Vliegenmasker met UV filter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pieneappel

Vliegenmasker met UV filter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 21:17

Hoi,

Mijn pony heeft vooral in de zomer en nu het dus weer veel lichter is vaak last van traanogen. Vandaag tijdens de enting dierenarts er naar gevraagd en die zei dat de ogen gevoelig kunnen zijn door het licht. Een UV werende/ UV filter (?) vliegenmasker zou hierbij kunnen helpen.. Proberen waard lijkt me.

Nou ben ik naar zulke maskers aan het zoeken, maar kom ze niet echt tegen. Ik kom alleen normale vliegenmaskers tegen.

De enige die ik tegen ben gekomen is de vliegenmasker van Bucas buzz-off ( https://www.divoza.com/nl/bucas-buzz-off-vliegenmasker ), die zou tegen UV licht beschermen en de prijs ziet er ook goed uit... maar is dit wel een goede? Of zijn er nog andere die goed beschermen/goede kwaliteit?

janouk

Re: Vliegenmasker met UV filter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:32

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:36

De cashel crusader

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:42

Gaat het echt om licht en niet om vliegen? Mijn merrie heeft (door allergie) snel vieze ogen waar vliegen op af komen. Daardoor heeft ze ook snel ontstoken ogen. Een gewoon vliegenmasker (niet zo'n franjefrontriem) werkt dan voldoende, omdat de vliegen niet bij haar ogen kunnen komen.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 21:44

Hilary schreef:
Gaat het echt om licht en niet om vliegen? Mijn merrie heeft (door allergie) snel vieze ogen waar vliegen op af komen. Daardoor heeft ze ook snel ontstoken ogen. Een gewoon vliegenmasker (niet zo'n franjefrontriem) werkt dan voldoende, omdat de vliegen niet bij haar ogen kunnen komen.

Ze heeft vorige zomer de hele zomer een normale vliegenmasker gedragen, maar bleef toch vieze ogen houden. In de winter was het eigenlijk wel weg en nu begint het weer, en er zijn nog niet eens zo veel vliegen. In combinatie met wat de dierenarts vandaag zei denk ik dat het best wel eens aan het licht kan liggen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:54

Dat klinkt inderdaad aannemelijk :j En uitproberen kan geen kwaad. Ik vroeg het meer omdat het de keuze volgens mij nogal beperkt.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:59

Ik heb de nieuwe bucas buzz off net in gebruik voor mijn 'witkop' en deze is nu al helemaal top bevallen. Goede pasvorm, zit niet in de weg, en is super UV werend! Mijne verband anders na 3 uur al. En nu nog helemaal niet verbrand!

Edit; ik heb deze:

http://hypostore.nl/bucas-buzz-off-full ... asker.html

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 22:02

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:10

Voordeel aan die laatste is dat er geen bontranden aan de binnenkant zitten; die worden altijd zo zweterig bij warm weer, dat lijkt me helemaal niet fijn.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:17

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:21

Ik had van de paardendrogist, de midi field relief. Beviel super.. Het bleef goed zijn vorm houden, zelfs na het rollen. De randen waren juist erg zacht en absoluut niet zweterig. Helaas is mijn paard overleden.
En het is dat je een pony hebt, anders had je deze voor een kleine prijs over mogen nemen...

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 11:03

soesie schreef:
Ik had van de paardendrogist, de midi field relief. Beviel super.. Het bleef goed zijn vorm houden, zelfs na het rollen. De randen waren juist erg zacht en absoluut niet zweterig. Helaas is mijn paard overleden.
En het is dat je een pony hebt, anders had je deze voor een kleine prijs over mogen nemen...

Deze lijkt me ook wel een goede!

Jammer, ik zou een maat M nodig hebben. (Fjord)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:06

Absoluut de Cashel Crusader :j Ik gebruik hem voor mijn pony met roze ogen en neus i.v.m. verbranden en vieze ogen. Werkt perfect!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:15

De mio is prima.Gebruik ik ook voor mijn pony die niet tegen uv kan.
Vallen erg groot, ik heb voor mijn e pony een s en voor mijn grote paard toen een m.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:21

@pieneappel...ik heb net nog even gekeken, maar het is een maat L. Het is wel achter de oren en onder de kaak verstelbaar met klittenband, maar ik gok zo, dat het voor zijn oren/ boven zijn ogen te groot gaat zijn. Als de zon erachterlangs piept, heeft het ook geen zin. Jammer.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:24

Afbeelding

Ik heb die van Rambo en is uv werend. Het masker bevalt goed en laat de ogen vrij.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:28

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:29

Ik heb er een van rambo, met een hoepel er in. Die zit niet dicht op de ogen, wat volgens mij heel fijn is voor de paarden.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:42

Peelie schreef:
Ik heb er een van rambo, met een hoepel er in. Die zit niet dicht op de ogen, wat volgens mij heel fijn is voor de paarden.

Deze heb ik ook voor mijn paard. Ik vind het alleen enorme dingen, maar andere maskers zitten te dicht op zijn ogen en bij groter sluiten ze niet goed aan rond het hoofd.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:57

salamaleque schreef:
Peelie schreef:

Deze heb ik ook voor mijn paard. Ik vind het alleen enorme dingen, maar andere maskers zitten te dicht op zijn ogen en bij groter sluiten ze niet goed aan rond het hoofd.

Precies.

Nu is zo'n vliegen masker sowieso niet charmant. Dus ach. Lekker belangrijk. Mn paard heeft er geen last van.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:10

Ik heb die van Le mieux besteld, degene zonder oren. Echt een superding!
Mooi vrij van de ogen en zachte voering tegen het schuren.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:41

keeyzie schreef:
Ik heb die van Le mieux besteld, degene zonder oren. Echt een superding!
Mooi vrij van de ogen en zachte voering tegen het schuren.

Blijft deze ook goed zitten zonder halster? Paarden gaan bij ons zonder halster de wei op nl.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:52

Hier ook een Field Relief Midi, superding en blijft ook goed op zn plek zitten :) laat hier de ogen, wimpers en tastharen er omheen ook mooi vrij.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:23

Ik heb nooit halsters aan in de wei. Mijn paard heeft hem nog nooit af gekregen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:34

Wesco schreef:
[ [url=m/EdNCt3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb die van Rambo en is uv werend. Het masker bevalt goed en laat de ogen vrij.

Ook de Rambo voor beide paarden, ideaal, veel ruimte rond de ogen en er zit een neusflapje bij. Groot dat wel maar ze zijn er dan ook niet voor het mooie!