijd nodig om te kunnen wennen op een nieuwe plek. maar als je paard echt mensen gaat ''aanvallen'' dan gaat het toch echt een stapje te ver. als ik jou was zou ik er een gedragscoach bijhalen. die kan bekijken of de reactie uit pijn of ongemakken komt, of dat jij misschien iets moet doen aan je energie/houding of dat het paard nog even de tijd nodig heeft om zijn plekje te vinden op de nieuwe locatie.
succes TS, blijf wel goed opletten met dit paard, zou jammer zijn als hij jou te grazen neemt...
LENTI schreef:Natuurlijk is hij niet 'gewoon dominant'. Dat had er allang in moeten zitten als dit wel het geval was.
Er is duidelijk iets waar hij mee zit. Dit kan een stukje wennen na verhuizing zijn, een stukje medisch of een stukje psyche(wellicht bij zichzelf of bij zijn ruiter) of een combinatie.
Hier speelt echter wel een ander puntje: jij bent niet de eigenaar.
Kan de eigenaar er wel alles mee?
Ik vind eigenlijk dat jij geen geld moet stoppen in een ander zn paard. Ik snap dat jij daar natuurlijk ook profijt van hebt maar dit is de verantwoordelijkheid van de eigenaar.
Als die niet de juiste voorzorgsmaatregelen treft om het paard gezond te houden, dan moet je daar wat meer afstand van nemen.
Want zo wordt het wellicht erg makkelijk voor de eigenaar om te profiteren van jou en dat is niet netjes.
BlackBeautyZ schreef:ik ben bang dat je zal moeten luisteren naar de eigenaar... wat nu als er een DA, gedragscoach of osteo komt en die constateert dat er iets mis is en dat er meer behandelingen nodig zijn. ben je bereid deze te betalen? klinkt misschien even heel hard maar ik denk dat je er vanuit moet gaan dat je er met een behandeling nog niet bent.
BlackBeautyZ schreef:heb je al eens met de eigenaar overlegd wat hij er van zou vinden als jij alles betaald? ook al gelooft hij niet in een osteo?
. Hij is een ex-koerspaard.ruitje schreef:Allereerst, de term exdraver bestaat niet. De draver is een ras. Hij is een ex-koerspaard.
Waarom is hij gestopt met koersen? Een paard met veel pijn loopt geen koersen, dat is topsport, daar moeten ze topfit voor zijn.
Ik zag in je andere topic dat hij singelnijd had, had hij dit al tijdens het koersen of is dit sinds het omscholen?
Wat vraag je in de omscholing? Werk op de volte en/Of rechtrichten?
Hoe ging de oude eigenaar met hem om en hoe jij?
Heb je ervaring in het omscholen van dravers?
En is dit Forever Kievietshof?

LENTI schreef:Kan je het paard ook niet onderhouden als je hem nu voor een symbolisch bedrag kunt overnemen? Of wil de eigenaar er nog een smak geld voor hebben? Dan mag jij zeker eerst zorgen dat die gedragsproblemen (als het al een gedragsprobleem is) opgelost zijn. Want zo wil niemand hem.
Ik snap echt dat je dit wilt doen hoor, maar eigenaar is verantwoordelijk. Hij kan met 1 knip in de vingers jou dat paard ontnemen als verzorger/bijrijder zijnde.
Zeg niet dat ie dat nooit zou doen want dat dacht ik ook van mijn verzorgpaard eigenaar. Maar helaas. Zo is heel vaak mn hart gebroken.
studiemiep schreef:Ik geloof niet in een paard wat ineens dominant word op latere leeftijd.
Wel kunnen dieren enorm veranderen door pijn/ongemak...dus als de eigenaar een DA laat komen...is dat alleen maar goed! eerst het medische aspect uitsluiten dan kun je daarna altijd nog met de rest aan de slag
freetorun schreef:Met het gegeven dat paard nooit hooi kreeg/krijgt én gevoelig werd op zn lichaam alvorens aggressief te worden, zou ik zeker eens laten kijken naar maagzweren.