Leren laarzen wie wat waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Leren laarzen wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 10:35

Hoi,

Na ruim 21 jaar in de paardenwereld te lopen wil ik binnenkort leren laarzen aanschaffen.
Ik heb lange dunne voeten evenals lange dunne kuiten. De standaard maten zijn voor mij lastig te vinden die ik zou passen.

Waar moet ik opletten?
welke of geen rits? Veters? Etc

Welke adressen bevelen jullie mij aan om eventueel op maat te laten maken? Of is er een merk wat wel standaard maten heeft die mij misschien kunnen passen? Aan welke prijzen moet ik denken?

Ik woon in Hoofddorp.

Alvast bedankt!

Mirjam1202

Re: Leren laarzen wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:52

Ik heb zelf leren laarzen met rekbare veters en een rits aan de achterkant. Ik heb wel eens dressuurlaarzen aangehad waarbij er dus geen veters zijn.. ik vond het verschrikkelijk stijfjes zitten.
Ik zou in ieder geval voor laarzen mét rits kiezen en persoonlijk denk ik ook met veters.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:37

Ik heb opmaatgemaakte van Lipica!
Erg fijn leer. Ik heb ze nu al 6 jaar en ze zien er nog netjes uit.
Lipica zit in Raamsdonkveer, maar er zijn ook meerdere locaties waarbij je ze kan bestellen.
Ze hebben erg veel keus in verschillende model en kleuren.

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:35

Je kan het beste gewoon even een goede zaak binnen lopen waar ze meerdere merken hebben.
Daar kijken ze wat het beste bij je past en zie je zoveel verschillende laarzen.
Ik keek daar ook tegenop en dacht hmm dan gaan ze me van die dure rommel aansmeren..

Maar ik werd heel goed geholpen en heb na 6 jaar petrie laarzen, die met slecht advies gekocht zijn, steeds pijnlijke benen/voeten, nu de niro's besteld.
Mijn wensen waren, netjes, niet al te standaard, veters tot halverwege ( omdat ik dit mooi vind ) en een rits achter omdat ik vrij dikke kuiten heb.

Je kan bij de ruitershop gewoon aangeven wat je wilt uitgeven, heb dit ook gedaan. heb budget van 500 aangegeven. en loop weg met perfecte laarzen voor 300 euro.

Ohja, de laarzen die ik heb gekozen hebben geen lange levensduur (anderhalf jaar) dit is natuurlijk ook in de prijs te merken. Maar aangezien ik niet constant hetzelfde wil, wil ik juist ook over een tijd weer andere kleuren etc.

Succes!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:37

Geen Lipica' nemen als je goede kwaliteit wilt!
Deniro's zijn heel fijn! Heb je "goedkopere" en duurdere van.

faytjefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:48

Celeris! Duurt wel even maar dan heb je ook wat. Veel verschilende opties en kleuren.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 06:35

Heb zelf Derby met rits voor. Hele fijne laarzen

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:35

Omdat hier niet om ervaringen/diensten gevraagd wordt, maar naar ruiterkleding, verplaats ik het topic naar [RUI] Ruiter.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:51

Laarzen kan je zo duur maken als je zelf wilt. Maatwerk start bij €300 (Lipica) en tot .....

Ik kan je aanraden om laarzen met een rits te nemen, deze kan je zonder problemen aan en uittrekken, zonder rits kan dit nog wel eens lastig zijn. Veters zijn voor de mooi of als je kuiten soms dunner zijn en soms dikker.

Je hebt verschillende merken waaruit je kan kiezen, ik weet dat zowel Petrie als Deniro een uitgebreid standaard maatsysteem hebben. Val je binnen een standaard maat is dat natuurlijk goedkoper.

Celeris doet alleen maatwerk en heeft hele lange levertijden, Lipica is goedkoop, heeft lange levertijd, maar de kwaliteit is minder (de prijs ook).

Bij jou in de buurt;
Deniro kan je kopen bij Levade ruitersport in Haarlem
Petrie (en Derby) kan je kopen bij TrixSports in Castricum

Beide leveren goed maatwerk. Ik heb heb mijn Petries bij TrixSports vandaan en ben daar super tevreden over. Levertijd was destijds ongeveer een maand tot 6 weken.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:52

Je kan naar ruiterrijk gaan daar hebben ze ariat laarzen wat natuurlijk ook een goed merk is maar met name wordt je daar heel goed geholpen en zijn ze heel behulpzaam

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:06

Zelf heb ik ook smalle voeten/kuiten en pas van Ariat de laarzen met extra smalle kuit, dus daar zou je ook nog voor kunnen kijken. Heb ze nu een half jaar dus durf over de levensduur niet veel te zeggen maar ze zitten erg fijn!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:12

Ik heb drie paard.

Oude Petries, niet op maat, á 400 euro ofzo?
Derby Polo's op maat á 540 euro
Celeris Polo op maat 490 euro

De Celeris en Petries bevallen me het beste, allerfijnste is de Celeris.
Derby loopt minder lekker vind ik persoonlijk.

