Geen aankoopbewijs ontvangen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merlen

Geen aankoopbewijs ontvangen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 22:20

Ik heb een hele tijd geleden een nieuwe marathonwagen aangeschaft.
Door omstandigheden werd die tot op heden nog niet gebruikt.Dit even terzijde.

Hij zou nu terug moeten naar de dealer,die hem op zijn beurt naar Polen brengt (of laat brengen).
Echter heb ik nooit een officieel aankoopbewijs ontvangen.Ik heb dit wel gevraagd bij afhaling en dit zou ik ontvangen via mail wat dus niet gebeurd is.
De voorbije week nogmaals tweemaal gevraagd via mail maar hierop wordt niet gereageerd.
Terwijl voorgaande mails i.v.m. de wagen wel steeds dezelfde dag nog beantwoord werden.

Ik wil hem echt niet terug brengen vooraleer ik m'n bewijs heb.Komt daar nog bij dat ik hem zonder niet kan verzekeren.

Wel heb ik mails waarin de specificaties van de bestelling staan en mijn antwoord op de vraag wanneer ik hem kon afhalen.

Wat nu te doen?

Ania

Re: Geen aankoopbewijs ontvangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:39

Mij Is niet geheel duidelijk waarom de wagen terug moet? Reparatie? Fabrieksfout? Terugkoop?

Heb je hem bij een Nederlands bedrijf gekocht of via een buitenlands bedrijf?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 22:43

Op de vraag waarom hij terug moet,wil ik voorlopig niet op in gaan.
Ik heb hem in Nederland besteld.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:57

ED -> TAO

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:47

VickyS schreef:
Op de vraag waarom hij terug moet,wil ik voorlopig niet op in gaan.
Ik heb hem in Nederland besteld.

oke :) Succes

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:05

Heb je geen pinbewijs? Bon bij het afrekenen gekregen?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:13

Dan ga je toch even langs de verkoper? of bellen
Heb je geen bewijs van betaling? Bankafschrift ofzo of is het contant gegaan?

Als de wagen nu in jou bezit is dan zou ik, als ze de wagen ophalen, die niet meegeven zonder bewijs.
Beetje lastig te beoordelen omdat het niet duidelijk is of je de wagen nu terug verkoopt ofdat de wagen terug moet wegens wanbetaling of gaat de verkoper de wagen alleen maar vervoeren zodat die straks in Polen weer van jou is. Daar zit een hoop verschil in.

Houd er rekening mee dat het nog vakantie periode is en niet iedereen even snel reageert op mail dan

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 14:05

Ik heb mijn andere wagen ingeruild en contant bij betaald.Bewijs ging men via mail doorsturen.
Toen was er nog vertrouwen in de dealer.
Door tijdsgebrek,problemen met pony,ect. is hij maanden in mijn opslaggarage blijven staan.

Ik ben nu tot de conclusie gekomen dat de afmetingen niet correct zijn,opgemerkt dat de wagen zeer slecht afgewerkt is en de zweng scheef staat.
Ben ermee terug gereden.Wat een enkele rit is van 2,5 uur.
Afmetingen kloppen inderdaad niet en schade en slechte afwerking zou gebeurd zijn tijdens fabricage en transport naar Nederland.
De verkoper stelde voor de lakschade zelf wat bij te werken.En wat de afmetingen betreft ging er niets veranderd worden.Hij beweerde dit aan mij meegedeeld te hebben.Woor tegen woord dus.Ik heb echter wel de specificaties doorgeven in mail.Zweng heeft hij getracht recht te duwen door er met zijn volle gewicht op te hangen.
Ik heb de wagen dan maar terug mee naar huis genomen.Lakschade kon ik zelf ook wel herstellen en daardoor kon ik me een kleine 200 € besparen op transportkosten.
Op de terugweg dacht ik eraan dat ik vergeten was te informeren naar een aankoopbewijs.
Dit heb ik later via mail gedaan.

Ik heb dus een zeer dure wagen gekregen die al direct moet opgelapt worden.Dit kan toch niet?
Deze wagen is duidelijk ook niet expliciet voor mij gefabriceerd.Als ik schokbrekers bestel i.p.v. luchtvering dan verwacht je toch niet dat de bevestiging van de luchtvering er amateuristisch werd afgezaagd en het metaal onbehandeld werd gelaten.

Ik bel niet meer naar de verkoper omdat ik hem totaal niet meer vertrouw en alles zwart op wit wil hebben.
Enkele dagen later is hij echt wel te ver gegaan.Hij heeft tegen een klant van hem verteld dat ik een nieuwe wagen kon krijgen maar dat ik dat geweigerd had.Ik had zelf de schade aan de wagen veroorzaakt en stukken van het metaal afgezaagd.

