Op dit moment zitten we in een fase waarin hij mij wat uitprobeert (waar ik overigens goede begeleiding bij heb). We doen veel grondwerk en voor mijn gevoel is dit een essentiële fase om een goede basis te krijgen.
Nu wil de vorige eigenaar hem graag opzoeken (zonder dat ik er ben) en mijn gevoel zegt dat dat nu niet handig is. Graag wil ik eerst wat verder zijn in dit proces en ik weet niet of / wat voor effect het op hem heeft als hij de vorige eigenaar ziet. Ik zou het zo jammer vinden als we daarna weer een stap terug zouden zijn.
Gezien ik geen ervaring heb met hoe paarden hierop kunnen reageren, ben ik misschien voorzichtiger dan nodig. Deze situatie ken ik alleen van een hond, waarop dit grote impact had, maar dat is niet vergelijkbaar denk ik.
Ik twijfel of ik niet overdrijf en wil de vorige eigenaar niet afwijzen. Men is van harte welkom, dat heb ik bij de koop ook aangegeven. Alleen zou ik daar graag nog even mee wachten.
Wat is jullie ervaring hierin? Merkte je effect toen je paard zijn vorige eigenaar weer zag? Iets van heimwee, of was het juist positief?
). Daar maakten we afspraken over en dat vond ik dan prima. Echter, vorige zomer is ze zo naar stal gegaan onder de noemer van 'ik was in de buurt dus kom hem even een aai brengen'. Ik vond dat geen stijl. Ik wist van niets en dan aan de staleigenaar vragen hoe het met MIJN paard gaat etc. Dit bracht de pensionhoudster ook in een awkward positie. Zo van, oké iemand komt op mijn erf voor het paard van mijn nietsvermoedende pensionklant
Maar misschien niet geheel handig op een moment dat de training nog op een kwetsbaar punt zit.
dat is wel extreem indd! Fijn dat het wel weer goedgekomen is!