Wat je wilt, tsjah... moeilijk, kunnen wij niet voor je kiezen. Het is zó persoonlijk! Ik hou echt van stevige laarzen, kachelpijpen bij voorkeur. Een ander heeft ze liever boterzacht...

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 00:21

Petrie! Ik heb mijn eerst paar nog steeds, zijn al 11,5 jaar oud!
Pas nieuwe aan laten meten bij Van Huet. Wat een vakman en wat een top service!!! En de laarzen zijn echt pareltjes, zo mooi!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 05:29

Een ritje naar Haarlem, levade ruitersport!
Verkoopt voornamelijk deniro.. maar zij kan je zeker weten adviseren!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 06:23

Hier een paar van Lipica van zo'n 3 jaar oud, zien er nog redelijk uit maar kwaliteit en afwerking zijn minder!

Nu net vorige week een paar Celeris laarzen aan laten meten,ben al verliefd op de laarzen voor ze überhaupt gemaakt zijn. Dus ben benieuwd

Janique29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:11

Als je met rits neemt, neem de rits dan aan de voorkant. Dat slijt veel minder snel! Verder kies ik liever voor kalfsleer dan voor rundleer of laarzen met beiden. Rundleer alleen vind ik veel te stug :n Door mijn kleine budget en niet standaard maat heb ik lang gezocht. Uiteindelijk kwam ik Harry's Horse laarzen tegen. Ik had nog nooit bij dit merk gekeken omdat ik niet eens wist dat ze laarzen hadden, maar ben er nog steeds erg blij mee!

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:20

Wat je ook neemt; Geen Lipica. Slechte kwaliteit leer maar bovenal bijzonder slechte service. 1 keer, nooit weer voor mij.

Celeris hoor ik heel veel goede dingen over maar ik ben zelf echt De Niro fan. Echter worden mijn volgende laarzen waarschijnlijk een stel Celeris. :)
De Niro heeft fijne service, goede afwerking en super leer.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:14

Ariat zijn net sloffen zo zalig

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:18

Ik vind dit echt reuze interessant. Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar nieuwe leren rijlaarzen dus deze tips zijn voor mij ook meer dan welkom. Vraag me ook af of er mensen zijn die de Petrie of andere soort duurdere laars ook gewoon bij de Divoza/Epplejeck heeft gekocht of echt via een speciaalzaak?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:22

Jiildou23 schreef:
Ik vind dit echt reuze interessant. Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar nieuwe leren rijlaarzen dus deze tips zijn voor mij ook meer dan welkom. Vraag me ook af of er mensen zijn die de Petrie of andere soort duurdere laars ook gewoon bij de Divoza/Epplejeck heeft gekocht of echt via een speciaalzaak?

Vriendin van mij heeft via de EJ Petries willen kopen, na een paar mislukte pogingen heeft ze het opgegeven en is naar een zaak gegaan waar ze wel goed aan kunnen meten.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:57

Ik zou ook niet naar een zaak als EJ of Divoza gaan voor Petries! Ze zijn duur zat, dan zou ik wel naar een speciaalzaak gaan! Ik ben bij Van Huet gegaan en heeft ze perfect aangemeten en super service!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:22

Ik heb vandaag Petrie laarzen gekocht bij de Epplejeck. Ik vond de service prima hoor :) Werd goed geholpen totdat ik laarzen had gevonden die me lekker zitten. Er werd door de verkoopster ook echt de tijd genomen om te helpen, het moest niet even snel of zo. Naar mijn mening kun je ze dus prima "gewoon" daar kopen hoor ;)

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:24

Jiildou23 schreef:

Ik heb mijn petrie laarzen gekocht bij de EJ. Ik ging er eigenlijk heen voor laarzen tot max €150 dus verwachtte geen petrie laarzen ofzo te kunnen kopen. Maar EJ had op dat moment een actie waarbij er 50% korting was op Petries en toen ben ik zelf gewoon gaan passen met wat hulp van daar. Na een paar laarzen gepast te hebben vond ik mijn huidige Petrie laarzen die zaten gelijk perfect. Ik was gelijk overtuigd maar dat kwam ook door de mooie prijs uiteraard. Heb je een moeilijke maat of twijfel je snel of iets wel of niet goed zit zou ik toch kiezen voor een speciaal zaak. Ik kan Petries zeker wel aanraden de mijne zitten heerlijk! Lekker stug wat ik persoonlijk heel fijn vind en ze blijven er als nieuw uit zien.

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:30

Helaas is de speciaalzaak Van Huet voor mij veel te ver weg. Denk wel dat ik een speciaalzaak nodig heb, want ik heb vrij korte onderbenen en tijdens een rondje google en marktplaats vond ik het erg lastig om de juiste maat te vinden, maar heel erg bedankt voor jullie reacties!

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:35

Pe *\o/* tri of Deniro... op veel plaatsen verkrijgbaar