Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nikass schreef:Als je een rit maakt met alle gangen en je neemt alle paden dan kan je echt zeker wel twee uur rijden.
Het weekend is alleen niet het beste moment omdat het dan wel erg druk kan zit. Tenzij je bijvoorbeeld na 17 uur sniddags gaat, dan zal het een stuk relaxter zijn.
Het is een prachtig bos! Wees voorzichtig als je de doorwaadbare plaats neemt, daar gebeuren soms ongelukken. Veel plezier!
Nikass schreef:Tamary ik heb zelf een ongeluk gehad in de doorwaadbare en hoorde toen van de boswachter dat dit vaker gebeurt. Ik reed ook tijdens Day at the Park, alleen kun je dan niet langs de radar.
Enige wat ik zou mijden qua activiteiten is de jacht en een menwedstrijd
tamary schreef:Nikass schreef:Tamary ik heb zelf een ongeluk gehad in de doorwaadbare en hoorde toen van de boswachter dat dit vaker gebeurt. Ik reed ook tijdens Day at the Park, alleen kun je dan niet langs de radar.
Enige wat ik zou mijden qua activiteiten is de jacht en een menwedstrijd
Ik heb er tijdens een jacht wel een paard kopje onder zien gaan, maar die week opzij en kwam dus naast de verharding terecht. Of er inmiddels problemen zijn met de veiligheid door gebrek aan onderhoud zou ik niet weten, ken niemand die er nog rondrijdt.
Blaze08 schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad bij het doorwaadbare, altijd ga ik daar doorheen, maar je moet zorgen dat je gewoon recht naar de overkant gaat zodat je niet dieper raakt.
Nikass schreef:Blaze08 schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad bij het doorwaadbare, altijd ga ik daar doorheen, maar je moet zorgen dat je gewoon recht naar de overkant gaat zodat je niet dieper raakt.
Klopt, maar dat gaat dus wel eens fout. Als je paard schrikt kun je gemakkelijk van het pad af raken (en dat schijnt dus vaker te gebeuren > ik was er zelf ook al 100 x doorheen geweest zonder problemen en realiseerde me niet dat een ongeluk in zo'n klein hoekje zat)
En van het pad af raken kan een groot drama zijn. Niet het feit dat het dieper is, maar wel het feit dat de bodem zacht is en je paard niet meer op de kant kan klimmen omdat hij wegzakt en vast komt te zitten in de modderige bosgrond. Ook het vele riet/waterplanten in dat gedeelte zijn niet echt fijn; mijn paard had allemaal "buisjes" aan de binnenkant van haar benen, waar het riet in haar lijf was geprikt. Ze is door de brandweer het water uit gehaald (ik ben ze daarvoor eeuwig dankbaar) en is er verder goed vanaf gekomen, al had ze door het gebeuren nog wel een ernstige blessure opgelopen aan de sesambeentjes. Allemaal goed gekomen en het is al weer jaren geleden, maar ik ben sindsdien niet meer door de doorwaardbare geweest.
Bij hoog water (zal nu niet het geval zijn) zie je soms de paaltjes nauwelijks, maar ook als je ze wel goed ziet: als je paard schrikt kan hij in een fractie van een seconde aan de andere kant belanden.
Nikass schreef:Blaze08 schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad bij het doorwaadbare, altijd ga ik daar doorheen, maar je moet zorgen dat je gewoon recht naar de overkant gaat zodat je niet dieper raakt.
Klopt, maar dat gaat dus wel eens fout. Als je paard schrikt kun je gemakkelijk van het pad af raken (en dat schijnt dus vaker te gebeuren > ik was er zelf ook al 100 x doorheen geweest zonder problemen en realiseerde me niet dat een ongeluk in zo'n klein hoekje zat)
En van het pad af raken kan een groot drama zijn. Niet het feit dat het dieper is, maar wel het feit dat de bodem zacht is en je paard niet meer op de kant kan klimmen omdat hij wegzakt en vast komt te zitten in de modderige bosgrond. Ook het vele riet/waterplanten in dat gedeelte zijn niet echt fijn; mijn paard had allemaal "buisjes" aan de binnenkant van haar benen, waar het riet in haar lijf was geprikt. Ze is door de brandweer het water uit gehaald (ik ben ze daarvoor eeuwig dankbaar) en is er verder goed vanaf gekomen, al had ze door het gebeuren nog wel een ernstige blessure opgelopen aan de sesambeentjes. Allemaal goed gekomen en het is al weer jaren geleden, maar ik ben sindsdien niet meer door de doorwaardbare geweest.
Bij hoog water (zal nu niet het geval zijn) zie je soms de paaltjes nauwelijks, maar ook als je ze wel goed ziet: als je paard schrikt kan hij in een fractie van een seconde aan de andere kant belanden.