rijvakantie met gezin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koos2015

rijvakantie met gezin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 15:53

Zijn er mensen die een leuke locatie weten om met paard én gezin op vakantie te gaan? Niet iedereen in ons gezin is paardenliefhebber, dus het moet ook als 'gewone' vakantieplek leuk zijn met name ook voor jongere kinderen.

Ik ben al een hoop plekken tegen gekomen voor ruitervakanties, maar nog niet echt iets wat ik zoek voor ook niet-paardenliefhebbers.

Bij voorkeur ook nog eens geschikt voor 2 gezinnen :)

TrIjNiE__

Re: rijvakantie met gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:58

Wil je echt rijden? Of is met de huifkar ook goed? Dan is een huifkarvakantie door Drenthe misschien iets? Heb ik vorig jaar gedaan met een vriendin en het was fantastisch <3

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:02

Zoiets misschien?http://www.farmcamps.nl/wat-is-farmcamps.html

En willen jullie eigen paarden mee nemen en zelf een huisje/tent?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:06

Wil je in Nederland of naar het buitenland?

Camping de Reeenwissel al eens bekeken? Zit een manege bij, kun je ook een paard stallen en verder leuke camping met zwembad etc. Lijkt me dat beide partijen zich daar wel moeten vermaken.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 01-08-17 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 16:07

Het paard gaat mee, en we willen het liefste een huisje of caravan huren. Zelf hebben we geen caravan of tent.

In Nederland :)

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:11

Wij verhuren ook vakantiewoningen bij ons paardenbedrijf. We zitten zeer centraal en leuke activiteiten om de hoek voor niet paardengekken. De paardengek kan bij ons haar hart ophalen!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:14

Texel! De eaglesranch daar is superleuk, ook voor niet-paardenliefhebbers.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:16

koos2015 schreef:
Het paard gaat mee, en we willen het liefste een huisje of caravan huren. Zelf hebben we geen caravan of tent.

www.reeenwissel.nl

Hartje Drenthe
Verhuren ook accomodaties.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:19

TrIjNiE__ schreef:
Wil je echt rijden? Of is met de huifkar ook goed? Dan is een huifkarvakantie door Drenthe misschien iets? Heb ik vorig jaar gedaan met een vriendin en het was fantastisch <3

Wij komen ook net terug van Drenthe!

Ik zou zeggen de rest van het gezin in de huifkar en jij te paard. Echt superleuk. Wij zijn zelf te paard door Drenthe getrokken, overal zijn campings waar je paard ook kan staan. Prachtige bossen met kilometerslange stevige zandpaden.
Wij zijn zelf bij rijmaaran begonnen, zou het zeker aanraden om daar een huifkar te huren. Lieve, behulpzame en hardwerkende mensen met ongelofelijk brave paardjes.

De reeënwissel zou ik niet aanraden, je paard kan daar niet in de wei (supersneu imo) en van alle campings waren deze het minst gastvrij. De locatie is misschien wel leuk verder, maar ik vond het geen vriendelijke mensen.

Verder was het met alle campings (beekdal hoeve, rijmaaran, amerveld, alberthoeve) juist van oh wil je morgen komen? Prima leuk tot dan! Helemaal niet moeilijk.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 16:20

De Reeenwissel ziet er goed uit!

Eaglesranch heeft geen accomodaties wat ik zo zie op de website

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:21

Boszicht in Laag Soeren is ook leuk om paard mee naar toe te nemen.
En er is in de omgeving ook zát leuks te doen voor niet paardenliefhebbers.
Je zit met minder dan 500 m in het bos aan veel ruiter- en fietspaden.
In Dieren, paar km bij de camping vandaan, zit de Spelerij, dat is voor kinderen heel erg leuk.
En verder is er daar in de omgeving nog veel meer te doen voor jong en oud.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 16:23

Gypsy schreef:
TrIjNiE__ schreef:

Ik zou zeggen de rest van het gezin in de huifkar en jij te paard. Echt superleuk. Wij zijn zelf te paard door Drenthe getrokken, overal zijn campings waar je paard ook kan staan. Prachtige bossen met kilometerslange stevige zandpaden.
Wij zijn zelf bij rijmaaran begonnen, zou het zeker aanraden om daar een huifkar te huren. Lieve, behulpzame en hardwerkende mensen met ongelofelijk brave paardjes.

