Ervaringen Roeckle handschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Ervaringen Roeckle handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 18:20

Beste bokkers,

Ik heb begin april mijn eerste paar Roeckle handschoenen gekocht, de Roeckl Roeck grip uitvoering.
Omdat ik altijd met Eurostar handschoenen reed was dit even wennen omdat het een soort tweede huid is.
Ik heb nu bij elkaar ongeveer 10x met de handschoenen gereden en de buitenlaag laat nu al los... :?

Hebben meer mensen hier last van?
Het lijkt mij dat handschoenen van bijna 40 euro toch wel langer dan een jaar mee mogen gaan.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen rond deze handschoen.

Wiskey1

Re: Ervaringen Roeckle handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:27

Ik heb 2 paar, bruine en witte, de bruine gebruik ik erg intensief en daarvan laat nu de buitenkant ook een beetje los, de witte weinig gebruikt, dus daar geen problemen mee. De bruine heb ik sinds vorig jaar september ongeveer. Vind het wel ontzettens fijne handschoenen. Weet zo alleen niet welk type ik beb

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:28

Ik heb meerdere soorten Roeckl handschoenen en bij allen hetzelfde liedje: zit werkelijk super, maar gaat nooit lang mee :n Winterhandschoenen houden het nog wel twee seizoenen uit met een beetje geluk en tussendoor kleine slijtages zelf repareren maar dan zijn ze ook op. Ben er wel eens mee terug gegaan maar toen kreeg ik te horen dat het aan mijn teugels of paard zou liggen :=
Laatst bijgewerkt door Memories op 21-05-17 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:29

mijn witte 1x meegereden en toen idd ook al plekken. maar waren 2ehands, wel nog netjes. dus idk of dat komt van vaker gebruik maar wel jammer...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:29

Mijn nieuwste paar (max 2 maand oud) laat inderdaad ook al iets van los... Ben ik niet gewend van mijn vorige roeckls... Nog maar even aanzien, kan ook liggen aan het soort teugels. Heb sinds kort teugels met van dat rubber er in geweven, dus dat zal vast ook wat invloed hebben.

Vorige paar heb ik ongeveer anderhalf jaar gehad denk ik? Gebruik ze zo 4 keer per week, dus vind ik dat ook lang genoeg.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:30

Ik zweer bij deze handschoenen! Rijdt hier nou ongeveer 8 jaar mee en heb in totaal 4-5 paar gehad (periodes van 2-3 paarden per dag, en periodes wat minder). Ik heb nu al 2 jaar hetzelfde paar een enkel wat slijtage aan binnenkant ringvinger (wat ik redelijk normaal vind). Na 10x moet dit echt niet kunnen. ik zou terug gaan naar de zaak waar je ze vandaan hebt! Waar laat de buitenkant precies los?

Ik rijd altijd al met gewone springteugels overigens

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 19:17

Laura01234 schreef:
Ik zweer bij deze handschoenen! Rijdt hier nou ongeveer 8 jaar mee en heb in totaal 4-5 paar gehad (periodes van 2-3 paarden per dag, en periodes wat minder). Ik heb nu al 2 jaar hetzelfde paar een enkel wat slijtage aan binnenkant ringvinger (wat ik redelijk normaal vind). Na 10x moet dit echt niet kunnen. ik zou terug gaan naar de zaak waar je ze vandaan hebt! Waar laat de buitenkant precies los?

Ik rijd altijd al met gewone springteugels overigens

Ik denk dat ik het nog even in de gaten houdt en anders terug ga.
Het laat op de bovenkant van mijn vinger los.. niet eens bij mijn teugels.
Rij met springteugels.

sacha04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:43

Ik heb roeckle handschoenen, heb ze nu zo'n half jaar en er zitten al best wel erge slijtplekken in terwijl ze niet zo vaak zijn gebruikt... denk dat ik de volgende keer van een ander merk aanschaf

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:47

Ik heb ook Roeckle handschoenen, omdat iedereen hier zo tevreden over was. Nou ik dus echt niet, mijn BR handschoenen die de helft kosten gaan een stuk langer mee. Na 2 weken met die van Roeckle liet alles al los, echt slechte kwaliteit voor die prijs.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:50

Ik vind ook dat ze snel slijten en heb nu een keer uvex gekocht en ik moet zeggen, ze zitten net zo fijn.

