rijbroeken verkocht, daarna problemen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

rijbroeken verkocht, daarna problemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 17:22

hallo bokkers,

Ik hoop dat jullie mij een objectieve mening kunnen geven over het volgende:

Een tijdje geleden heb ik een partijtje rijbroeken binnen gekregen om die te verkopen.
Het ging om ong 50 broeken. Allemaal gecontroleerd en samen met een ander persoon alles op de foto gezet en wel ( het ging om nieuwe broeken met kaartje en gebruikte broeken)
Stuk of 5 eruit gefilterd die verkleurd of kapot waren.
Ik heb ze op MP en FB gezet om te verkopen.
Ik wil ze versturen maar mensen zijn ook van harte welkom om ze te komen bekijken en te passen.

Gisteravond een moeder met een meisje gehad om ze te bekijken en te passen.
Meisje had 1 broek gevonden die goed zat en van die broek had ik nog een dezelfde dus ze heeft ze beide meegenomen.
Eentje had ze gepast en de ander niet.

Kreeg ik vanmorgen een berichtje van de moeder dat we over het hoofd hadden gezien dat 1 broek gaten had.
Dus ik zeg dat het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt aangezien ik ze met een ander persoon heb gecontroleerd en alles op de foto heb gezet en het dan echt wel was opgevallen.
Ik zei dat ik er nog op terug zou komen.
Krijg ik net een berichtje dat ik de andere broek ook terug krijg want ze had hem aan en bij het instappen in de auto vallen daar ook de gaten in.

Tja wat moet ik daar mee?
Vind het erg lastig omdat het mensen hier in het dorp betreft maar aan de andere kant ben ik ook geen winkel waar ze het zo terug kunnen brengen ( we praten dan ook niet over een nieuwprijs maar een prijs van 10 euro per broek)
en daarbij hebben ze gister ruim de tijd gehad om de broeken te bekijken en dat is ook gebeurd en ik kan ook niet weten wat er in die tussentijd allemaal is gebeurd.
En het gaat mij ook niet om die 20 euro terug te betalen maar ik vraag me gewoon af wat mijn recht hierin in.
Heb ook al zeker 20 broeken verkocht en daar niks over gehoord.

graag raad :D

Groetjes Alja

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:27

Als je geen winkel bent, ze waren heel en ze hebben gepast zou ik zeggen gekocht is gekocht.

eclair98
🏆 Paardenfluisteraar

Re: rijbroeken verkocht, daarna problemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:30

Je bent geen winkel, dus ik weet niet hoe het zit met het recht van die mensen met wat betreft een heel product, maar ze hebben volgens mij onderzoeksplicht? Zien ze het later, dan is het toch jammer?

Ik ben geen jurist, maar dit is wat ik weet van mijn opleiding met een stukje wet en regelgeving!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:30

Nou ik zou zeggen, kom maar terug met beide broeken en dan zal ik eens kijken hoe we dat oplossen...

Een goede rijbroek, wat toch echt stukken sterker is dan een gewone broek, daar vallen niet zomaar gaten is, is dit wel zo, dan zal je dat wel zien...wellicht waren ze echt oud en gaten kunnen door bv motten of andere situaties komen.

Ik zou toch echt zelf kijken en goed kijken of je geen 2 andere broeken terug krijgt...jullie kunnen beiden iets over het hoofd gezien hebben met controleren.

Ik vind niet dan maar jammer....bekijk het en bespreek het...laten we geen aso’s worden met elkaar...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:52

Hier zou ik menselijkheid laten primeren. Je hebt het partijtje broeken gekregen om te verkopen. Voor jou geen enkel verlies dus. Iedere euro die je krijgt voor een broek is pure winst. Fijn!
Deze twee broeken zijn dan blijkbaar toch niet zo goed volgens hen. Laat ze de broeken gewoon terugbrengen. Zitten er echt gaten in, weggooien die handel (je verliest niks!!). Hebben ze overdreven en zijn de broeken wel degelijk goed dan heb je ze voor 10 euro zo weer aan een ander verkocht.

Maw, wat je recht ook is, in dit geval zou ik pleiten voor vriendelijkheid en verdraagzaamheid!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:58

Ze wonen in het dorp. Vraag of ze even langs komen met de broeken zodat je ze kan bekijken en beslissen wat je doet.

Om 20 euro zou ik niet zo moeilijk doen, zeker niet als ze ook nog in je woonplaats wonen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 18:01

Gini schreef:
Hier zou ik menselijkheid laten primeren. Je hebt het partijtje broeken gekregen om te verkopen. Voor jou geen enkel verlies dus. Iedere euro die je krijgt voor een broek is pure winst. Fijn!
Deze twee broeken zijn dan blijkbaar toch niet zo goed volgens hen. Laat ze de broeken gewoon terugbrengen. Zitten er echt gaten in, weggooien die handel (je verliest niks!!). Hebben ze overdreven en zijn de broeken wel degelijk goed dan heb je ze voor 10 euro zo weer aan een ander verkocht.

