Met paarden praten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cactusknuf

Met paarden praten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 17:47

Hallo allemaal, vandaag hoorde ik iets van een meisje die haar paard had laten “fluisteren” ze hadden een paardenfluisteraar gebeld en ze had alleeen de naam en waar het paard stond (wei , stal,paddoc )bodig ,en dan kon je vragen stellen zo had ze bv gevraagd waar het paard pijn had en zij zei dat hij pijn had boven zijn oog, waar inderdaad een litteken zat %) zo nog meer gekke vragen en die beantwoorde zij allemaal wat waar was >;) ook had zij gevraagd waarom hij zo gespannen was met rijden en het paard had volgens haar beantwoord dat zijn bit niet fijn zat. Zij hebben haar serieus genomen en een bitfitter laten komen en inderdaad daarna weer gereden en het paardje liep weer super fijn! Ook hadden ze tijdens het gesprek gekeken naar de pony en die stond in een hoekje waar hij normaal nooit stond gek met zijn hoofd te schudden. (Staat op film)
Nou vroeg ik mij af wat vinden jullie hiervan en is dit echt mogelijk. Ik denk er namelijk aan het zelf ook te doen
Ik hoor het graag groetjesss

Anoniem

Re: Met paarden praten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:49

Ik heb het ook laten doen. Had er vrij weinig vertrouwen in maar ik was einde raad :+
En verdraaid, er kwamen dingen uit die heel logisch klonken, dingen die ze niet had kunnen weten en dingen die heel leerzaam waren. Ik heb er heel veel aan gehad, en het blijft een hele bijzondere ervaring :)

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 17:54

prugelpiet schreef:
Ik heb het ook laten doen. Had er vrij weinig vertrouwen in maar ik was einde raad :+
En verdraaid, er kwamen dingen uit die heel logisch klonken, dingen die ze niet had kunnen weten en dingen die heel leerzaam waren. Ik heb er heel veel aan gehad, en het blijft een hele bijzondere ervaring :)

Echt waar!? En heb je je paard ook gezien tijdens het “gesprek”?

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:01

dit is allemaal heel makkelijk;
leer de (lichaams) taal van het paard en je kunt het in 123

ik kan dit ook, na drie maanden naar een kudde paarden te kijken, zo'n 2-3 uur per dag.

paarden geven namelijk veel aan met hun lichaamstaal

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:12

Idd leer lichaamstaal en leer goed googelen... Iedereen zet tegenwoordig hun doen en laten inclusief paard/ pony op internet. Zo geraken al die zogenaamde fluisteraars aan hun informatie... Ze maken er dan een mooi verhaaltje van en een beetje naïeve eigenaar trapt er vrolijk in...

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:18

maximuss schreef:
Idd leer lichaamstaal en leer goed googelen... Iedereen zet tegenwoordig hun doen en laten inclusief paard/ pony op internet. Zo geraken al die zogenaamde fluisteraars aan hun informatie... Ze maken er dan een mooi verhaaltje van en een beetje naïeve eigenaar trapt er vrolijk in...

Inderdaad is makkelijk geld verdienen zo. als mensen problemen hebben met hun paard en ten einde raad zijn.

Iemand bij ons op stal moest knuffels in de stal hangen, omdat het paard eenzaam zou zijn. Alsof een knuffel iets betekend voor een paard? :n

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 18:28

Nee deze vrouw heeft geen fb niks van haar paard op internet nada noppes ook heet haar paard rainbow dus als je googled zie je alleen maar regebogen zit er serieus aan te denken haar zelf ook te bellen kost 5 euro bij haar vind ik niet duur en de problemen xijn echt opgelost

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:32

Zou je voor jezelf ook naar zo iemand bellen ipv naar de dokter te gaan als je je niet lekker voelt?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:34

Jannexjolink schreef:
Nee deze vrouw heeft geen fb niks van haar paard op internet nada noppes ook heet haar paard rainbow dus als je googled zie je alleen maar regebogen zit er serieus aan te denken haar zelf ook te bellen kost 5 euro bij haar vind ik niet duur en de problemen xijn echt opgelost

Als je het zelf graag wil, is er niemand die tegen houdt, maar niet iedereen zou er zelf voor kiezen

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:37

maximuss schreef:
Zou je voor jezelf ook naar zo iemand bellen ipv naar de dokter te gaan als je je niet lekker voelt?

Ondanks dat ik het in principe met je eens ben, denk ik tegelijk: Ach.. Baat t niet, dan schaadt t niet.. Als er eens een bitfitter/zadelmaker/dierenarts extra komt nav zo'n "gesprek".. Ach.. Dan is dat toch geen ramp?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:40

Ik denk dat ts een pak beter af zou zijn met goede instructie dan met deze kwakzalverij... Voor hetzelfde geld geeft deze "fluisteraar" compleet onzinnig en mss wel gevaarlijk advies...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:54

Jannexjolink schreef:
prugelpiet schreef:

Echt waar!? En heb je je paard ook gezien tijdens het “gesprek”?

