Aankomende zondag ga ik voor het eerst met de trailer rijden (incl. paard), en ik moet zeggen dat de zenuwen aardig beginnen toe te nemen... De eerste rit is van Tienhoven (UT) naar Leersum, en ik ga in mijn eentje rijden. Mijn vriend heeft er helaas geen zin in om eenmaal in Leersum braaf een paar uur te wachten tot het einde van mijn buitenrit..
Heb twee maanden geleden mijn BE-rijbewijs gehaald, dit ging allemaal prima. Auto mag 1500 kg trekken, paard + trailer weegt max 1300. Het zou dus moeten lukken.
Maar dingen waarover ik me zenuwachtig maak zijn bijv.:
- Wat als ik op een helling kom te staan? Komen we dan wel vooruit?
- Wat als het waait? Staat mijn paard dan nog wel lekker?
- Wat als ik een afslag mis? Kan ik dan rustig blijven?
- Wat als ik een bocht verkeerd inschat, en er ondanks alle voorzichtigheid toch te hard in rijd?
- Wat als we ergens stil komen te staan, en paard wordt ongedurig?
Etc, etc.

Word onderhand een beetje gek van mezelf!
Hebben jullie misschien tips/ervaringen die jullie kunnen delen, om mij een beetje meer vertrouwen te geven voor deze eerste rit?

. Als het waait zal je paard niet zo druk om maken hij zal waarschijnlijk lekker van zijn hooinet staan te eten. Afslag missen jammer dan pak je de volgende afslag je bent alleen wat langer onderweg. Lekker rustig de bochten inrijden jammer dan als er file vorming achter je komt en als je een keer hard moet remmen je paard zal echt niet meteen boos zijn geef hem maar een extra snoepje. Kom je ergens stil te staan en je paard word ongeduldig lekker in je auto blijven zitten niet gaan kijken zet de radio maar wat harder en als je op je bestemming bent lekker gaan genieten van jullie rit. Geef hem of haar maar een extra lekkere appel als beloning
.
ga ik doen.
Wil je het jezelf nog makkelijker maken, dan ga je een volgende keer naar Ede