Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Denk dat dat per persoon nog verschilt. Als je een zadel hebt waar je niet echt veel grip hebt, vaak wat oudere zadels, dan vind ik zon siliconen zitvlak erg fijn. Alleen soms is het storend en is glad juist weer fijner, met springen heb ik het liefst gewoon een suede/leren zitvlak. Redelijk grip maar je kan nog goed bewegen vind ik zelf
Shenavallie schreef:Even off-topic: Je moet trouwens niet meebewegen in het zadel, maar een onafhankelijke zit hebben.
Donna89 schreef:Als je aant speuren bent voor een nieuwe zou ik gewoon nemen wat je gewend bent
De siliconen vind ik wel mooi maar durf het niet aan om te proberen. Lijkt me toch weer anders dan leer
Donna89 schreef:Als je aant speuren bent voor een nieuwe zou ik gewoon nemen wat je gewend bent
De siliconen vind ik wel mooi maar durf het niet aan om te proberen. Lijkt me toch weer anders dan leer
FasKaya schreef:Shenavallie schreef:Even off-topic: Je moet trouwens niet meebewegen in het zadel, maar een onafhankelijke zit hebben.
Je veert toch juist mee met de bewegingen van het paard om hem niet in de weg te zitten? Dat lijkt me makkelijker als je niet door de grip wordt tegen gehouden.
Maar ik ben er nou ook geen expert in hoor, vandaar dat ik het hier vraag