Welke maat cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dor1987

Welke maat cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 19:52

Hallo allemaal

Ik ben al op zoek geweest in de zoekmachine maar kon het niet vinden.
Ik hoop dat jullie mij kunnen willen helpen.

Ik wil graag een nieuwe cap en nu is de omtrek van mijn hoofd 58 maar welke maat moet ik dan hebben kwa cap. Heb liever geen verstelbare namelijk. Krijg last van de knop achter.

Ja ik weet dat passen het beste is maar ik woon op een eiland en kan dus niet even zo maar naar een divoza of eppeljack toe helaas.
Laatst bijgewerkt door dor1987 op 28-04-18 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

JvS1998

Re: Welke maat cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:52

58/59

maximussJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:55

Dat kun je zo niet weten. De vorm van je hoofd speelt ook een rol: ik heb een ovaal hoofd met omstrek 58 maar ik heb capmaat 60-61 nodig.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:58

Naar de winkel gaan en verschillende gaan passen wij kunne niet beoordelen vanaf hier

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:23

Ik heb verschillende caps gehad. Ook verstelbare waar ik ook last van dr draai knop kreeg. Maar nu na 2 die niet verstelbaar waren toch weer 1 die het is. En van deze krijg ik helemaal geen last. Misschien is dat in jou geval ook wel zo

Ik heb deze

Harry's Horse Rijhelm Challenge Navy
Afbeelding

Hij is hij bij de knop helemaal onderlegd. Kan morgen wel een foto maken van de binnenkant.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:36

Is idd passen, heb maat 59, maar van bepaalde merken 61 nodig vanwege ovaal hoofd, en als je dan een lekker zittende nog een beetje mooie niet verstelbare wilt kom je algauw bij duurdere merken, heb nu een samshield maat 59 met inleg voor ovale hoofden en die zit perfect, dan betaal ik liever meer dan dat ik elke keer hoofdpijn heb door mn cap, cap die een beetje redelijk zit is al gauw 100 €, maar dan alsnog hoofdpijn, deze was volgens mij €250 dankzij kortingsactie dus tja, eigen keus maar ik weet t dan wel

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 00:01

Ik denk dat als je naar de winkel belt, ze je goed verder kunnen helpen. Maat wil uiteindelijk niets zeggen. Zo heb ik van kep italia maat 54, terwijl mijn casco een maat m 57/58 is. Verschil zit hem dan vooral in de vorm.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:21

Maddy_Paola schreef:
Is idd passen, heb maat 59, maar van bepaalde merken 61 nodig vanwege ovaal hoofd, en als je dan een lekker zittende nog een beetje mooie niet verstelbare wilt kom je algauw bij duurdere merken, heb nu een samshield maat 59 met inleg voor ovale hoofden en die zit perfect, dan betaal ik liever meer dan dat ik elke keer hoofdpijn heb door mn cap, cap die een beetje redelijk zit is al gauw 100 €, maar dan alsnog hoofdpijn, deze was volgens mij €250 dankzij kortingsactie dus tja, eigen keus maar ik weet t dan wel

Een Samshield is een cap voor een rond hoofd. Waarom koop je dan geen cap die past op een ovaal hoofd? Dant zit veeeeeel fijner en je kunt ook gewoon je eigen maat kopen. Ik heb zelf ook een ovaal hoofd, en bij mij zit Kavalkade, BR Viper en CO fijn.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:31

Ik heb ook rond de 57/58 als ik me niet vergis, maar ik kon de kleine versie van de bovengenoemde challenge beter op dan de grotere versie ondanks dat mijn maat daarbij stond.

Als je geen verstelbare wil is het toch een tripje maken naar het vaste land of kijken of er lokaal niet een winkel is die caps verkoopt. Het is heel lastig om zoiets op de gok te doen.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:39

Scum schreef:
Maddy_Paola schreef:

Een Samshield is een cap voor een rond hoofd. Waarom koop je dan geen cap die past op een ovaal hoofd? Dant zit veeeeeel fijner en je kunt ook gewoon je eigen maat kopen. Ik heb zelf ook een ovaal hoofd, en bij mij zit Kavalkade, BR Viper en CO fijn.

Samshield voor een rond hoofd? Uhm nee hoor, heb zat caps geprobeerd, had een verstelbare van hh die fijn zat maar ja verstelbaar he, met de gewone inleg zat de samshield al gelijk redelijk prettig, en met die andere inleg nog beter.
Kavalkade weet ik niet, zit hier niet in de buurt om te passen, en br zit niet bij mij.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:54

Met een CO heb je helemaal geen inleg nodig. Die zit meteen goed om een ovaal hoofd. Bij een Samshield hou je links en rechts ruimte over,e en van voren en achter drukt hij. Dat is dus een hel voor een rond hoofd.

Ellenrebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:58

Ik heb ook altijd geleerd je hoofomtrek te meten. Maar zo te lezen werkt dat dus niet bij iedereen. Dan zou passen in de winkel denk ik wel de beste optie zijn.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:04

ik heb gisteren een nieuwe bij de decathlon gekocht. Meerdere gepast. Mijn omtrek was 61 cm. Maar de klassieke caps pasten echt geen van allen, voor en achter veel te strak. Langwerpig hoofd dus. Uiteindelijk gekozen voor een verstelbare: https://www.decathlon.nl/p/paardrijcap- ... 57&c=BRUIN
Ook ik ben geen voorstander van verstelbaar maar iets anders past mij niet. Voor de fun ook een paar fietshelmen geprobeerd, ook daarbij merk je zeer veel verschil in pasvorm. De vorige was ook verstelbaar, van het merk Casco. Die irriteerde wel telkens bij dat draaiwieltje.
Kortom, toch maar eens een winkel opzoeken om te passen.

xAmbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:04

Dit is idd lastig om te zeggen.. zoals hier boven ook al aangegeven ligt het ook heel erg aan de vorm van je hoofd.. maar als je niet makkelijk kunt passen kun je het gokje ook wagen en mocht de cap niet passen zou je hem altijd nog weer terug kunnen sturen. :+

Sanne_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:30

Strawberry2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:34

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:47

Maddy_Paola schreef:
Scum schreef:

Samshield voor een rond hoofd? Uhm nee hoor, heb zat caps geprobeerd, had een verstelbare van hh die fijn zat maar ja verstelbaar he, met de gewone inleg zat de samshield al gelijk redelijk prettig, en met die andere inleg nog beter.
Kavalkade weet ik niet, zit hier niet in de buurt om te passen, en br zit niet bij mij.[/quote]

Heeft Samshield een inleg voor een ovaal hoofd dan? Kan ze nog niet vinden in ieder geval.

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:23

Mijn maat verschilt ook per merk, bij hh heb ik een 57 nodig terwijl ik bij mijn co een 56 draag... De pasvorm verschilt ook heel erg, daarom handig om sowieso te gaan passen :)

arablover17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:50

Je hebt ook caps met vullingen die je erin en eruit kan doen miss helpt dat een beetje als je last krijg van je hoofd?

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:26

Als ik jou was zal ik lekker naar de winkel gaan en gaan passen want elke merk zit anders!

fleur1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 13:38

Sanne_92 schreef:
Iedereen zegt het al; maar het is niet makkelijk:
Hier een korte uitleg over hoe je precies moet meten, misschien heb je daar iets aan..?

https://budgetruitershop.nl/Paardrijcaps

Dank je, nuttige tip.

d_baak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:28

De ene cap heeft gewoon een net iets andere vorm dan de andere. Soms heb ik maat 54, maar soms zit een 58 zelfs nog krap! Wat ronder of juist meer ovaal, hangt echt van het merk af. Ik zou toch eens een dagje naar het vasteland komen om te passen!

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:34

Kom je wel eens op het vasteland? Ik heb een winkel in Stiens, vlakbij Leeuwarden. Heb veel verschillende modellen en betaalbaar (duurste 89,95 euro), ook grotere maten. Als je op Holwerd of Harlingen komt, is het van beide plaatsen niet zo ver rijden.

paard21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:01

Ik zou inderdaad gaan passen in een winkel. Dan kun je het het best bepalen welke maat je nodig hebt.

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:32

Als naar een winkel gaan echt niet lukt, zou ik in ieder geval een aantal verschillende caps bestellen. Houd er rekening mee dat de kans zeker bestaat dat niets van wat je bestelt, past.

Wat betreft verstelbaar, ik vind die knop achter ook erg storend, maar merk daar met mijn Casco cap helemaal niets van.

Eventueel kun je een paar brede stroken papier knippen, deze met plakband aan elkaar plakken tot één lange strook en dan om je hoofd doen. Als iemand een foto kan maken van de bovenkant van je hoofd dan heb je een beetje een idee van of je een rond of ovaal hoofd hebt.
Lastige is dat het met caps toch wel precies komt dus ook dan blijft het moeilijk te bepalen van welk merk je welke maat zou moeten bestellen.

Maar je geeft aan nieuwe cap, dat wekt de indruk dat je nu ook een cap hebt? Welk merk en model? Dat helpt misschien iets gerichter te zoeken :)