De reeënwissel zou ik niet aanraden, je paard kan daar niet in de wei (supersneu imo) en van alle campings waren deze het minst gastvrij. De locatie is misschien wel leuk verder, maar ik vond het geen vriendelijke mensen.

Verder was het met alle campings (beekdal hoeve, rijmaaran, amerveld, alberthoeve) juist van oh wil je morgen komen? Prima leuk tot dan! Helemaal niet moeilijk.

Het 'probleem' is juist dat ik 1 kind + man niet blij maak door ze in de huifkar te zetten.... Dus ik zoek een combi, de ene helft gaat met paard weg en de andere naar de animatie ofzo :7

Op de website staat dat Reeenwissel wel weidegang heeft.... Zal eens inmformeren.

ga de rest even googelen!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:24

Gypsy schreef:
TrIjNiE__ schreef:

Dit is idd ook heeeeel erg aan te raden!! Zo leuk!!
Mocht je een impressie willen :D [ITP] Met de huifkar door Drenthe

Even of topic, Gypsy wat leuk dat je met de huifkar bent weg geweest. Welke fjord had je mee?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:42

koos2015 schreef:

Voor je paard? Of voor mensen? Want je moet idd wel je eigen campeermiddel meebrengen (tent, caravan, kamper), maar paardenplekken zijn er zat, inclusief prima faciliteiten.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:50

Ik weet een leuke camping in Brabant, animatie, zwemvijver, chalets en blokhutten enz. Daarnaast zit een manege, mss dat je je paard daar mag stallen?

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 16:50

Tink89 schreef:
koos2015 schreef:

Voor je paard? Of voor mensen? Want je moet idd wel je eigen campeermiddel meebrengen (tent, caravan, kamper), maar paardenplekken zijn er zat, inclusief prima faciliteiten.

Voor mensen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:54

Wij hebben juist een hele goede ervaring met de reeënwissel. Paddocks zijn ruim zat en je mag zoveel hooi pakken als je wil. Er zijn zandpaddocks en paddocks met gras. Paard kan dus prima buiten staan. Vriendelijke mensen en ook zat te doen voor mensen (jong en oud) die niks met paarden hebben. Tot nu toe de beste paardencamping waar we zijn geweest.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:57

koos2015 schreef:

Wij gaan over een paar weken een midweek naar http://www.dewiltzangh-ruinen.nl/ mét paard. Zo vanaf het park de heide op of het bos in. Prachtige omgeving, ik heb er ook een aantal jaren gewoond.
Laatst bijgewerkt door Moon10 op 01-08-17 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:57

Recreatieoord Hippie is een leuke optie ;)

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:10

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:39

miccamaaike schreef:
Even of topic, Gypsy wat leuk dat je met de huifkar bent weg geweest. Welke fjord had je mee?
en

Nee geen huifkar, eigen paarden onder de man. Maar wel bij rijmaaran begonnen omdat we daar een lijst met campings etc. konden krijgen. :)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:30

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 09:13

Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Ook via PB

Er zitten echt veel leuke plekjes tussen, had gedacht dat het lastiger zou zijn. Jammer dat dit lastig te vinden is met google etc.
Wij gaan eens rustig alle opties doornemen!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:15

Gypsy schreef:
miccamaaike schreef:
en

Nee geen huifkar, eigen paarden onder de man. Maar wel bij rijmaaran begonnen omdat we daar een lijst met campings etc. konden krijgen. :)

Ah sorry dat had ik verkeerd begrepen dan. Leuk zo'n tocht! Had je dan een tentje mee op het paard?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:22

Camping samoza in vierhoute heeft ook een manege. Ik heb daar jaren op de camping gestaan en zelfs op de manege in 2007 mijn eerste paard gekocht. Op de camping is er ook vam alles te doen voor niet paardengekken zoals een binnen en buitenzwembad