Rijlaarzen of chaps: moeilijke maten en een budget

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Rijlaarzen of chaps: moeilijke maten en een budget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 18:57

Hoihoi,

Omdat ik inmiddels echt uit mijn chaps kindermaatje 35 ben gegroeid (qua lengte, niet perse qua kuitmaat) ben ik opzoek naar nieuwe chaps (met dressuurboog) op rijlaarzen.
Maar vind maar eens iets wat past en binnen budget valt.

Mijn schoenmaat ik 38/39
Hoogtemaat 50
Kuitmaat 32/33

De kuitmaat is dan ook het probleem. Ik kan nergens rijlaarzen of chaps vinden met die kuitmaat.

Je kan natuurlijk laarzen op maat laten maken maar dat vind ik te duur.

Weten jullie misschien wat rijlaarzen en/of chaps te noemen die geschikt zijn voor mijn maten en ook nog een beetje budget zijn? (dus geen honderden euros..)

Want ik weet het echt niet meer. :P

Alvast heel erg bedankt!

kimmetje26

Re: Rijlaarzen of chaps: moeilijke maten en een budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:59

Ariat heeft veel verschillende maten! Vind het super fijne chaps!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 19:01

kimmetje26 schreef:
Ariat heeft veel verschillende maten! Vind het super fijne chaps!

Ariat heb ik inderdaad gepast maar alles wat qua kuit paste was te laag. :(
Erg jammer.
Toch bedankt!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:43

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 21:14

Marie111 schreef:
Probeer het eens twedehands. Marktplaats of via Facebook bijvoorbeeld

https://www.facebook.com/groups/5398511 ... 9/?fref=ts

Bedankt voor de tip!
Ik ben lid van meerdere fb groepen en zoek ook geregeld op mp rond. Maar mijn maat komt gewoon eigenlijk niet voor :(

Toch bedankt!

Lalalara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:03

Hey, goede vraag.

Ik heb hetzelfde probleem en nu chaps van ariat. (wel wat ruim).
Mijn moeder heeft hele dunne en lange benen. Zij heeft italiaanse laarzen (even vergeten welk merk, Tifanny of iets dergelijks.) wel wat prijzig. Ik zou op internet opzoek gaan naar italiaanse laarzen voor een goedkopere prijs.

Hoop dat dit helpt!

ik heb deze site gevonden: http://www.lipica.nl/

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 23:41

Hoi,

Bedankt voor je reactie!
Inderdaad italiaanse laarzen zijn vaak wat smaller!
Ik hou die merken in mijn achterhoofd maar blijf eerst nog even zoeken naar iets wat misschien net wat goedkoper is. :D

Bedankt!

SharonStory5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 06:34

Marktplaats in de gaten houden en anders wordt het toch maatwerk. Maar als je de tijd hebt dan zou ik gewoon afwachten, dik kans dat er iets in je maat voorbij komt en je kunt eventueel natuurlijk een gezocht advertentie plaatsen.
Ik heb tegenovergestelde, een hele korte kuitmaat, en uiteindelijk ook Derby's op maat laten maken.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 06:56

De ej heeft ook vaak bijzondere maten liggen daar heb ik laarzen van voor mijn rot maat in de kuit..
Omvang 37 hoogte 43... Meer dan een jaar gezocht en gepast toch eindelijk gevonden bij de ej.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 07:46

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:38

lolotjeh schreef:
De ej heeft ook vaak bijzondere maten liggen daar heb ik laarzen van voor mijn rot maat in de kuit..
Omvang 37 hoogte 43... Meer dan een jaar gezocht en gepast toch eindelijk gevonden bij de ej.

Ik ben daar pas geleden nog geweest. Ze hadden geen enkele hoogtemaat in de chaps. Alleen maar breedtematen (SML). En zelfs S was nog steeds enorm ruim, ik schat omvang 40).

Denk dat je met deze maten wel aan maatwerk uit zult komen. En dan is Lipica denk ik nog de goedkoopste optie.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 16:13

Scum schreef:
lolotjeh schreef:

Ik ben daar pas geleden nog geweest. Ze hadden geen enkele hoogtemaat in de chaps. Alleen maar breedtematen (SML). En zelfs S was nog steeds enorm ruim, ik schat omvang 40).

Denk dat je met deze maten wel aan maatwerk uit zult komen. En dan is Lipica denk ik nog de goedkoopste optie.

Ik ben alle grote ruitersportzaken ook al af geweest. Helaas was alles te ruim. Enkel de kinderlaarzen paste maar die waren dan weer veel te laag. :(

Inderdaad Lipica had ik ook gevonden maar ik vond dat als nog best prijzig. Maar ja als het niet anders is.. :P

Toch bedankt voor jullie reacties!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:19

Citaat:
Jellybeans

Ik ben alle grote ruitersportzaken ook al af geweest. Helaas was alles te ruim. Enkel de kinderlaarzen paste maar die waren dan weer veel te laag. :(

Inderdaad Lipica had ik ook gevonden maar ik vond dat als nog best prijzig. Maar ja als het niet anders is.. :P

Toch bedankt voor jullie reacties![/quote]

Ben je dan ook bij Equidrôme geweest? Die hebben de DeNiro Tricolore, wat echt een super laars is voor die prijs. Of anders de soft chaps van Büsse? Ik denk zo dat je met maat SL of XSL prima uit de voeten zou kunnen

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:23

De Niro Tricolore inderdaad, die zijn er in jouw maten :j

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:26

Wat wil je er max voor uitgeven?

