Help! Bucas Buzz-off

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PreciousViva

Help! Bucas Buzz-off

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 12:57

Bokkers, ik heb tips nodig!

Mijn KWPN merrie van 1.73 heeft vorig jaar haar bucas buzz-off deken weten te slopen. Ze had die echt al jaaaaaren en het is echt geen sloper dus hoe dat gebeurd is, geen idee. Enfin, maakt ook niet uit. Die dingen gebeuren. De toenmalige eigenaresse heeft toen een rambo sweet ich vliegendeken voor haar gekocht die goed ligt maar ik persoonlijk te warm vindt voor een niet-eczemer in de zomer.

Sinds januari is deze knappe dame van mij en daarom heb ik afgelopen week een nieuwe bucas buzz-off voor haar gekocht omdat we altijd super tevreden waren over hoe deze bij haar lag. Hij lag echt maar dan ook echt perfect!
Alleen nu komt het.. er is iets veranderd aan de dekens waardoor deze niet meer past.

Ten eerste is de buikflap VEEL te strak voor haar.. hij gaat wel dicht maar dan trekt ie echt naar achteren en op haar (hoge) schoft. Oke, niet erg, dan koop ik extenders voor de buikflap. Dus hoppakee aan alle vier de clips extenders en nu is de buikflap goed.

MAAR...

Nu schuift ie echt onwijs naar rechts ;( Dat deed ie al wel ietsje toen de buikflap nog strak zat maar nu nog erger. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat een deken dusdanig strak moet liggen en dan niet schuift? Dat is vragen om schuurplekken, en dat wil ik niet. De deken moet comfortabel liggen want ze heeft m 24/7 op (staat in een loopstal).

Ook lijkt de hals korter dan de vorige deken want de hoofdband trekt zelfs aan vliegenkap eraf.

Heeft iemand de gouden tip hoe ik het schuiven kan verhelpen?

Ik heb Bucas al gemaild met deze puntjes maar ik wilde hier in de tussentijd wat tips opdoen!
Alvast bedankt :)

Anoniem

Re: Help! Bucas Buzz-off

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:06

Dat is bekend van Bucas, mijnes schoven ook áltijd.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:13

Bij een van onze paarden op stal schoof het oude model ook verschrikkelijk. De andere hadden een nieuwer model met magneetsluitingen en die zat bij hem ook als gegoten en schoof nooit meer.

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:15

Ik was vroeger ook echt fan van bucas en de pasvorm maar ook echt niet tevreden van de nieuwe modellen. Geen idee hoe je dit kan oplossen..

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 13:21

Hebben jullie een andere vliegendeken gekocht? Zo ja, welke? De amigo's vind ik niet fijn omdat die hals daar van af zakt als ze met hoofd omhoog staan.

Rambo heeft nu wel een vergelijkbare.. https://www.paardendrogist.nl/product/r ... or/116102/ zou dat iets zijn?

Het liefst hou ik deze deken uiteraard maarja.. dat geschuif zie ik niet zitten :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:25

Rambo ja :j , ik heb wel gewoon de sweet itch maar de protector is ook wel fijn.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:30

Goh, ik was me net aan het verwonderen hier over dat probleem.

Wij hebben meerdere paarden hier op stal met zo'n deken en ze schuiven allemaal zo wat er af. Ik had bucas best hoog zitten dus vroeg me al af wat er verkeerd ging. Maar het gebeurd dus vaker.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:30

Moet ook zeggen dat de oude modellen van Bucas fijner waren. Naast de Bucas heb ik ook bij 2 de Rambo Fly Buster. Hier een link naar de Vamoose versie in de aanbieding :) . Is ook een stevigere stof dan de bucas, en hier blijven ze super liggen. Ik vind de maat wat groot vallen, dus eerder kleiner dan groter bestellen.http://hypostore.nl/rambo-fly-buster-va ... oCvH3w_wcB

maj0
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:32

Helaas hier ook problemen met bucas sinds ze de dekens veranderd hebben. Bij die van mij ging de hele schoft kapot van het schuiven.

Ik heb ook al een nika geprobeerd. Super mooie iets zwaardere deken helaas ging bij die van mij ook de schoft er van kapot.

Ik heb nu een qhp deze is wat hoger in de hals. Helaas is deze nog niet echt sterk en zitten er nu al weer flinke gaten in (2de seizoen).

Rambo is niet wat voor ons, want die hebben geen bil koorden. Ik lees dus even mee na de perfecte deken.

F_inley
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:41

Hier geen last ervan maar wil het niet helpen als je er bilkoorden aanzet? Ik heb die eraan omdat anders z'n kont elke x bloot ligt

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:44

Ik heb een rambo sweet itch maar die vind ik met echt warme dagen te warm. Voor die dagen heb ik een amigo bug rug en een amigo mio. Prima dekens: liggen prima, schuiven niet, geen schuurplekken oid, zachte stof

maj0
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:53

F_inley schreef:
Hier geen last ervan maar wil het niet helpen als je er bilkoorden aanzet? Ik heb die eraan omdat anders z'n kont elke x bloot ligt

Hier helaas niet. Heb altijd bilkoorden anders overleeft de deken het niet.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 14:05

maj0 schreef:
Helaas hier ook problemen met bucas sinds ze de dekens veranderd hebben. Bij die van mij ging de hele schoft kapot van het schuiven.

Ik heb ook al een nika geprobeerd. Super mooie iets zwaardere deken helaas ging bij die van mij ook de schoft er van kapot.

