Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nederland is plat, heeft strand, polder, bos of hei en that's it

Muilpaard schreef:Enig idee waarom muildieren niet populair zijn in NL?
je kunt hier met je trailer naar verschillende trails en de veel mensen kiezen een stalling die al in de buurt van een trail of natuurgebied is. alleen is de defenitie van "natuur" hier meestal met aangegeven ruiterroutes en aparte wandel en fietspaden. maar ook zeker mooi. geen idee waarom muildieren niet opoulair zijn hier.. meeste mensen hebben er gewoon geen ervaring mee of zelfs nog nooit een gezien. zeker niet van het formaat redelijk paard wat in de states veel voorkomt. je ziet hier af en toe kleintjes maatje kleine pony maar ook niet veel. 
.
ik woon wel niet in Nederland maar in België langs de grens met Duitsland, een kleine 100 km van Maastricht. Ik heb 4 grote rijmuildieren en doe aan westernrijden en buitenritten. Zoals hierboven al gezegd ga je in Nederland niet veel uitdagingen hebben als ik lees wat je gewend bent in de USA, hier bij ons zal het er net ietsjes meer op lijken
, tja wat zal ik zeggen in Nederland ga je niet vinden wat je in de USA hebt kwa buitenrijden maar met een beetje zoeken en een trailer kom je een heel eind.
wij wonen in een dorpje met 70 inwoners en moeten het bos met maar weinigen delen.... we hebben ook nog een boerderijtje net over de grens in de duitse eifel ( 40 km hiervandaan) waar het zo mogelijk nog leuker rijden is met de muilen....hier kan je nog een dag of meer in het bos rondrijden zonder 20 keer hetzelfde rondje te hebben gedraaid en het is bergje op bergje af
enne stiekum snak ik naar mede-muildier-lovers om samen de bossen in te trekken.....