Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) en toen had ik - zover ik me kan herinneren - gewoon geen hoofdpijn. Zonder rijden is echter niet echt een optie uiteraard, omdat ik ook regelmatig de weg op ga.
Ik ben afgelopen zomer gevallen op buitenrit en was enorm overstuur. Het is toen dat ik besloten heb om van 0 te beginnen. Nu ben ik dus bezig geweest met grondwerk, en sinds de afgelopen 3 lessen zijn we terug bezig in het zadel. Ik heb een hele fijne instructeur die zelf ook rustig is en me wel kan doen ontspannen door gewoon samen voor de les even te spreken over koetjes en kalfjes. Sowieso zijn mijn lessen niet de gemakkelijkste. In de zin dat ze zelf voor mij mentaal een uitdaging vormen soms en ik er ook mijn hoofd echt moet bijhouden.
Heb de cap al enkele jaren, ben er wel eens mee gevallen op straat maar leek geen echte schade te hebben gehad (heb de foam gechecked), maar zou dus toch uiteindelijk wel eens vervangen mogen worden.
Heb hem meteen dus flink wat losser moeten zetten. Ik heb wel echt niet zo'n hoofdpijn als na het rijden, dus is het misschien dan toch de combinatie van inspanning/stress?
Ik film ook mijn trainingen, zodat ik altijd kan terugkijken. Dat vind ik zelf ook erg belangrijk, zodat ik mijn houding ook eens 'vanaf de bakrand' kan zien.