Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ze hebben heerlijke leren laarzen voor € 100,—.
als het ook maar goede laarzen zijn.
buitenkant is echt leer volgensmij, en de binnenkant nep.
Daarvoor heb ik Mondini's laarzen gehad in het leder (gelijkend op Dubarry's) en die moest ik goed onderhouden, op tijd schoonmaken en dan behandelen met een lederverzorgend poetsmiddeltje. Dat was echt een werk in vergelijking met nu... xChanelx schreef:Marie111 schreef:Waarom geen jodhpurs met chaps? Vooral in de zomer prettig. Chaps doe je dan alleen tijdens rijden aan. Stuk minder last van zweten.
Mijn aanname is altijd dat dat minder stabiel zit met rijden, maar misschien klopt dat niet?
Heb je dan een merk/combinatie die je aan kunt raden?
Ilsey schreef:Hier rubber. Niet alleen omdat ik vegan ben, ook gewoon omdat dat kei onderhoudsvriendleijk is. Ik heb Muck Boot Ryder II laarzen (met de express cool voering) voor de zomer en Aigle Aiglentine's met synthetisch bontje gevoerd voor in de winter.
Pepperrr schreef:Op zich vind ik het onderhoud van leren laarzen wel meevallen.
Marie111 schreef:Waarom geen jodhpurs met chaps? Vooral in de zomer prettig. Chaps doe je dan alleen tijdens rijden aan. Stuk minder last van zweten.
Ilsey schreef:Pepperrr schreef:Op zich vind ik het onderhoud van leren laarzen wel meevallen.
Dat komt misschien omdat je er enkel mee rijdt? Hier staan de paarden aan huis en doe ik alles met mijn laarzen, heb niet zoveel zin om om de vijf lappen van schoeisel te wisselen. Dus uitmesten, en op de mesthoop klimmen met de kruiwagen bijvoorbeeld, wordt ook met die laarzen gedaan.
Nochtans had ik met de honden ook lederen wandellaarzen die geen heavyduty werk moesten doen door modder en mest. En daarna rubberlaarzen om te wandelen. En ook daar vond ik het een groot verschil in onderhoud. Even de lans er over en schrobben met een borsteltje ondertussen, daar ben je zo mee klaar. Maar eerst laten drogen, dan zand er af borstelen, dan met ledervet aan de slag, pffff. Vond dat altijd zo'n gedoe.
Pepperrr schreef:Ilsey schreef:
Dat komt misschien omdat je er enkel mee rijdt? Hier staan de paarden aan huis en doe ik alles met mijn laarzen, heb niet zoveel zin om om de vijf lappen van schoeisel te wisselen. Dus uitmesten, en op de mesthoop klimmen met de kruiwagen bijvoorbeeld, wordt ook met die laarzen gedaan.
Nochtans had ik met de honden ook lederen wandellaarzen die geen heavyduty werk moesten doen door modder en mest. En daarna rubberlaarzen om te wandelen. En ook daar vond ik het een groot verschil in onderhoud. Even de lans er over en schrobben met een borsteltje ondertussen, daar ben je zo mee klaar. Maar eerst laten drogen, dan zand er af borstelen, dan met ledervet aan de slag, pffff. Vond dat altijd zo'n gedoe.
Nee ik doe alles ermee, maar scheelt dat het bij ons op stal niet vies is en de paarden 24/7 buiten staan dus geen stallen hoef te mesten.