Zeker. Ik stond er naast. Paard was duidelijk op haar gemak. Waar ze normaal echt 0,0 geduld heeft, stond ze nu te slapen :+

Verder algemeen:

Grappig. Dezelfde antwoorden zou ik ook gegeven hebben. Dat het pure onzin en kwakzalverij is. Tot ik dacht "baadt het niet dan schaadt het niet". En ik liet Symone Ottebvangers komen. En ze heeft kunnen Googlen tot ze een ons weegt, maar je gaat van "mijn" pony niks vinden op internet. Behalve hetgene wat hier op bokt staat, maar daar staat haar naam bijna nergens. En er staat vrij weinig bruikbare informatie. We hebben haar ook alleen pony's roepnaam gegeven, en haar eigen naam lijkt daar voor geen meter op :)

Tuurlijk komt het uit een paard zijn of haar lichaam, ponylief gaat echt niet tegen haar fluisteren hoor :+ Maar ik geloof zeker dat ze meer ziet en voelt dan iemand die er niet in getraind is :)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:02

Goh, zo heb ik er ook al verschillende gehad: zgn problemen of probleempaarden die je met een paar logische en simpele aanpassingen kunt verhelpen/ helpen... Gewoon kwestie van goed boeren/ paardenverstand en observatievermogen... Niks speciaals of uitzonderlijk aan.

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 20:12

maximuss schreef:
Goh, zo heb ik er ook al verschillende gehad: zgn problemen of probleempaarden die je met een paar logische en simpele aanpassingen kunt verhelpen/ helpen... Gewoon kwestie van goed boeren/ paardenverstand en observatievermogen... Niks speciaals of uitzonderlijk aan.

Observatie vermogen kan niet het is allemaal via de telefoon

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:23

Bij de meestvoorkomende problemen kun je (als je wat paardenverstand hebt) idd telefonisch advies geven en meestal gaat dat advies ook al een verbetering geven...

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:27

Hmm ik geloof er niet echt in. Ga zelf toch ook echt naar de dokter als ik wat mankeer.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:37

Jannexjolink schreef:
bellen kost 5 euro bij haar

Ik heb vaker dan eens 5 euro op een minder leuke / interessante manier uitgegeven :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:40

Ik geloof er helemaal geen zak van. Ik denk wel dat bepaalde mensen op een andere manier contact kunnen maken, maar fluisteren/praten? Sorry, nee....Wat een geldverkwisting

ik snap het ook niet. Als iemand dat echt kan waarom wordt diegene dan niet beroemd?

Ik heb ooit eens een foto laten lezen.....Paard op de foto was al dood, nou ik kreeg een hele reading :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:40

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:48

Ik vind dit lastige materie. Eigenlijk ben ik hier veel te nuchter voor. Iets wat ik niet kan zien, dat bestaat niet (nouja, bij wijze van). En een paard is 'maar' een paard en het zal hem/haar worst wezen hoe zijn leven in elkaar zit, als ie maar eten en drinken krijgt. Ja toch?

En toch... door wat problemen bij mijzelf, ben ik in contact gekomen met een therapeut. Zij is iemand die ook met paarden communiceert. Dat met paarden communiceren was niet de reden dat ik bij haar terecht kwam overigens. Maar tijdens onze sessies wist deze dame mij dingen te vertellen. Dingen die ze eigenlijk alleen via mijn paard kon weten. En dan niet van die vage dingen als 'je paard houdt van je'. Nee. Hele specifieke dingen als 'je paard vond het naar je zo verdrietig te zien gisteren toen je bij haar in de stal zat en je je knie stootte'. Daar was behalve mijn paard niemand bij. Daar had ik het met niemand over gehad.
Hoe verklaar je dat? Ik weet het zelf ook nog steeds niet.
Ben ik dan goedgelovig? Wie weet. De sessie als geheel heeft mij wel geholpen. Sommige dingen zijn te zweverig voor me, dan denk ik 'ja vast, whatever'. Maar er zijn ook dingen waar ik wel wat mee kan.
Ik geloof overigens niet dat mijn paard 'praat' in termen als 'verdrietig en naar'. Maar dat zo'n paardenfluisteraar de beelden en het gevoel dat ze doorkrijgt vertaalt naar mensentaal.

Baat het niet, dan schaadt het ook niet vind ik wel een mooie. Je bent er tenslotte altijd nog zelf bij. Als een instructeur tegen je zegt dat je paard alleen beter wordt als je hem met de kin op de borst vastknoopt, dan doe je dat toch ook niet? Je blijft zelf nadenken. Zo zie ik zo'n sessie ook. Je haalt eruit wat nuttig is voor je en wat bij jou past.

Al weet ik zelf nog stééds niet wat ik er echt van moet vinden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:10

maximuss schreef:

Gelukkig heb ik een flink portie boerenverstand en kan ik prima paarden opvoeden zonder paardenfluisteraars erbij te halen :D
Het is geen heilige oplossing en zo noemt niemand die hier. Het gaat je ook echt niet van al je problemen afhelpen. Sterker nog, je zal het toch echt lekker zelf moeten doen met je pony.

