Het zit namelijk als volgt: Ik ga verhuizen voor mijn studie en het paard wat ik al een heel aantal jaren rij, mag met mij mee verhuizen naar de andere kant van het land. De eigenaresse en ik hebben schriftelijk afgesproken dat ik de hoefsmid, ontworming en dierenartskosten betaal. Voor laatstgenoemde kan ik haar laten verzekeren. De verzekering is bijna rond, de stalling is geregeld en het vervoer erheen ook. Nu is er nog 1 mankementje aan het hele verhaal: de eigenaresse wil dat ik (ook schriftelijk) wettelijk aansprakelijk word gesteld voor alles wat het paard doet. Dus, mocht het paard schade veroorzaken, dan zijn de kosten voor mij. Mijn WA verzekering vergoed alleen schade die veroorzaakt wordt door mij, als ik bijvoorbeeld niet goed uitkijk tijdens een buitenrit. Schade waar ik niets aan kan doen, wordt niet gedekt door mijn WA verzekering. Worst case scenario, ze breekt uit, rent de weg op en er verongelukt een auto - auto total loss en de inzittenden moeten naar het ziekenhuis, dat kon nog wel eens een heel duur grapje worden. Zoiets kan ik nooit betalen, moeten mijn ouders dan betalen (ik ben 20 jaar) of blijf ik met een schuld zitten?
Ik zou dus graag jullie mening hebben over dit hele verhaal, zouden jullie het paard mee verhuizen of laten staan?
Alvast bedankt

Ik ben hier namelijk al een hele tijd mee bezig, maar er komen steeds meer dingen bij.
.