Ik kan de wagen nu weer terugbrengen zodat hij in Polen wordt bijgewerkt maar aan de afmetingen wordt zeer waarschijnlijk niets veranderd.Ik wil dit echter niet doen zolang ik geen aankoopbewijs heb.

Maar hij reageert bewust niet op mails i.v.m. het aankoopbewijs.Hoe verklaar je anders dat hij dat net ervoor wel deed op andere vragen?

Ik dacht eraan hem officieel in gebreke te stellen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:15

Het is absoluut niet netjes, maar ik vraag me af hoe sterk je staat gezien je de wagen al maanden in je bezit hebt?!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:22

Ik zou het als verkoper ook niet helemaal vertrouwen als jij maanden na de aankoop met lakschade aan komt zetten. Hij moet dan maar op de goedheid van de mens vertrouwen om te geloven dat hij alleen maar in de schuur gestaan heeft.

Om eerlijk te zijn vind ik het een best vreemd verhaal. Waarom kom je nu pas met de gebreken? Je hebt de wagen toch bezichtigt en als hij wordt gebracht dan kijk je er toch ook even naar?

Het enige wat ik op dit moment fout vind van de verkoper is dat hij het aankoopbewijs niet doorstuurt. Verder vind ik het nogal vreemd dat jij hier maanden later pas mee komt...

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:24

Kan je niet gewoon even langs de verkoper rijden ?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 14:35

Ik wist dat die opmerking er ging aankomen.
De verkoper heeft zelf de wagen niet nagekeken voor verkoop.Dat is één punt.
De meeste schade is onderaan.En zeg nu zelf.Wie kijkt er nou bij afhaling onder de wagen?
Het is puur toeval dat ik dit opmerkte.Pech voor mij dat het pas na zo veel tijd gebeurde.
Schade is op veel plaatsen waar er tijdens het rijden niets tegen kan komen.
En aan de banden zie je duidelijk dat er niet mee gereden werd.

Ik vraag me ook af waarom de verkoper achter m'n rug allerlei zaken verteld die niet waar zijn.

Zodadelijk enkele foto's.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 14:37

Pancake93 schreef:
Kan je niet gewoon even langs de verkoper rijden ?

Dat heb ik toch al gedaan.Om nou weer 5 uur te moeten rijden omdat hij geen bewijsje door mailt?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:39

Dit is precies eenzelfde verhaal als dat ik een hele tijd geleden heb gelezen op bokt. Exact hetzelfde.
Moet je even op bokt zoeken hoe dat opgelost is.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 15:01

Hierbij enkele foto's.Oordeel zelf maar.wat zouden jullie doen als je dit opmerkt?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog veel meer foto's.Overal zijn er stukjes lak weg.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 15:09

En nog een foto van een band.Waaraan je ziet dat hij niet gebruikt werd.

Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:18

Ik vind het zo eerder een aangepaste 2e hands wagen, wat verschrikkelijk slecht afgewerkt.

Maar om eerlijk te zijn, ja ook de onderkant van je wagen moet je controleren bij aflevering.

Hoe lang heb je garantie? Of heb je die überhaupt?

Zoals het nu is roest de boel binnen een paar jaar kapot.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 15:45

Precies palousa_boy.Dat kan je toch nauwelijks een nieuwe wagen noemen.Lijkt wel een exemplaar dat ergens nog in een hoekje stond.Op verschillende plaatsen heeft hij ook roest terwijl hij bij mij toch geen spatje water heeft gezien.
Als ik dit nu thuis net na aankoop had gezien dan had de verkoper nog kunnen beweren dat het onderweg gebeurd was.Of niet soms.
Komt er dan nog bij dat de afmetingen niet kloppen.Ik heb hem gekocht vanaf een afbeelding.Dus hoe de afmetingen van het standaard model waren kon ik toen niet checken.
Ondertussen heb ik contact gehad met iemand die dit model ook heeft voor haar pony's en die wagen is korter.
Garantie in Nederland is 2 jaar vanaf aflevering dacht ik.De dealer heeft al aangegeven dat niets hiervan onder de garantie zou vallen.Maar ik heb geen aankoopbewijs.Enkel een mail waarin staat wanneer ik hem kom afhalen.

Ik voel me echt bedrogen.Deze wagen is de prijs waard van een gebruikte in deze toestand.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:07

Als je de garantie ook echt aan kunt tonen via mail oid (in combinatie met en leveringsdatum dat misschien wel in een mail staat) zou ik hem bijna gewoon buiten zetten in de regen om te zorgen dat hij die 2 jaar nieteens gaat redden.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 16:19

Hij heeft me inderdaad een mail gestuurd dat de wagen was aangekomen en dat ik hem kon afhalen.