Desondanks blijf ik bij mijn standpunt, en als je het daar niet mee eens bent is dat prima :) ik was er bij en ik weet wat ik gezien en gehoord heb. Met mijn boerenverstand.

Om er even een voorbeeld bij te pakken: Mijn vriendin is ziek. Wat ze precies heeft ga ik hier niet neerzetten, maar ze is ziek en heeft niet alle tijd en energie die haar pony verdient, vandaar dat ik een groot deel zorg en training op me genomen heb. Dat ze ziek is, staat echt nergens op internet hoor. En toch was het eerste wat Symone doorkreeg van ponylief, dat ze het zo vervelend vond dat ze ziek was en het soms allemaal niet goed aankon. Had ze dat kunnen weten? Absoluut niet. Pony wel, die was er al voor ze ook maar ergens last van had.

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 08:33

[quote="assie"]Ik vind dit lastige materie. Eigenlijk ben ik hier veel te nuchter voor. Iets wat ik niet kan zien, dat bestaat niet (nouja, bij wijze van). En een paard is 'maar' een paard en het zal hem/haar worst wezen hoe zijn leven in elkaar zit, als ie maar eten en drinken krijgt. Ja toch?

En toch... door wat problemen bij mijzelf, ben ik in contact gekomen met een therapeut. Zij is iemand die ook met paarden communiceert. Dat met paarden communiceren was niet de reden dat ik bij haar terecht kwam overigens. Maar tijdens onze sessies wist deze dame mij dingen te vertellen. Dingen die ze eigenlijk alleen via mijn paard kon weten. En dan niet van die vage dingen als 'je paard houdt van je'. Nee. Hele specifieke dingen als 'je paard vond het naar je zo verdrietig te zien gisteren toen je bij haar in de stal zat en je je knie stootte'. Daar was behalve mijn paard niemand bij. Daar had ik het met niemand over gehad.
Hoe verklaar je dat? Ik weet het zelf ook nog steeds niet.
Ben ik dan goedgelovig? Wie weet. De sessie als geheel heeft mij wel geholpen. Sommige dingen zijn te zweverig voor me, dan denk ik 'ja vast, whatever'. Maar er zijn ook dingen waar ik wel wat mee kan.
Ik geloof overigens niet dat mijn paard 'praat' in termen als 'verdrietig en naar'. Maar dat zo'n paardenfluisteraar de beelden en het gevoel dat ze doorkrijgt vertaalt naar mensentaal.

Baat het niet, dan schaadt het ook niet vind ik wel een mooie. Je bent er tenslotte altijd nog zelf bij. Als een instructeur tegen je zegt dat je paard alleen beter wordt als je hem met de kin op de borst vastknoopt, dan doe je dat toch ook niet? Je blijft zelf nadenken. Zo zie ik zo'n sessie ook. Je haalt eruit wat nuttig is voor je en wat bij jou past.

Precies dat soort dingen die ze helemaal niet kón weten nouja alleen via het paard, ik ben zelf ook niet zo iemand die in al die fratsen gelooft hoor maar dit soort dingen moeten haast wel kloppen. Mensen hier zeggen gezond boerenverstand maar hoe weet ze dit soort dingen dan. En inderdaad als zij echt met paarden kon praten dan kon of iedereen het of zij was wereld beroemd maar vandaag heeft een vriendin van mij het ook gedaan en het klopte gewoon weer! Ook dingen waar ze echt iets aan had. Ook die pony deed raar stond heel eng voor zich uit te staren terwijl er nog brokken in zijn bak zaten. Na het gesprek viel hij er op aan. Ik weetzlef ook niet goed of ik het moet geloven maar als je alles bij elkaar zet klopt het allemaal wel gewoon %)

witenbruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:34

tja en waarom zou je niet met een paard(ander wezen) kunnen praten??
omdat wij mensen zo arrogant zijn,en vinden dat het ,,maar,, dieren zijn??
en ja ik praat uit ervaring,heb zelf een cursus bijS.O. gedaan.

Jace

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:43

Ik geloof er zeker in ! Zo ben ik omdat ik erg twijfelde bij de aankoop van mijn haf per ongeluk in een telefonisch consult terecht gekomen.. ik vertelde niets en dr kwam erg veel uit !

Ja ik geloof erin en sta er voor open !

Net zoiets als dat mensen lelijk praten over een paard waar het paard bijstaat.. begrijpen ze toch niet.. dat is voor mij een absolute nu go !!

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 08:48

Inderdaad het meisje die gisteren belde vroeg of het paard bang was en die zei inderdaad verkocht te worden omdat haar moeder heel vaak zegt als hij bv dit blijft doem verkoop ik hem etc en dwt zei het paard ook. Ik ben er zelf in geloven omdat ik bij best wel wat gesprekken ben geweest, ik ga het zelf ook doen dus dan zet ik de uitslag evt hierop.