Dat is de vraag die mij gisteravond door het hoofd schoot...
Ik was met een Aileen (Maverick van Bokt

Aileen rijdt M2, en ik moest voorlezen. De eerste proef ging redelijk, Maverick (het paard

En toen de tweede proef... dan moet je E-F-A van hand veranderen in uitgesrekte stap. Dus ik lees dat (en ik lees NOOIT verkeerd!!) maar Aileen rijdt van E naar A. Moest ze bij A in verzamelde galop rechts, maar ze komt dus links uit.
Ik riep nog: "je zit verkeerd Aileen, kom we doen het even overnieuw!".
Maar het antwoord (gelukkig is Aileen helemaal niet eigenwijs!!): "nee, ik zit niet verkeerd, de jury tikt niet op het raam, ik rij gewoon verder!!".
En de jury tikte inderdaad niet op het raam, maar ze zat wel degelijk verkeerd. Ze heeft de rest van de proef in spiegelbeeld gereden, want ze wilde niet stoppen.
Op het laatst moet je een halve volte halve baan, G halthouden en groeten. Toen kwam ze dus bij D uit, kont naar de jury. Dat heeft ze opgelost door een keertwending erbij te rijden

Hoezo creatief met dressuurproeven!!!???
Nu komt het mooiste: de jury heeft het niet eens gezien!!!!!! Ze had op haar protocol 1 keer -2, bij de middengalop die even niet uitkwam (natuurlijk). Ze heeft de halve proef verkeerd gereden, maar zelfs het afgroeten waar ze verkeerd om mee stond werd beloond met een 6. Verder geen commentaar. Waar zat die man met zijn gedachten??
Aileen's instructrice die ook aanwezig was zag het wel gelijk en kwam luid lachend naar ons toe

We hebben in elk geval flink gelachen, het was echt een grote grap.
Maar wel schandalig natuurlijk, dat je zulke punten krijgt als je de halve proef verkeerd rijdt. Dan ga je je wel een beetje afvragen wat je je dan van de punten en het commentaar aan moet trekken van zo iemand...