Weet niet of het hier goed staat, anders mag het verplaatst worden.
Ik heb sinds afgelopen zaterdag mijn haflinger van 20 jaar (merrie) verhuisd naar een 24/7 plekje in een kudde. Ze staan niet op de wei, maar in een grote paddock met zowel een zandgedeelte, schuilstal als een bestraat gedeelte. De eerste dagen stond ze enkel aan de rand van de kudde (wat ook normaal is). Nu na dag 4 zie ik al dat ze meer in de kudde loopt. De eerste 4 dagen heb ik haar bijgevoerd 's avonds aangezien ze niet durfde te eten bij de voederplekken. Ook wanneer ik heel veel verschillende hoopjes maak durft ze nog steeds niet te eten aangezien ze bang is dat ze wordt aangevallen door een ander paard (wanneer ze staat te eten van haar hoop en een ander paard maakt maar een beweging richting haar is ze al gevlogen).
Daarom heb ik haar elke avond bijgevoerd. Staleigenaar houdt haar ook de hele dag in de gaten en geeft ook aan dat ze helemaal niets eet... Nu geeft de staleigenaar wel aan dat ze met haar neus in de voerruif ruikt, maar het lijkt erop dat ze haar hoofd gewoon niet door de tralies durft te steken.
De staleigenaar heeft aangegeven dat ik haar maar beter niet meer kan voeren 's avonds want anders leert ze het nooit. Immers wanneer ze echt honger heeft gaat ze echt wel eten anders overleeft ze het niet...
Ik vind het nogal sneu, maar goed het blijft uiteraard een paard. Wat is jullie mening? Inderdaad maar laten uithongeren? Of toch nog gedurende een x periode bij blijven voeren?
Hoor het graag. Alvast bedankt