Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bigone schreef:Ts, ik weet niet hoe dat gaat, tuinslang, maar ik moet heel eerlijk bekennen dat wanneer de dieren bij ons handzaam zijn en ze moeten wennen aan de tuinslang dat ik ze ook langzaam nat spuit. Ze kruipen helemaal in elkaar en wanneer ze rustig gaan staan stop ik meteen. Beter één keer door de zure apple heen bijten en dan is het bij ons iig klaar. Of je moet bedoelen dat hij ze met een stuk tuinslang ipv zweep slaat terwijl hij er op zit. Dat is naar om te zien maar zo ken ik er nog wel eentje, zeer gewaardeerd in paardenland door de meesten.
Citaat:Hij werkt het paard op de grond, letterlijk onderuit laten gaan. En dan met koude straal zeiknat spuiten zonder het paard de kans te geven op te staan. Totdat het dier zich over geeft in zijn ogen. Dat heeft ze nog nooit gezien maar vertelt hij vol trots. Zo deden ze het vroeger namelijk allemaal, de echte goede trainers volgens hem.
Willemina_L schreef:bigone schreef:Ts, ik weet niet hoe dat gaat, tuinslang, maar ik moet heel eerlijk bekennen dat wanneer de dieren bij ons handzaam zijn en ze moeten wennen aan de tuinslang dat ik ze ook langzaam nat spuit. Ze kruipen helemaal in elkaar en wanneer ze rustig gaan staan stop ik meteen. Beter één keer door de zure apple heen bijten en dan is het bij ons iig klaar. Of je moet bedoelen dat hij ze met een stuk tuinslang ipv zweep slaat terwijl hij er op zit. Dat is naar om te zien maar zo ken ik er nog wel eentje, zeer gewaardeerd in paardenland door de meesten.
Hij werkt het paard op de grond, letterlijk onderuit laten gaan. En dan met koude straal zeiknat spuiten zonder het paard de kans te geven op te staan. Totdat het dier zich over geeft in zijn ogen. Dat heeft ze nog nooit gezien maar vertelt hij vol trots. Zo deden ze het vroeger namelijk allemaal, de echte goede trainers volgens hem.
Danjel schreef:Citaat:Hij werkt het paard op de grond, letterlijk onderuit laten gaan. En dan met koude straal zeiknat spuiten zonder het paard de kans te geven op te staan. Totdat het dier zich over geeft in zijn ogen. Dat heeft ze nog nooit gezien maar vertelt hij vol trots. Zo deden ze het vroeger namelijk allemaal, de echte goede trainers volgens hem.
Het zogenaamde "waterboarden" dus...en in mijn ogen je reinste dierenmishandeling.
Amaryllis schreef:Ik zou niet gaan filmen maar wel juist direct aanspreken. Ik zou mij namelijk echt heel boos maken als men eerst mij stiekem zou filmen en dan pas aanspreekt: je weet echt wel dondersgoed wat het onderwerp van gesprek is. Daar hoef je echt niet eerst de moraalridder voor uit te hangen zodat je met je vinger kan wijzen.
.
antje_vip schreef:Amaryllis schreef:Ik zou niet gaan filmen maar wel juist direct aanspreken. Ik zou mij namelijk echt heel boos maken als men eerst mij stiekem zou filmen en dan pas aanspreekt: je weet echt wel dondersgoed wat het onderwerp van gesprek is. Daar hoef je echt niet eerst de moraalridder voor uit te hangen zodat je met je vinger kan wijzen.
.
Ik zou ook boos worden als ik betrapt werd op mishandeling en iemand had bewijs in handen
Willemina_L schreef:bigone schreef:Ts, ik weet niet hoe dat gaat, tuinslang, maar ik moet heel eerlijk bekennen dat wanneer de dieren bij ons handzaam zijn en ze moeten wennen aan de tuinslang dat ik ze ook langzaam nat spuit. Ze kruipen helemaal in elkaar en wanneer ze rustig gaan staan stop ik meteen. Beter één keer door de zure apple heen bijten en dan is het bij ons iig klaar. Of je moet bedoelen dat hij ze met een stuk tuinslang ipv zweep slaat terwijl hij er op zit. Dat is naar om te zien maar zo ken ik er nog wel eentje, zeer gewaardeerd in paardenland door de meesten.
Hij werkt het paard op de grond, letterlijk onderuit laten gaan. En dan met koude straal zeiknat spuiten zonder het paard de kans te geven op te staan. Totdat het dier zich over geeft in zijn ogen. Dat heeft ze nog nooit gezien maar vertelt hij vol trots. Zo deden ze het vroeger namelijk allemaal, de echte goede trainers volgens hem.