Paard verkopen > regels voor verkoper??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jjuni

Paard verkopen > regels voor verkoper??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 23:16

HI allemaal

graag zou ik jullie mening willen weten.

Ik ben bezig mijn paard te verkopen.
En heb een geinteresseerde, ik heb in het begin gezegd reserveren doe ik niet aan, bij mij is het wie als eerst zegt ik koop hem en betaal is hij aan verkocht. zij hebben zelf op stal gezegd tegen mij ; nee reserveren moet je nooit doen.

Aan het eind van de middag hebben ze gezegd dat ze mits keuringen goed zijn hem kopen. hij zou dienen voor ZZ zwaar en dan weer door te verkopen (handelaars dus) (hebben pas dinsdag of woensdag een afspraak met de DA) Terwijl ik het paard als L/M niveau verkoop. Ook hadden we afgesproken voor 450€ maar enkel bij snelle verkoop. nu vind ik dit niet op een snelle verkoop lijken?

Nu had ik nog andere bezichtigers (2) gepland staan. en moet ik deze van hen afzeggen. ?? sta ik in mijn recht om te zeggen; ik reserveer hem niet, zij mogen ook nog komen. dus mochten zij zeggen ik neem hem mee (met of zonder keuring). is hij verkocht aan hen.

Voor mij voelt dit nu alsof ik het paard toch reserveer, en nog eens geld mis loop het is toch weer €450.

Daar waren zij het niet mee eens, en werd mij duidelijk verteld dat dit de manier niet is van de paarden wereld en zij het recht hebben om eerst netjes alles af te handelen voor andere mensen hem mogen zien.

Zelf voel ik me tegen de muur aan gedrukt en geen keus hebben.

graag hoor ik jullie mening en wat zouden jullie doen?

Vjestagirl

Re: Paard verkopen > regels voor verkoper??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:17

Je mag doen wat je wil. Of het netjes is is de volgende vraag...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:18

Bij goedkeuring word het paard gekocht dus in principe heb je overeenkomst.

Dan had je niet akkoord moeten gaan met een keuring.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:21

Je mag inderdaad alles doen wat je wil, maar zou je hem niet liever verkopen aan degene waar je het beste gevoel bij hebt ipv de snelste koper?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:21

Als ik het goed begrijp wordt het paard dus as dins of woensdag gekeurd?
En als hij ggk wordt, is hij verkocht?
Dan zou ik dat bij de andere geïnteresseerden melden.
Paard is nu onder voorbehoud verkocht in mijn ogen

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:22

Ben het eens met StalNollie, je bent immers al akkoord gegaan met de keuring dus hebt inprincipe een overeenkomst.

Overigens snap ik niet de toegevoegde waarde van het stukje over het niveau enzo. Wat bedoel je overigens met 450? Keuringskosten neem ik aan?

Overigens mag je zeggen wat je nu wilt, kunt hem verkopen aan een ander of noem het op maar het is absoluut niet netjes en ik zou not amused zijn als mij dit overkomen zou zijn.

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 23:23

het gaat niet om te keuring, iedereen mag van mij de keuring doen. het gaat erom dat ik niemand meer mag laten kijken en mogelijkheid geef om te kopen

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 23:24

nee keuren is geheel op hun kosten. het paard hadden we voor 450 euro goedkoper afgesproken omdat ze enkel zei dat ze snelle verkoop deed ( inladen en weg)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:25

Dan had je niet akkoord moeten gaan met de keuring en bij de eerste kijkers aan moeten geven dat he eerst meerdere mensen wilde laten komen...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:26

Er zijn geen regels. Als jij hem nu aan mij verkoopt is er niemand die je tegen houdt. Of het netjes is, is een tweede...

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 23:27

dus doordat ik niemand mag laten komen van hen, reserveer ik eigenlijk het paard? terwijl ik dat juist niet wil.
dus wat ik bedoel mocht iemand langs komen en zeggen ik neem hem nu mee en betaal dat ik altijd vrij ben om daarin mee te stemmen.

maar door de kijkers nu wordt ik tegen de muur gezet dat zij hem al gekocht hebben (snelle verkoop) alleen eerst nog een paar dagen wachten tot ze gaan keuren en dan bij goedkeuring pas kopen.. dus voor mij geen snelle verkoop. en wordt het paard dus vast gezet. (terwijl ze zeiden nee moet je nooit doen paard vast zetten, omdat zij zelf handelaars zijn )

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:28

Zij houden zich imo ook niet aan de afspraak: Inladen en wegwezen voor 450 euro minder.
Nu komen ze opeens met keuringen om de hoek.
Ik snap dat je wil keuren als koper maar dan moet je geen valse beloftes maken.

Ik zou je paard gunnen aan diegene die er de beste klik mee heeft.

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 23:29

ik heb aangegeven dat ik meerdere kijkers had, en hen wilde afwachten maar zij zeggen dat ik dat niet mag doen. want zij willen een keuring en dan hebben zij het recht zeggen ze om te zeggen dat er niemand meer mag komen om te 'kopen'. tot zij hun keuring gedaan hebben en evt dus keuze maken of ze hem meenemen

Boef2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:29

Woensdag keuren is toch snelle verkoop? En 450 eraf onderhandelen is ook heel normaal. Paard is ovb van keuren verkocht, dus je hebt een mondelinge overeenkomst en dus kun je het paard niet aan een ander verkopen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:29

juneexx schreef:
nee keuren is geheel op hun kosten. het paard hadden we voor 450 euro goedkoper afgesproken omdat ze enkel zei dat ze snelle verkoop deed ( inladen en weg)

Dan had je dit meteen aan moeten geven. Je bent nu in principe akkoord gegaan met prijs en keuring en hun maken hiervoor een afspraak bij dierenarts en is het dus logisch dag je het paard vast houd voor hun.