Gin_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:35

Ik ben ook een paar maanden geleden overgegaan op roeckl handschoenen en ben nog steeds erg tevreden. Ik merkte meteen zoveel verschil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:41

De mijne waren na drie keer rijden al beschadigd, want de antislip gaat er razend snel af en heb zelfs een gaatje in mn duim.. Heb ze nu 2 maand. Erg zonde! En baal er enorm van.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:45

Ik heb die van mij al gauw 7 jaar, rij er gauw 5 x per week mee. Laat nu sinds een halfjaar aardig los de grip maar rij er evengoed nog mee en heb niet het idee dat ik er weinig grip mee heb

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:47

Ze zijn veel te duur voor hoe lang ze meegaan, maar ze zitten wel echt fantastisch. Een nieuw paar kost al gauw 40 euro geloof ik, dat is echt duur als je weet dat bij de meeste mensen de slijtage al duidelijk zichtbaar is na een half jaar. Idem bij mij, erg veel slijtage op korte tijde maar ik blijf ze kopen. Ze zitten gewoon echt heerlijk.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:51

Ik vind de handschoenen echt super fijn, ik heb pas weer een nieuw paar gekocht. De vorige waren na 10 maanden op, dat is wel redelijk snel (ik rij 2-3 keer per week en vaak met een losse teugel) maar ze zitten zo fijn dat ik het ervoor over heb. Die ik heb zijn in de 20 euro.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:52

Ik heb een jaar met roeckel handschoenen intensief gereden en pas heel laat echt gatvorminf gekregen. Ben altijd zeer tevreden erbij, juist omdat ze zo fijn zitten.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:52

Hier dezelfde ervaring: ontzettend fijne handschoenen, maar de levensduur is niet denderend en de prijs erg hoor.
Maar een tip: de Roeckl light grip (de 'gewone' dus) heb ik laatst bij decathlon gekocht voor 27 euro, terwijl ze bij andere zaken altijd rond de 37 Euro kosten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:56

Ik heb nooit anders gebruikt en ze zijn altijd bevallen. Ik deed er een aantal jaar mee en reed soms meerdere paarden per dag. Nu moet ik wel zeggen dat ik erg zuinig op mijn spulletjes ben.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 00:02

Heerlijk, Roeckl. Heb de mijne nu al zeker 5 jaar en ze zien er nog steeds keurig uit, geen loslatende lagen of iets dergelijks. En ik ben er niet eens heel zuinig mee. Wel een doorngat omdat ik een gevecht had met een acacia, maar dat was mijn eigen schuld.

Ligt het misschien aan het soort handschoen? Winter/zomer, andere laag erop?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 00:04

Ik heb teugels met rubberen inzet en mijn ringvinger toont al een hele tijd slijtage. Ik ben inmiddels toe aan mijn tweede paar. Ze blijven in mijn geval zo'n 6 maanden mooi en daarna wordt het minder maar ik kan ze nog prima gebruiken. De kwaliteit is goed. Ze zitten heerlijk, alleen ze slijten idd wel vrij snel! En ze stinken snel maar dat ligt niet aan de handschoen haha.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:39

Dat stinken kan ik niet veel over vertellen. Ik was alles na het rijden, ook de handschoentjes.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:42

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:09

Ik heb ze nu 2 jaar en ze zitten echt heerlijk en nog bijna niet gesleten. Stinken, ja maar dat heb je als je er een fles vliegenspray over gooit... Volgende wotden weer roeckle!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:32

Ok misschien moet ik ze vaker wassen :') #awkward

pamalino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:35

Persoonlijk heb ik nog nooit een paard Roeckl handschoenen gekocht. Zat wek heel even te twijfelen maar koos uiteindelijk voor Uvex handschoenen. Ze zitten zeer zijn en ik merk niets van slijtage echt aanraders.