Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Telpeva schreef:Hierover is laatst ook nog een vrij actief topic over geweest, hier hebben veel bokkers hun antwoord al gegeven
[YRT] Cap af tijdens rijden?
speurneusc schreef:tsja ieder zijn mening, maar cap is zeker niet heilig. Schumacher had een helm op en dat blijkt ook niet te helpen.
Shenavallie schreef:Te allen tijde met cap. Ik vind het niet getuigen van slim zijn om zonder te rijden. Eigenlijk zou men verzekeringstechnisch niet moeten uitkeren bij een ongeval zonder het dragen van een cap. Heb genoeg ongelukken zonder zien gebeuren, waarvan zelfs eentje met levenslang hersenletsel. Tuurlijk, een cap is niet heilig qua veiligheid, maar het vangt wel een eerste klap op. Mits je cap niet al eerder haarscheuren van een val (bijvoorbeeld uit je handen laten vallen) heeft opgelopen, want dan functioneert het niet meer goed en zou je eigenlijk een nieuwe moeten kopen.
Off-topic: Zo snap ik motorrijders ook niet, die wel een helm dragen maar geen beschermende kleding. Zo dom. Neem je hobby serieus, denk ik dan. Een ander hoeft daar niet voor op te draaien, als het mis gaat.