Anders had je hier gelijk duidelijk in moeten zijn 450 minder prima maar morgen gelijk afhandelen zonder keuring

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:31

Het is nog steeds jouw paard dus je kan zelf weten wat je er mee doet.

Heb je een goed gevoel bij deze mensen?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:33

Heb je gezegd dat je hem vast houdt? Zo niet, gewoon mensen laten komen als jij dat wil. Laden zij hem meteen in dan hebben de andere pech.
Als er volgende week iets uit de keuring komt laten zij hem ook staan. Dus als je hem zo kan verkopen zou ik dat zeker doen

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 23:34

nee de afspraak met DA moet ik van hen ook zelf maken.

maar ik zei tegen hun dat ik het paard niet vast wil houden en pas het paard verkocht is wanneer ze echt zeggen verkocht (na keuring) eender welke koper eerder is met de keuring. en zij voor snelle verkoop voor 450 minder konden mee nemen. daar stemde ze mee in. daarna via facebook zeiden ze dat ze een keuring wilde doen en zei ik maar ik laat de andere ook langs komen en zeiden zij nee je mag geen andere mensen meer laten komen.

zo moeilijk want de een zegt het blijft jou paard en bepaald wie hem krijgt. maar ik wil ook geen slechte naam krijgen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:36

Vandaar mijn vraag... staat het vast dat het paard dins- of woensdag gekeurd wordt? Zo ja, dan is het paard imo onder voorbehoud van keuring verkocht en zou ik andere kijkers eventueel pas daarna laten komen (anders niet alleen zonde van jouw tijd, maar ook van de andere kijkers).
Als deze afspraak niet staat zou ik duidelijk zijn tegenover de huidige kijkers... beslissen, want dan en dan komen er anderen...

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 23:37

ik heb de dierenarts nog niet aan de telefoon gehad, dus er is nog geen afspraak gemaakt met de DA

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:39

het lijkt mij toch serieus genoeg, peerd goedgekeurd dan verkocht is toch niet zo heel raar ???

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 23:40

@sassefras dat is totaal niet waar het nu omgaat.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:42

juneexx schreef:
nee de afspraak met DA moet ik van hen ook zelf maken.

maar ik zei tegen hun dat ik het paard niet vast wil houden en pas het paard verkocht is wanneer ze echt zeggen verkocht (na keuring) eender welke koper eerder is met de keuring. en zij voor snelle verkoop voor 450 minder konden mee nemen. daar stemde ze mee in. daarna via facebook zeiden ze dat ze een keuring wilde doen en zei ik maar ik laat de andere ook langs komen en zeiden zij nee je mag geen andere mensen meer laten komen.

zo moeilijk want de een zegt het blijft jou paard en bepaald wie hem krijgt. maar ik wil ook geen slechte naam krijgen.

Als jij een afspraak maakt met de keuringsarts ben jij de opdrachtgever en ga jij een betalingsverplichting aan. Let hier dus goed op!

Als je hier een onderbuikgevoel van krijgt, niet in meegaan!
Als er nog meer kijkers willen komen, lekker laten komen hoor.
Zij bepalen toch niet wat jij doet met jouw paard als ze hun afspraak niet nakomen?
Die afspraak was immers; geen gezeur, paard inladen en 450 euro van de prijs af.
En nu hoor je achteraf dat ze toch willen laten keuren en alleen als hij goedgekeurd wordt dat jij dan je paard kwijt bent. Wel voor 450 minder.

Als je geen extreme haast hebt, andere kijkers laten komen en die 450 euro er niet af halen als ze willen laten keuren.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:42

In principe is het paard toch gewoon verkocht alleen ovb van goedkeuring wat logisch is.

Reserveren is bij mij iets anders. Dat is na aanleiding van de advertentie en nog niet gezien al reserveren of al een keer wezen kijken maar nog een keer willen kijken. En afspreken dat je verder geen mensen laat komen.

Maar zoals nu vind ik het geen reserveren. Dierenarts duurt nu eenmaal paar dagen zeker met weekend voor dat die komt.

Enigste wat je kan doen is wel al de andere mensen laten komen maar zeggen dat paard wel ovb van keuring is verkocht. Alleen de vraag of mensen wel komen dan.

Klinkt wel of je zo snel mogelijk van je paard af wil

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:46

Het lijkt net of dit een beetje het doel is geweest van de kopers. Eerst jou zover krijgen dat je jouw paard reserveert voor hen en als dan puntje bij paaltje komt is het niet inladen en wegwezen maar willen ze alsnog keuren. Ik had het eerlijk en helder gevonden als ze dat meteen hadden gezegd hoe hun route zou zijn. Nu hebben ze naar mijn idee jouw in een straatje gemanouvreerd waar ze je in willen hebben maar ik zou in jouw geval zeggen wat er in eerste instantie afgesproken was daar hou ik me aan.Tenzij je je hebt laten overdonderen en inmiddels van alles beloofd hebt. Als jij de dierenarts belt ben jij opdrachtgever voor de keuring en als ze dan niet op komen dagen , niet betalen of wat dan ook , moet jij w.s ook betalen er voor? Lijkt me toch dat de opdrachtgever voor de keuring de contacten legt? Of ben ik daar zo mis mee?