Nieuwe rijlaarzen te laag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lian00

Nieuwe rijlaarzen te laag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 17:57

Hallo!

Ik heb zojuist de Derby Style ontvangen na lang zoeken naar de juiste maat. Nu heb ik hoogte maat 46 besteld, maar ik twijfel of hoogte juist is aangezien te nog wat zullen inzakken. Eventueel zou ik de hoogte 48 kunnen bestellen.

Wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lian00 op 05-11-16 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Nieuwe rijlaarzen te laag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:58

Ligt eraan hoe lang jouw onderbenen zijn :)

Lian00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 17:59

Heb er inmiddels foto's bij geplaatst

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:02

Ja die zijn wel aan de lage kant, dat wordt niet mooi als ze uitgezakt zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:05

Zou persoonlijk inderdaad voor een maatje langer gaan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:05

Twee centimeter er af rekenen, daar komen ze ongeveer terecht maar dit hangt ook af van de wijdte, hoe wijder hoe verder ze gaan zakken.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:20

Veel hoger gaat denk ik niet lukken bij jou. Ga je er dressuur mee rijden of springen?
Afhankelijk daarvan heb je iets speling met de hoogte in je knieholte en bij je knieschijf.

Zoals ik het nu op de foto's zie komt de laars aan de voorkant echter al tegen je knieschijf

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:42

Met een rits zakken ze minder in dan met een balein aan de achterkant.
Ik neem nieuwe laarzen altijd flink hoog in de knieholte en rij ze dan desnoods in met een hakverhoger in de laars.
Maar 2 cm is gelijk wel heel veel hoger.Deze vind ik iets laag maar 2cm hoger is denk ik weer te hoog.
Dan komt hij halverwege je knieschijf.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:48

ambre schreef:
Met een rits zakken ze minder in dan met een balein aan de achterkant.
Ik neem nieuwe laarzen altijd flink hoog in de knieholte en rij ze dan desnoods in met een hakverhoger in de laars.
Maar 2 cm is gelijk wel heel veel hoger.Deze vind ik iets laag maar 2cm hoger is denk ik weer te hoog.
Dan komt hij halverwege je knieschijf.

Is bij mijn petries ook zo, die zakken mooi maar is met een rits vanvoor...

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:15

Ik vind ze inderdaad te laag

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:23

Een laars die wat ruimer is bij de enkel zal veel meer inzakken dan een laars die mooi smal bij de enkels is..

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:42

Ik zou wel oppassen. Ik heb mijn (Derby) laarzen helaas te hoog gekocht. Ik twijfelde zelf bij aankoop, maar in de winkel zeiden ze dat ze nog zouden inzakken. Ze zijn echt nog bijna niks ingezakt na 10/15x rijden, en mijn knieholtes zijn nu blauw of open na het rijden. Ik hoop nog steeds stiekem dat ze alsnog gaan inzakken.

Als je nu je been buigt, kan dat dan probleemloos of zit je laars wel nog iets in de weg? En hoe smal is de laars bij de enkel? Als je nu probleemloos je benen kan buigen, dan zou ik voor hogere gaan. Als je ze nu al in je knieholte voelt, en het is een smalle enkel, dan zou ik niet zomaar voor een maar groter gaan. Heb je de hogere versie al een keer gepast?

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:25

Ik ben het eens met @vaxie. Ik heb een stel petrie's die ongeveer net zo hoog zaten als die van jou, maar die zijn niet heel erg veel ingezakt, dus het is echt niet zo dat ze heel laag zitten. En het opstappen is nog steeds ongemakkelijk (heb ze nu 3 maanden) dus ik ben blij dat ik ze niet hoger heb gekocht! Dan zou ik er al helemaal niet opkomen :o

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:10

Mijn Derby's zijn ook nauwelijks ingezakt.. is een model die smal om de enkel valt, met rits en veter.

