Ervaringen met laklaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lottekuhh_x

Ervaringen met laklaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 11:35

Hoii,

Ik ben van plan dit jaar nieuwe laarzen te kopen, nu weet ik niet of dat ik helemaal laklaarzen wil of alleen bepaalde accenten in lak. Ik ben bang dat als ik helemaal laklaarzen neem deze snel beschadigen of scheurtjes geven bij de voet. Heeft iemand ervaringen met laklaarzen, of dit wel of niet snel gebeurt? :)

Als ik nieuwe laarzen neem, zullen ze niet dagelijks gebruikt worden. Alleen op wedstrijden en als ik bijvoorbeeld les heb.

paardje1983

Re: Ervaringen met laklaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:22

Heb zelf Harry horse polo in lak helemaal. Blijven goed uitzien

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 14:25

paardje1983 schreef:
Heb zelf Harry horse polo in lak helemaal. Blijven goed uitzien

Okee, mooi om te horen :)
helemaal laklaarzen vind ik zelf wel erg mooi.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:31

Onderhoud doe ik een vochtig doekje overheen en is weer schoon

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:04

Ik verplaats dit topic naar Ruiter aangezien het daar hoort.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 17:10

paardje1983 schreef:
Onderhoud doe ik een vochtig doekje overheen en is weer schoon

Dat is ook wel fijn! Ik ben namelijk niet zo van het onderhouden...
In het begin hou ik alles meestal netjes bij, maar na een paar maanden al veel minder.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:10

Die bij de divoza zijn in de aanbieding.. ben zo in dubio

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:17

Ik heb de Petrie coventry in lak. Aan de binnenkant van mijn kuit zit wel gewoon leer. Ze blijven heel mooi en zijn heel makkelijk te onderhouden.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 18:21

Joltsje schreef:

Jaa, klopt. De Mondoni Blyth?
Zijn wel echt een koopje nu, voor de helft van de prijs. Het nadeel is alleen dan ik geen idee heb of dat ik ze zal passen... Ook zijn er al veel maten uitverkocht zag ik.

Eerst wou ik misschien ook deze kopen of die van Harry's Horse. Ik ben alleen bang dat de maten bij mij niet helemaal goed zullen vallen. Zit er nu aan te denken Celeris Polo laarzen te nemen. Ze zijn wel een hele slag duurder, maar dan pas ik ze sowieso.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 19:20

annetm schreef:
Ik heb de Petrie coventry in lak. Aan de binnenkant van mijn kuit zit wel gewoon leer. Ze blijven heel mooi en zijn heel makkelijk te onderhouden.

Okee, ik denk dat ik dan gewoon laklaarzen probeer :)

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:19

Ik kreeg al vrij snel scheurtjes in het lak bij de bal van mn voet, daar buigt de laars tijdens het rijden het meest.. vond dat best beetje zonde. Zou niet weer kiezen voor laklaarzen. heb die van Divoza ook een keer besteld, maar die kwaliteit vond ik echt helemaal niks. Heb je ze inmiddels besteld :)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:30

Ik heb laklaarzen van Tucci. Bij mij komen er op de delen waar ik mijn voet veel buig wel wat rimpels in, maar scheurt niet. Qua krassen blijven ze bij mij echt heel mooi, maar ik doe ze dan ook pas aan als ik ga rijden en als ik mijn paard af ga spuiten ofzo doe ik ze eerst uit.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 18:55

Nerootje schreef:
Ik kreeg al vrij snel scheurtjes in het lak bij de bal van mn voet, daar buigt de laars tijdens het rijden het meest.. vond dat best beetje zonde. Zou niet weer kiezen voor laklaarzen. heb die van Divoza ook een keer besteld, maar die kwaliteit vond ik echt helemaal niks. Heb je ze inmiddels besteld :)

Ohh dat is zeker zonde! Daar ben ik dus ook bang voor... dat het gaat rimpelen vind ik niet zo erg, maar dat er scheurtjes in komen is wel echt zonde. Welk merk laarzen had/heb je?

