omdat ik écht niet kan vinden bij de zoekfunctie of hier al een topic over is, open ik na járen weer eens een topic. Indien het niet goed staat of niet mag, mag het natuurlijk gecorrigeerd worden.
Het probleem: ik ben al heel veel jaar eigenaar van een New-Forest pony, al 21 jaar om precies te zijn. Inmiddels is hij 26 en merk ik aan hem dat hij echt wat ouder begint te worden. Zijn voer heb ik hier inmiddels op aangepast. Maar nu ben ik echt in twijfel wat ik met dekens moet doen.
Hij draagt altijd al een eczeemdeken, omdat hij hier enorm last van heeft. Maar buiten deze deken draagt hij niks. Geen warme winterdeken, geen regendeken...niks. Ik vind het niet nodig. Hij staat 's nachts altijd binnen, alleen overdag buiten. Als het echt enorm guur is, blijft hij een dagje binnen.
Maar nu begin ik te twijfelen, omdat hij echt al een dagje ouder begint te worden.
Dus concreet de vraag: moet ik mijn bejaarde pony wel of geen deken geven? Wat zijn argumenten voor en wat zijn argumenten tegen? Alvast heel erg bedankt voor het meedenken. Dit is de bejaarde in zomertenue:
Die had ik inderdaad wel gezien, maar omdat het niet zozeer echt een dekenvraag is, maar meer een 'oud-paard-met-deken'vraag wist ik niet zeker of het daar ook bij hoorde.
), dus heb het idee dat de dekens nu al helpen.
Ze staat 24/7 buiten met schuilstal, en ze heeft 's nachts en overdag gewoon dezelfde deken op. In het ideale geval zou je misschien 's nachts een dikkere deken op doen dan overdag, maar dat is voor mij geen doen helaas. Dus ik houd het maar goed in de gaten, of ze begint in te vallen en of ze staat te zweten, maar tot heden gaan we goed