Evelijn schreef:Ik zou aan twee dingen denken is of teveel spanning in je lijf en met name je nek (die je misschien al zo gewend bent dat je dat niet direct als vervelend ervaart) maar door de bewegingen te paard en dus niet goed mee kunnen zijn in de beweging leidt tot hoofdpijn.
Of je hebt een lichte afwijking in je ogen waardoor je misschien met paardrijden waarbij je net als autorijden vaak van dichtbij naar veraf kijken moet schakelen en daar je ogen sneller moe worden bij paardrijden dan bij gewoon wandelen enzo... en dus daarvan hoofdpijn krijgt.
Ik ga misschien wel even Mn ogen laten testen 
sannexponys schreef:Palmera schreef:Je ogen zijn goed?

Ja, ik heb geen bril ofzo
Maar misschien heb je die wel nodig?
[/quote]
Ik zal ze wel een keer laten testen, misschien is het idd wel nodig 
Telpeva schreef:Al eens een cap op gehad met een andere pasvorm, of een grotere maat schaal?
Ik heb die van Mn zusje wel eens geprobeerd, maar dat scheelde niks.
En het verstellen van maat heeft ook weinig nut 
amber15 schreef:Ik heb ook weleens hoofdpijn gehad na het rijden. Dat kwam omdat ik de spieren in mijn schouders en nek onbewust aanspande.
Misschien is dat bij jou ook het geval?
Ik denk niet dat het door je cap komt.
Wat heb je daar aan gedaan? Misschien kan ik dat dan proberen 
Neverland schreef:Ik zou je ogen eens na laten kijken
Goed idee 
KatooG schreef:Het kan zijn dat je schouders en nek vast steken door stress of iets anders (denk bv aan een verkeerd hoofdkussen). Midden tijdens je gemiddelde dag met al je activiteiten moet je eens kijken of je als je rechtstaat je hoofd omhoog kan draaien, naar het plafond kijken dus. Kijk op dezelfde manier ook eens naar de vloer, schouders recht houden. Als dit lastig voelt in de nek of je voelt het begin van je hoofdpijn komen dan zit er waarschijnlijk iets geblokkeerd in de nek.
Het kan ook perfect door een afwijking aan je ogen komen. Ben je recent (= 1 jaar of korter) naar de oogarts geweest voor een check up? Het is iets wat al snel vergeten wordt. Al ooit iemand anders zijn bril opgezet en een cirkeltje gelopen? Krijg je ook vreselijke hoofdpijn van. Je kan dus na een uur rijden hetzelfde krijgen in lichte vorm als je ogen niet helemaal tip top ok zijn.
Er zijn zeker nog andere mogelijke oorzaken. Ga dus zeker ook eens naar je huisarts en vertel uitgebreid wanneer, hoe, waar je hoofdpijn krijgt. Voor veel oorzaken volstaat een reeks fysiotherapie behandelingen en ben je er over enkele weken van af.
Ik ga eigenlijk nooit naar de oogarts
maar dat is idd wel slim om te doen. Ik moet binnenkort nog naar de huisarts dus dan vraag ik dat gelijk 
Chasey schreef:Vergeet niet goed te drinken. Als je sport dan verlies je veel vocht. Ook als je niet zweet verlies je vocht door ademhalen.
Hoofdpijn kan ook een teken van te weinig vocht zijn.
Ik drink van tevoren en erna ook altijd goed (omdat ik snel dorst krijg) dat werkt wel een beetje maar niet heel erg 
Westhof schreef:Je ogen na laten kijken is inderdaad een goede tip. Ik had eerder ook last van erge hoofdpijn, en toen ik mijn ogen na liet kijken bleek ik ook een bril/lenzen nodig te hebben. Nu ik lenzen heb, heb ik nergens last meer van.
Top zal ik doen