Ik heb ze trouwens nog niet besteld. Ik ben nog even aan het rondkijken welk merk ik wil en of dat ik ze toch wel helemaal in het lak wil. Zo heb ik nog even tijd om na te denken en kan ik ook nog even sparen haha. Je hebt ook mensen met laklaarzen die de laars bij de voet zeg maar in gewoon leer hebben, maar waarbij de rest van de laars wel lak is. Dit zou ook een optie kunnen zijn, maar vind ik zelf wel wat minder mooi, daarom hoor ik graag ervaringen over laklaarzen :)
Laatst bijgewerkt door Lottekuhh_x op 15-01-17 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 19:00

mariekerocky schreef:
Ik heb laklaarzen van Tucci. Bij mij komen er op de delen waar ik mijn voet veel buig wel wat rimpels in, maar scheurt niet. Qua krassen blijven ze bij mij echt heel mooi, maar ik doe ze dan ook pas aan als ik ga rijden en als ik mijn paard af ga spuiten ofzo doe ik ze eerst uit.

Okee, mooi om te horen! Rimpeltjes vind ik niet zo erg, want dat heb je al snel denk ik. Fijn om te horen dat ze ook niet/bijna niet krassen. Het hangt er zeker ook vanaf hoe je er mee omgaat, maar ik ben van plan ze ook pas aan te doen bij het rijden. Daarnaast wil ik ze alleen voor wedstrijden gebruiken of wanneer ik les heb. Thuis hebben wij nog wel eens een modderbak en dit is niet heel goed voor je laarzen, is ook wel te zien aan de laarzen die ik nu heb haha

demeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:24

Ik heb cognac De Niro's met bruine lak accenten.
De lakdeeltjes vind ik zeer makkelijk te onderhouden.
Ik vind de combinatie leder/lak echt heel tof het enige wat ik wel zou afraden is om (zoals mezelf) lichte kleuren zoals cognac te nemen als je niet heel graag veel tijd spendeert aan het poetsen :')

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 13:04

demeyer schreef:
Ik heb cognac De Niro's met bruine lak accenten.
De lakdeeltjes vind ik zeer makkelijk te onderhouden.
Ik vind de combinatie leder/lak echt heel tof het enige wat ik wel zou afraden is om (zoals mezelf) lichte kleuren zoals cognac te nemen als je niet heel graag veel tijd spendeert aan het poetsen :')

Ik was ook van plan gewoon zwarte te nemen, want dat past sowieso beter bij m'n wedstijd outfit. Eerst wou ik misschien wel cognac laarzen om gewoon dagelijks mee te rijden, want vind het dan wel erg mooi. Ik ben ook niet zo goed in m'n laarzen poetsen en hoorde dat inderdaad ook van anderen. Ook de kleur is gewoon wat moeilijker mooi te houden, dus niet echt geschikt voor mij. De laarzen die ik nu heb zitten soms echt helemaal onder de modder en ik ben dan ook niet zo'n iemand die ze gelijk schoon maakt, maar ze misschien wel een week zo laat staan... Heel slecht van mezelf haha

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:21

Lottekuhh_x schreef:
Joltsje schreef:

Zijn wel echt een koopje nu, voor de helft van de prijs. Het nadeel is alleen dan ik geen idee heb of dat ik ze zal passen... Ook zijn er al veel maten uitverkocht zag ik.

Eerst wou ik misschien ook deze kopen of die van Harry's Horse. Ik ben alleen bang dat de maten bij mij niet helemaal goed zullen vallen. Zit er nu aan te denken Celeris Polo laarzen te nemen. Ze zijn wel een hele slag duurder, maar dan pas ik ze sowieso.

Ik heb vandaag Celeris laarzen laten aanmeten door Marije. Super vriendelijke vrouw. Ik ben benieuwd!

Vaaltjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:30

ik heb de laklaarzen van mondoni ik raad ze persoonlijk niet aan ! ze worden op ten duur enorm glad.. en onder de veters gaat het snel scheuren:( maaaar ze zijn wel heel erg mooi! ;)

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 22:15

Ik heb vandaag Celeris laarzen laten aanmeten door Marije. Super vriendelijke vrouw. Ik ben benieuwd![/quote]

Super gaaf! Ik wil waarschijnlijk ook Celeris laarzen laten aanmeten, maar ik weet nog niet precies wanneer. Fotootje wanneer je ze hebt? Ookal kan dit nog best wel een tijdje duren heb ik gehoord, maarja je moet er iets voor over hebben ;)

@

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 22:18

Lottekuhh_x schreef:
Ik heb vandaag Celeris laarzen laten aanmeten door Marije. Super vriendelijke vrouw. Ik ben benieuwd!

Super gaaf! Ik wil waarschijnlijk ook Celeris laarzen laten aanmeten, maar ik weet nog niet precies wanneer. Fotootje wanneer je ze hebt? Ookal kan dit nog best wel een tijdje duren heb ik gehoord, maarja je moet er iets voor over hebben ;)

@lottehut: dat is wel erg zonde ja. Ik dacht dat de binnenkant van de laars ook van lak was, dus geen gewoon leer? Waarschijnlijk zijn ze daarom een stuk gladder.

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:34

Lottekuhh_x schreef:

@[/quote]

Foto volgt dan ja! :-) pas april heb ik ze. Mits er geen vertraging op komt...

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:41

Lottekuhh_x schreef:
Joltsje schreef:

Ik heb de Mondoni Blyth gekocht, er was toen nog niks uitverkocht. Toen ze thuis geleverd werden, waren er al veel maten uitverkocht! Maar ik vind ze geweldig! Super mooi, zitten fijn! Gebruik ze voornamelijk voor de wedstrijden, maar af en toe kan ik het niet laten om ook te shinen tijdens de training <3

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:45

Mijn laklaarzen ( Derby) gingen heel snel "scheuren" bij de plooien. Volgens de fabrikant heb ik net pech gehad ermee en gebeurt dat niet standaard.
Dus ik zou er nooit meer aan beginnen. Maar ik ken zat mensen met laklaarzen, die deze problemen niet hebben :-)

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 17:11

Getup schreef:
Mijn laklaarzen ( Derby) gingen heel snel "scheuren" bij de plooien. Volgens de fabrikant heb ik net pech gehad ermee en gebeurt dat niet standaard.
Dus ik zou er nooit meer aan beginnen. Maar ik ken zat mensen met laklaarzen, die deze problemen niet hebben :-)

Zeker erg zonde, zeker voor een merk als Derby. Ik hoor inderdaad verschillende ervaringen. Ik denk dat ik het er toch op ga wagen (ook al heb ik vaak pech en kan het zo zijn dat het mij ook net gebeurt). Ik ben van plan ze toch alleen op wedstrijd te gaan dragen en soms wanneer ik les heb. Veel lijden zullen ze daarom toch niet echt.

@Kimmutjuh89: Haha dat snap ik! zou ik denk ik ook wel hebben hoor. Ik ben alleen altijd bang dat alles kapot gaat of beschadigt. Toen ik m'n kep net had was ik er super zuinig, maar ik liet hem perongeluk een keer vallen en toen zat er gelijk een deukje in aan de bovenkant...

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:57

Lottekuhh_x schreef:
@Kimmutjuh89: Haha dat snap ik! zou ik denk ik ook wel hebben hoor. Ik ben alleen altijd bang dat alles kapot gaat of beschadigt. Toen ik m'n kep net had was ik er super zuinig, maar ik liet hem perongeluk een keer vallen en toen zat er gelijk een deukje in aan de bovenkant...

Ja heb ik ook wel een beetje hoor! Ben tijdens het rijden ook wel bang dat ik met mijn tenen tegen de bakrand aan kom ofzo. Lak is toch sneller stuk dan leer. Maar ja, gebruikerssporen ga je altijd krijgen natuurlijk :)