Patries_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:02

Volgens mij is dit de juiste maat, als je het een maatje langer doet snijd het denk ik in je knieholte

Manarosao

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:58

Ik denk dat het nog wel een maatje langer kan, maar niet meer dan dat. :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:06

Mijn laarzen zijn helaas ook niet ingezakt.. heb ze al 2 jaar. En ook te hoog gekocht in de hoop dat het iets minder zou worden. Gevolg dat rijden nu niet fijn is door geprik in mijn knieholte.
Niemand wil ze trouwens overkopen omdat ze extreem hoog zijn :7 dus ik zit er mee opgescheept.

Bij jou vind ik ze er nu perfect uit zien. Iets lager lijkt me niet eens zo erg, het lijkt alsof je knieschijven nu nét boven het leer zitten.

Lian00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 19:19

vaxie schreef:
Ik zou wel oppassen. Ik heb mijn (Derby) laarzen helaas te hoog gekocht. Ik twijfelde zelf bij aankoop, maar in de winkel zeiden ze dat ze nog zouden inzakken. Ze zijn echt nog bijna niks ingezakt na 10/15x rijden, en mijn knieholtes zijn nu blauw of open na het rijden. Ik hoop nog steeds stiekem dat ze alsnog gaan inzakken.

Als je nu je been buigt, kan dat dan probleemloos of zit je laars wel nog iets in de weg? En hoe smal is de laars bij de enkel? Als je nu probleemloos je benen kan buigen, dan zou ik voor hogere gaan. Als je ze nu al in je knieholte voelt, en het is een smalle enkel, dan zou ik niet zomaar voor een maar groter gaan. Heb je de hogere versie al een keer gepast?

Buigen kan eigenlijk probleemloos, maar als ik op een stoel ga zitten voel ik ze wel in mijn knieholte. Ik heb de hogere versie inmiddels besteld om deze ook even te passen! In winkels in mijn omgeving hebben ze deze namelijk niet..

Lian00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 20:29

Ik heb inmiddels de andere binnen die wat hoger zijn. In principe past dit prima. Nu kom ik op een ander probleem, de hogere laarzen zijn wat wijder bij mijn voet en enkel. Wat is nu wijsheid?

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:16

Hmm met veel ruimte rond de enkels zou ik oppassen. Daar gaan ze veel van inzakken. Ik weet niet wat ik in dit geval zou doen. Heb je misschien nog een paar fotos van de andere?

Lian00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 13:24

emma_evg schreef:
Hmm met veel ruimte rond de enkels zou ik oppassen. Daar gaan ze veel van inzakken. Ik weet niet wat ik in dit geval zou doen. Heb je misschien nog een paar fotos van de andere?

Ik heb op deze foto's beide maten aan zodat je het verschil kan zien..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:28

Ik vind de hogere echt een stuk beter zitten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:31

die hogere zitten iig van achteren beter. Echter ik heb het idee dat de stijl van deze laars niet zo goed bij je been past.

(bij de hogere valt het niet zo op omdat ie hoger eindigt en het "gat"wat wegvalt..optisch wel te verstaan)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:36

Patries_ schreef:
Volgens mij is dit de juiste maat, als je het een maatje langer doet snijd het denk ik in je knieholte

Eens.

En dat is ook exact de reden dat veel laarzen 2 cm inzakken: ze worden te hoog aangemeten/gekocht.
De laars moet ongeveer aan handbreedte onder de knieholte blijven. Zit de laars hoger, dan komt die in het gedrang omdat je met een (licht) gebogen been op het paard zit. Dit voel je dus idd als snijden in de knieholte. Het moet ergens heen, en dus duw je zelf de schacht naar beneden toe. En dus zakt de laars in. En dat zie je dan weer doordat er zo'n rare punt ontstaat bij de enkel.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:35

Ik vind de hogere ook mooi zitten. Ik weet niet wat ik zou doen, dat ligt eraan hoe het voelt als je je knie buigt. Het moet niet gaan snijden, zoals @Roodvos zegt, want dan gaan ze juist extra inzakken. Dus ik zou gewoon doen welke het lekkerst zitten, maar wel moeilijk geval dit ja! :\