Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dus het heeft echt verder geen meerwaarde? Wat is dan de reden dat veel mensen (ook als ze niet willen fokken) het toch doen? NatasjavE schreef:Zit er niet los een stamboekpapier bij? Dat is bij het KWPN namelijk het geval.
Je stuurt bij het opnaam zetten het stamboekpapier op en het paspoort blijft bij het paard. Daar krijg je een stikkertje voor opgestuurd en die plak je in het paspoort.
En je krijgt dan het stamboek papier ook weer retour waar jij dan als eigenaar op vermeld staat.
NatasjavE schreef:Zit er niet los een stamboekpapier bij? Dat is bij het KWPN namelijk het geval.
Je stuurt bij het opnaam zetten het stamboekpapier op en het paspoort blijft bij het paard. Daar krijg je een stikkertje voor opgestuurd en die plak je in het paspoort.
En je krijgt dan het stamboek papier ook weer retour waar jij dan als eigenaar op vermeld staat.
NatasjavE schreef:Zit er niet los een stamboekpapier bij? Dat is bij het KWPN namelijk het geval.
Zodra het paard de sport uitgaat, wordt hij uit het stamboek geschreven als verkocht zonder papieren of gestorven. Je kan het wel voor het stamboek op naam laten zetten, maar dan zit je met lidmaatschapskosten en ben je zo 250 euro verder. Het paspoort gaat wel gewoon mee, en ze zijn inderdaad snel met overschrijven in het paspoort hoor
twinducklin schreef:Ik ken niemand die buiten het fokken om een paard op hun naam heeft gezet, dus kan je geen reden waarom vermelden.
Heb mijn merrie 16 jaar gehad ( ook een draver ). Ze had een paspoort omdat haar stamboekpapier achter gehouden was zoals voor het verplicht chippen vaker gebeurde. Afstamming stond wel vermeld erin maar ze heeft nooit op mijn naam gestaan.
Mijn ruin, zonder papieren staat wel op mijn naam maar hem heb ik vanaf dat hij 2 weken oud was en ik ben degene die hem gechipt heeft.
Maar het heeft geen enkele meerwaarde. Er wordt nooit naar gevraagd. Het bewijst niks. Het kost alleen geld om het te laten aanpassen.