Momenteel blijft de wagen dus onaangeroerd staan waar hij is.
Weet je wat zou helpen?Zijn naam openbaar maken en de foto's erbij plaatsen.
Ik zou de eerste niet zijn die dan geholpen word.

Is er nog iemand die een idee heeft hoe dit op te lossen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:26

Sta je wettelijk in je recht als je de wagen al enkele (zijn dat er 2?5?8?) maanden in bezit hebt? Jij weet dat je er niet mee gereden hebt, maar de verkoper weet dat niet...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:30

Ik ken maar 1 Nederlands sprekend bedrijf in Polen. Of zitten er tegenwoordig meer?
En ongeveer een jaar geleden ging het daar financieel niet erg goed mee.
Geen idee of dat ondertussen veranderd is.
Maar dan krijg je een kat in het nauw maakt rare sprongen.
En dus dat slijpwerk?

En wat HorseTopShop schrijft een gelijk soort verhaal heeft hier al een gestaan.

Maar die dealer. Is dat bijvoorbeeld familie van de fabrikant?
Want die zou anders dit geleverde toch niet accepteren?
Zijn rol op deze manier begrijp ik niet.

Probeer eens te zoeken op die andere bokker met vergelijkbaar verhaal. Hoe dat is opgelost.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:56

Los van het feit dat het slecht is dat de wagen zo geleverd is, hoor je bij de aflevering in mijn ogen wel te controleren of alles oké is. Dit zijn in mijn ogen wel dusdanig grote dingen dat met één blik op de onderkant deze mankementen wel opgevallen zouden zijn. Om dan te zeggen 'de verkoper had de wagen moeten controleren' vind ik niet echt een goede reden en ik denk dat je het daarmee niet gaat redden. Wellicht is de wagen rechtstreeks vanuit Polen naar jou gebracht?

Daarnaast geef je aan dat de afmetingen niet kloppen. Als je daar nu (pas) achter komt dan zal het niet om een centimeter afwijking gaan? Waarom heb je daar niet eerder naar gekeken? Hoe groot is de afwijking?

Ik vind het echt niet netjes hoe hier gehandeld is, maar ik denk niet dat je erg sterk in je schoenen staat doordat je hier maanden later pas mee komt. Het wordt nu een welles-nietes spelletje wie de fout gemaakt heeft en dat zal lastig worden verwacht ik. Ik zou gewoon nog eens bellen met de verkoper, dan kun je daarna altijd een mail sturen met een soort verslag van het gesprek en de gemaakte afspraken.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 18:00

Aan de banden zie je toch duidelijk dat er niet mee gereden is.Al zou ik er een kilometer mee rijden dan is dat extra rubberen flapje in het midden toch zo goed als weg.

Praktisch alle Nederlandse bedrijven laten hun wagens in Polen maken.Deze dealer dus ook en meestal haalt hij zelf de bestelde wagens op.Ik ben de wagen daarna bij hem moeten gaan ophalen.

Afmetingen heb ik al aangeven hoe het zat.Er stond geen demowagen bij hem.Ik weet dus niet hoe de standaard afmetingen waren.Aan de hand van mijn lengte en het gegeven dat de wagen voor een Welsh A was,zou die dus worden aangepast.Door foto's te bekijken van een wagen die later door iemand besteld was,heb ik dit dus opgemerkt.

En ja,ik ben zo dom geweest om niet op de grond te gaan liggen en onder de wagen te kruipen voor ik hem mee nam.Maar de verkoper heeft dit ook niet gedaan.Althans dat beweert hij.Ik geloof hem totaal niet meer.Misschien heeft hij wel geluk gehad dat ik het niet zag en hij ervan af was.
Nog een klein detail;verkoper heeft een aanpassing aan de rem gedaan toen ik er dus onlangs was om de schade te laten bekijken.Dit had moeten gebeuren voor aflevering.

Maar waarom krijg ik geen aankoopbewijs?Er klopt toch iets niet.Dat was de reden om dit topic te starten.

Trouwens een eerdere opmerking dat de dealer misschien op vakantie is,kan van tafel worden geveegd.Er wordt wel degelijk gereageerd op mails.Maar niet op mijn vraag.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:10

Dealer zal de verkoop niet officieel willen aangeven/aangegeven hebben en kan dus geen aankoopbewijs geven. Althans, dat is het eerste wat in mij op komt