Ik heb binnenkort een afspraak met een dealer van Lipica (paard&laars) ik ga chaps op maat laten maken aangezien ik ook een maat heb die bijna niet te verkrijgen zijn. Ik denk dat ik zo rond de 150/160 euro kwijt zal zijn, en dat vind ik best mee vallen. En het is een goedkopere oplossing dan rijlaarzen op maat, misschien wat voor jou?

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 16:26

_Roxanne schreef:
Citaat:
Jellybeans

Toch bedankt voor jullie reacties!

Ben je dan ook bij Equidrôme geweest? Die hebben de DeNiro Tricolore, wat echt een super laars is voor die prijs. Of anders de soft chaps van Büsse? Ik denk zo dat je met maat SL of XSL prima uit de voeten zou kunnen[/quote]

Nee niet bij Equidrome geweest. Ken het eerlijk gezegd ook niet.
DeNiro vind ik eigenlijk te duur maar naar die chaps van Busse ga ik even kijken!
Bedankt. :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 16:29

Naaoommii schreef:
Wat wil je er max voor uitgeven?

Ik heb binnenkort een afspraak met een dealer van Lipica (paard&laars) ik ga chaps op maat laten maken aangezien ik ook een maat heb die bijna niet te verkrijgen zijn. Ik denk dat ik zo rond de 150/160 euro kwijt zal zijn, en dat vind ik best mee vallen. En het is een goedkopere oplossing dan rijlaarzen op maat, misschien wat voor jou?

Dat is inderdaad misschien ook wel een idee.
Want dat bedrag is ongeveer ook wat ik uit wil geven.
Eigenlijk nog het liefst wat er onder maar ik weet dat dat vrij onmogelijk is.

Bedankt voor je reactie! Ik ga er even wat meer informatie over zoeken! :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:42

Deniro lijkt me van niet. Ik heb nu een AS in bestelling. A is de hoogste laars maar de omvang is dan nog steeds 35/36 (S) dus die is voor haar veel te ruim.

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:46

Ik zou ook zeggen Lipica, ik heb ze 5 jaar geleden aan laten meten en ze zien er nog steeds super uit. Heb toevallig van de week van beide laarzen de hak laten vervangen, maar dat is het eerste in 5 jaar tijd. Ik rij er intensief mee maar maak ze na het rijden wel altijd schoon. Mijne waren toen €250 maar had er wel wat in laten stikken en een lak lederen dressuurboog. Als je voor wat minder opties gaat zijn ze natuurlijk goedkoper. Het is een investering maar je doet er jaren mee!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 16:53

Bedankt voor je reacties.
Als dat de maten van deniro zijn @Scum dan gaan mij die inderdaad niet passen.
@Mutsie93 Inderdaad Lipica is een optie die wel okay klinkt. Maar ik blijf eerst nog even doorzoeken naar een iets goedkopere optie. Maar ik hou het in mijn achterhoofd! Bedankt!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:17

Hier een maattabel van De Niro:

Afbeelding

Alta xxs zou ze passen :j misschien dan iets te laag, zou je kunnen kijken of je +1 cm kan doen met de hoogte

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 17:40

Drico schreef:
Hier een maattabel van De Niro:

[ [url=m/cuK0Go.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alta xxs zou ze passen :j misschien dan iets te laag, zou je kunnen kijken of je +1 cm kan doen met de hoogte

Oh ja inderdaad de Alta zou inderdaad kunnen.
Iets te kort is geen probleem zolang het maar niet centimeters te kort is. :D

Bedankt!
Ik ga even verder zoeken naar DeNiro

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:51

Sorry, Drico heeft gelijk. Ik zat even met een andere schoenmaat in mijn hoofd.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 16:13

Ik zal hier nog even vertellen waar ik uiteindelijk op uit ben gekomen.
Ik ging naar een plaatselijke ruitersportwinkel die heel veel sale had. Alle rijlaarzen uit de vorige collecties waren 40 euro.
Daar heb ik uiteindelijk de QHP Esmee rijlaarzen gescoord. Qua hoogte en voetmaat zijn ze perfect en qua kuit maat ook nagenoeg goed. Ik denk dat mijn kuiten anderhalve cm te dun zijn.
Ik dacht eerst dat ik daar geen last van zou hebben (zeker niet voor 40 euro) maar toch vind ik het niet zo fijn nu ik ze een tijdje gebruik.
De laarzen hebben een rits aan de achterkant. Maar nu vroeg ik me af, kan de schoenmaker de kuit ook iets smaller maken? Voor een niet al te hoge prijs? :P

ChuntGrander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:01

Op maat gemaakte laarzen van de lipica! Ik zweer erbij! Ik pas ook niet in de standaard laarzen, heb hele korte benen, kleine voeten, maar wel een normale kuit. De prijs bij Lipica is echt fatsoenlijk en je kunt je laars helemaal zelf stylen!