door een nare ervaring heeft mijn jong paard een trauma opgelopen onder het zadel. Ik heb geprobeerd om van nul terug te beginnen (periode op de wei, daarna het logeren terug rustig opbouwen etc.) en hem te laten rijden door een zeer ervaren en kundige ruiter. Toch geraakt hij telkens zo in paniek onder het zadel dat we hem hier echt niet mee verder helpen. Het is duidelijk dat hij moet leren via grondwerk om met zijn angst en onzekerheid om te gaan. Ik ben dus echt opzoek naar een zeer ervaren trainer die mijn paard in training kan nemen. Ik vind zelf feather-light horsemanship fantastisch werk leveren maar zij hebben een wachtlijst van meer als een jaar. Equinologica hebt ik ook al proberen te bereiken maar tot nu toe geen antwoord. Zijn er mensen die zelf ervaringen hebben met een paard met een trauma, wie heeft jullie hierbij geholpen? Welke trainers zijn aangeraden?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

ps: Paard is medisch in orde, is meermaals door dierenarts, osteopaat en zadelpasser nagekeken. Medisch heeft hij dus geen enkele vorm van pijn.