Ik heb nu een qhp deze is wat hoger in de hals. Helaas is deze nog niet echt sterk en zitten er nu al weer flinke gaten in (2de seizoen).

Rambo is niet wat voor ons, want die hebben geen bil koorden. Ik lees dus even mee na de perfecte deken.

Hier ben ik dus ook bang voor.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:11

Heb de Amigo Bug Buster voor de warme dagen, blijft perfect liggen zonder bilkoorden (alle Amigo's en rambo's trouwens) en heeft 3 buiksingels en goed afsluitende buikflap, de hals is afneembaar en zakt ook echt niet naar beneden. De stof van deze deken is namelijk wat stugger en niet zo dun en zacht als de Mio dekens waarvan de hals wel naar beneden zakt wat ik zie bij ons op stal.Afbeelding

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 15:17

Thanks, die hou ik in optie dan :)

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:17

Als jouw paard een Bucas kapot maakt (en snel) heb je officieel garantie en mag je het terug brengen!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 09:53

De deken die vorig jaar kapot is gegaan was echt al jaaaaaren oud (minimaal 5 jaar ofzo :) ). De nieuwe deken is nog helemaal heel maar past gewoon niet goed.

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:58

PreciousViva schreef:
Bokkers, ik heb tips nodig!

Mijn KWPN merrie van 1.73 heeft vorig jaar haar bucas buzz-off deken weten te slopen. Ze had die echt al jaaaaaren en het is echt geen sloper dus hoe dat gebeurd is, geen idee. Enfin, maakt ook niet uit. Die dingen gebeuren. De toenmalige eigenaresse heeft toen een rambo sweet ich vliegendeken voor haar gekocht die goed ligt maar ik persoonlijk te warm vindt voor een niet-eczemer in de zomer.

Sinds januari is deze knappe dame van mij en daarom heb ik afgelopen week een nieuwe bucas buzz-off voor haar gekocht omdat we altijd super tevreden waren over hoe deze bij haar lag. Hij lag echt maar dan ook echt perfect!
Alleen nu komt het.. er is iets veranderd aan de dekens waardoor deze niet meer past.

Ten eerste is de buikflap VEEL te strak voor haar.. hij gaat wel dicht maar dan trekt ie echt naar achteren en op haar (hoge) schoft. Oke, niet erg, dan koop ik extenders voor de buikflap. Dus hoppakee aan alle vier de clips extenders en nu is de buikflap goed.

MAAR...

Nu schuift ie echt onwijs naar rechts ;( Dat deed ie al wel ietsje toen de buikflap nog strak zat maar nu nog erger. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat een deken dusdanig strak moet liggen en dan niet schuift? Dat is vragen om schuurplekken, en dat wil ik niet. De deken moet comfortabel liggen want ze heeft m 24/7 op (staat in een loopstal).

Ook lijkt de hals korter dan de vorige deken want de hoofdband trekt zelfs aan vliegenkap eraf.

Heeft iemand de gouden tip hoe ik het schuiven kan verhelpen?

Ik heb Bucas al gemaild met deze puntjes maar ik wilde hier in de tussentijd wat tips opdoen!
Alvast bedankt :)

Al beelriemen geprobeerd?? En het zou best kunnen zijn dat de verlenging van de buikflap het erger maakt, omdat het zwaarder is.
Anders kan je nog zo'n deken riem om de buik doen of toch kiezen voor een andere deken.....

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 10:05

Bilriemen zitten er aan ja. Dekenriem om de buik kan inderdaad maar gaat denk ik niet veel helpen bij dit probleem.. Aankomend weekend gaan we toch maar een andere deken voor haar halen. 'T is niet anders :(

9166schier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:29

Als je een grotere buikflap wil dan zijn ze ook Los te koop bij de paardendrogist. Bij mijn deken was dit de oplossing.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 11:40

9166schier schreef:
Als je een grotere buikflap wil dan zijn ze ook Los te koop bij de paardendrogist. Bij mijn deken was dit de oplossing.

Ik heb de winkel gebeld en zij zeiden dat de grootste maat buikflap al bij deze deken zat. Ik heb toen buikflapverlengers gekocht. Helaas trekt de deken dan extra scheef.

Morgen heb ik tijd om een nieuwe deken te halen. De staleigenaresse houdt het in de gaten dat ie niet te scheef gaat liggen en dan morgen gaat ie af en nieuwe deken op.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:46

Sinds enkele dagen heb ik de Buzz-Off zebra voor mijn paard maar eigenlijk geen last van dat de deken schuift en ik heb ook altijd de bilriemen eraf :)

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:52

Mijn jonge paard heeft de bucas buzz off zebra ook pas een paar dagen op en blijft keurig recht liggen, ook met spelen en rollen. Ik heb er zo'n plastic bilkoord/staartkoord van horseware aangemaakt omdat ik bilriemen echt niks vindt. Misschien is dat nog een optie om te proberen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:41

Hier eentje onder de Bucas en die schuift ook heel erg...
De ander onder de Rambo, die blijft netjes liggen, maar die paarden verschillen ook wel erg van model, voor de ene was de Rambo echt te wijd voor...

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 20:36

Ik heb eergister de rambo fly protector gekocht. Echt een top deken! Die blijft super liggen en zit comfortabel voor het paard!

De bucas heb ik verkocht! Bij haar paard bleef ie na bokken vliegen en rollen nog recht liggen.. dus helaas geen bucas buzz off meer voor mijn paard..