Maw, wat je recht ook is, in dit geval zou ik pleiten voor vriendelijkheid en verdraagzaamheid!

ik heb de partij natuurlijk wel betaald maar idd geen hoofdprijs ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:03

Ook al is het slechts 10 euro per broek, maar er is wel voor betaald dat ze heel zijn en bruikbaar zijn.

En deze broeken waren blijkbaar bij het dragen/ gebruik niet deugelijk gebleken.
Dus ik zou ze laten terugkomen om te gaan kijken en het terug gaan nemen, vind ik wel zo netjes.
Je bent dan geen winkel maar je verkocht ze wel als heel en goed bruikbaar en dat is waar het om gaat.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:11

Sommige dingen zie je ook alleen als je de broek aantrekt. Ik zou de broeken terugnemen, ze zullen niet voor de lol je benaderen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:15

Ik zou ze ook terugnemen. Een beetje klantvriendelijkheid en bovendien wonen ze ook nog eens in hetzelfde dorp. Slechte mond-op-mond reclame gaat snel rond.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:16

Avanti schreef:
Sommige dingen zie je ook alleen als je de broek aantrekt. Ik zou de broeken terugnemen, ze zullen niet voor de lol je benaderen.

Mee eens!

Dan zie je het pas echt goed en of als je het een uur draagt komen vaak de gebreken ook naar voren.

Zulke dingen gebeuren.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:17

Mee eens, ik zou ze ook terugnemen. Bovendien is 10 euro voor sommige mensen wel veel.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:19

Furrow schreef:
Mee eens, ik zou ze ook terugnemen. Bovendien is 10 euro voor sommige mensen wel veel.

Klopt :j

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:23

Ik zou ze ook laten terugkomen, de broeken bekijken en bij te veel discussie daarover terug nemen. Of je laat ze andere broeken uitkiezen, moest dat mogelijk zijn. Voor die twintig euro zou ik niet te veel gaan zeveren over recht, zeker omdat ze in het dorp wonen. Vind jij de opmerkingen onterecht, kan je ze alsnog aan iemand anders verkopen.

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:23

Je neemt zelf het risico een handeltje te beginnen, dan kunnen dit soort dingen voorkomen. Terug nemen lijkt mij meer dan logisch eerlijk gezegd.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:00

Cowgirl schreef:
Ze wonen in het dorp. Vraag of ze even langs komen met de broeken zodat je ze kan bekijken en beslissen wat je doet.

Om 20 euro zou ik niet zo moeilijk doen, zeker niet als ze ook nog in je woonplaats wonen.

Mee eens.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:07

Inderdaad terug laten brengen, en zelf testen of de stof inderdaad slecht is (geworden) in de loop der tijd. Dan kun je het zelf beoordelen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 08:37

Broeken die een tijd in een kast/tas/wat-dan-ook liggen/hangen worden slechter van kwaliteit. Daar kunnen inderdaad met gebruik direct de gaten in vallen.
Evenals werkschoenen trouwens. Hiervan verpulverd de zool.

Gewoon terug laten komen en kijken wat er met de broeken is.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:40

Ik zou ze ook zonder gezeur terug nemen. Je klanten mogen verwachten dat de broeken het langer dan een paar uur uithouden ;)
Zelf zou ik me ook bekocht voelen als mijn aankoop het zo snel begeeft.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:09

Ik zou als ik jou was voor die 20 euro niet zo moeilijk doen. Wellicht heb je gewoon wat over het hoofd gezien? Kan de beste gebeuren natuurlijk! Ik denk dat je meer hebt aan positieve reclame (klantvriendelijkheid) dan wat dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:11

Wat heb je er nu mee gedaan TS?

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:19

Laat ze terug komen met de broeken en beoordeel het. het kan natuurlijk ook zijn dat er gaten in zijn gekomen doordat ze zelf ergens achter zijn blijven haken, dan zou ik ze het geld niet terug geven, maar als het echt door slijtage komt, tja

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:38

Gewoon terug nemen en geld retourneren. Weet niet precies wat de rechten en plichten zijn maar dan kweek je zowiezo goodwill .En komen ze mss ooit nog eens terug.Ook een beter verhaal op verjaardagsfeestjes

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:44

moonsparkle schreef:
Als je geen winkel bent, ze waren heel en ze hebben gepast zou ik zeggen gekocht is gekocht.

Maar toch, als je er 50 te koop hebt, heb je gewoon handel.
Het zou je sieren om de broeken terug te nemen of op zijn minst zelf te bekijken.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:00

Ik zou zeggen laat ze langskomen (of foto's opsturen) zodat je kan beoordelen of de schade "slijtage" is.