Paardenbh goed of slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_AnnelotD

Paardenbh goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 19:46

Hee,
ik ben van plan om een paardenbh te kopen omdat de onderdeken andorra schuurplekken bezorgt. Nu staat mij vaag bij dat het een paardenbh ook slecht kan zijn? Zoja waarom is het slecht en wat is een vervanger ervoor? Want de schuurplekken blijven maar groter worden en ik wil er graag vanaf!

Azmay

Re: Paardenbh goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:47

Zon borstbeschermer kan ook juist erger schuren omdat de deken erboven blijkbaar niet past. Een passende deken is eerder aan te raden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:49

Met wat pech heb je dan de schoft compleet open liggen. Het zal niet het eerste paard zijn die er dat van krijgt.

Ik denk dat het verstandiger is om je huidige deken te vervangen.
Is hij een maat te klein?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:52

Niet kopen ;)
Zo'n ding zit echt niet goed en geeft drukplekken.. Dan ben je nog verder van huis.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:53

Ik verplaats dit topic naar Harnachement waar het beter past.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:58

Wel grappig dat hier juist mensen tegen zijn terwijl ik echt blij ben met een paardenbh/borstbeschermer.
Bij een deken waar ze lichte schuurplekken van kreeg werkte het perfect tegen deze plekken. Nu heeft ze een beter passend deken op, maar die borstbeschermer voorkomt nu drukkingen op haar manen. Als ik een borstbeschermer niet om heb, krijgt ze meteen wondjes in haar manen. Nu worden haar manen juist platgedrukt en heeft ze geen wondjes of drukkingen meer. Ik ben er dus heel blij mee. :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:01

WiskyBokjes schreef:
Wel grappig dat hier juist mensen tegen zijn terwijl ik echt blij ben met een paardenbh/borstbeschermer.
Bij een deken waar ze lichte schuurplekken van kreeg werkte het perfect tegen deze plekken. Nu heeft ze een beter passend deken op, maar die borstbeschermer voorkomt nu drukkingen op haar manen. Als ik een borstbeschermer niet om heb, krijgt ze meteen wondjes in haar manen. Nu worden haar manen juist platgedrukt en heeft ze geen wondjes of drukkingen meer. Ik ben er dus heel blij mee. :j

Daarom ben ik zo blij met de halve hals of highneck uitvoeringen, die drukken niet op 1 klein plekje.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:10

Ik heb bij verschillende paarden goede ervaringen met een borstbeschermer :j Nooit last van drukkingen of iets gehad.

bloempke14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:38

Ligt er weer net aan..bij het ene paard een uitkomst en bij de ander een ramp. Mijn mening, erg fijn! Wel afwisselen door af en toe nachtje zonder te doen

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 18:08

bloempke14 schreef:
Ligt er weer net aan..bij het ene paard een uitkomst en bij de ander een ramp. Mijn mening, erg fijn! Wel afwisselen door af en toe nachtje zonder te doen

Super bedankt! ga ik doen! Aanschaffen dat ding *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Larissaabc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:53

Ik heb er helaas geen foto van maar mijn paard heeft een hele grote plek op haar rug ervan gekregen binnen twee weken. Ze krijgt er witte haren voor terug het lijkt minstens of ik een jaar met een te krap zadel heb gereden..
Maar inderdaad ook veel positieve reacties blijkbaar!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:01

Hier op stal zijn er meerdere zeer tevreden over.
Mijn pony krijgt erg gauw schuurplekken, redelijk hoge schoft ook.
Nu gebeurt het bij bucas niet, maar mijn plan B was een borstbeschermer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:08

Ik wist eigenlijk niet eens dat die dingen nog steeds verkocht werden.
Ik meende dat die vooral uit de tijd waren van de kanvas dekens, die geen zachte binnenvoering hadden en sowieso log en stug waren.
En nu met de veel beter passende dekens met nylon voering dat die borstbeschermers al lang uit de tijd waren :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:11

Vreselijke dingen :=

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:12

Mijn paard heeft meteen zijn schoft openliggen als er weer dekens op moeten. Ik heb wel zo'n borstbeschermer geprobeerd, maar door de naad die over de schoft loopt ging die ook schuren. Toen ik hem er binnenste buiten er om deed was het minder erg. Tegenwoordig heb ik een soort bontje wat ik onder die borstbeschermer stop en dat werkt veel beter en verschuift eigenlijk niet.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:57

Op mijn oude stage deden we altijd eerst een wollen/fleecedeken, daarboven een dubbelgevouwen wollen deken ( zo'n 1 die mensen ook wel eens gebruiken) die tot bijna op de helft vd hals komt, dan een zomerdeken+ winterdeken.

Misschien idee om bovenstaande combinatie te proberen? Eventueel zonder zomerdeken en extra wollen deken over de hals...

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:02

hier ook geen goede ervaringen met dat lycra spul van tegenwoordig... paard krijgt nog twee keer zoveel schuurplekken.
Heb nu in Duitsland die oude fleece nog kunnen vinden en dat gaat prima

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:11

Hier ook een slechte ervaring met een borstbeschermer. Paard kreeg er een nare wond van op zn schoft tot aan ontstekingen toe. Heel lang geduurd voor t weer over was. voor mij nooit meer zo n ding!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:50

Omdat de vraag van TS betrekking heeft op het gebruik van dekens verplaats ik het topic naar [SV] Seizoensvragen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:08

Larissaabc schreef:
Ik heb er helaas geen foto van maar mijn paard heeft een hele grote plek op haar rug ervan gekregen binnen twee weken. Ze krijgt er witte haren voor terug het lijkt minstens of ik een jaar met een te krap zadel heb gereden..

Hier hetzelfde. Echt een mega druk plek op de schoft die nooit meer weggaat. Voor mij nooit meer zo'n kreng. Dan maar even investeren in een goede deken.

Larissaabc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:24

Ja dat echt niet leuk!

Glen94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:51

Voor mij ook geen borstbeschermer meer, kreeg nog meer schuurplekken van de beschermer als de deken zelf. Investeren in een goede deken ben je beter mee

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 08:49

bruintje123 schreef:
Ik wist eigenlijk niet eens dat die dingen nog steeds verkocht werden.
Ik meende dat die vooral uit de tijd waren van de kanvas dekens, die geen zachte binnenvoering hadden en sowieso log en stug waren.
En nu met de veel beter passende dekens met nylon voering dat die borstbeschermers al lang uit de tijd waren :)

divoza verkoopt ze anders nog steeds :o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:50

Ja daar kwam ik achter door dit topic. :)
Maar dat had ik gewoon niet meer verwacht.
Vond dat echt een item van heel vroeger omdat er nu zoveel keuze in fijne dekens is.
Maar dat had ik dus verkeerd gedacht.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:42

_suus19_ schreef:
Larissaabc schreef:

Hier hetzelfde. Echt een mega druk plek op de schoft die nooit meer weggaat. Voor mij nooit meer zo'n kreng. Dan maar even investeren in een goede deken.

Mijn paard ook. Kocht het een paar jaar terug. Leek de perfecte oplossing. Ze had hem een paar dagen om en ze heeft een supergrote witte drukplek op haar schoft dankzij dat ding. Zo jammer. Alsof ze een krap zadel heeft op gehad. Ik zou het niet willen riskeren.