We hebben hem toen opgehaald met een 2 paards busje, en vonden hem vrij onrustig, hij sloeg veel naar achter en stond eigenlijk constant te draaien etc. Wij dachten dat dit kwam omdat hij geen 2 paards busje gewend was.
Verder geen aandacht aan geschonken want verder deed hij het super.
Onze eerste oefenwedstrijd kwam, liep zo de trailer op maar onderweg was hij heel onrustig. Heel de trailer ging op en neer. Wij dachten eerst dat het door het hooinet kwam, dat hij daar hard aan staat te trekken oid. Op de terugweg hooinet eruit en was hij iets rustiger. Ook moe natuurlijk.
En eigenlijk de opvolgende wedstrijden was dit steeds hetzelfde, de trailer die heel hard op en neer ging van voor naar achter. Ik vond het doodeng om met hem weg te gaan. We zijn al zo vaak onderweg gestopt en dat hij dan gewoon heel droog stond te kijken..
Een tijd terug moest hij voor een foto van zijn hoef naar de kliniek, en omdat het maar 15 minuutjes van ons vandaan is besloten we gewoon met de trailer te gaan. We konden binnendoor dus het leek ons niet spannend. Toen we 5 minuten onderweg waren begon hij weer, heel de trailer op en neer. Ik heb toen besloten om er bij te gaan staan om te kijken wat hij nu precies doet en hem evt wat gerust te stellen. (niet slim maar het leek me op dat moment het best)
Ik schrok heel erg van wat hij deed, hij lijkt doodsbang in de trailer. Hij loopt steeds van achter naar voor, gaat af en toe licht omhoog en staat constant te briesen en te piafferen. Ik vond het dood eng, mijn vriend reed super rustig (40 waar je 70 mag bijv
) en de reis leek uren te duren.. Maar wat was hij bang zeg.Op de terugweg heeft de veearts hem een roesje gegeven.
We hebben toen een camera gekocht voor in de trailer maar ik heb hem nog niet opnieuw durven vervoeren.
Hij lijkt heel bang te zijn voor langskomend verkeer.
Verder loopt hij de trailer zeer makkelijk op, en als de trailer stilstaat is er geen probleem. Ook in rustige weggetjes is het niet zo erg als op de snelweg of wegen waar er andere auto's passeren. We hebben al een aantal dingen geprobeerd. Met en zonder hooinet, kort vast, lang vast (wat ze altijd staan bij mij), met een ander paard.. maar niks lijkt te helpen.
Iemand een idee? Op het paardenbusje deed hij dit ook, maar wel in mindere maten. Maar zou hem gewoon graag in de trailer willen vervoeren. Ik ben bang dat er iets gebeurt..
Of iemand een idee wie ik er bij kan halen? Ik heb zelf geen idee en heb zoiets ook nog niet eerder meegemaakt.
Het idee nu is om steeds kleine stukjes te gaan rijden met onze oude ruin (en zijn vriend) , om zo te kijken of hij wat vertrouwen krijgt.
Maar ik ben heel erg benieuwd of meer mensen dit gedrag herkennen? Het is verder een heel rustig paard, totaal niet nerveus oid.
Alvast bedankt!

)