Ik weet inmiddels dat iedere 10 dagen een gezondheidsverklaring aangevraagd moet worden, 1 ding is 100% zeker dit is NIET haalbaar. Heb al gehoord dat vele dit niet doen en gewoon de grens overgaan. Wie heeft hier meer informatie en tips over. En zullen ze in Duitsland mij aanhouden per paard en vragen om deze verklaring bijvoorbeeld? Voor we vertrekken zulen we het paard goed medisch laten onderzoeken zodat deze gezond aan de reis begint.
Er is een huisarts geweest en wilde van zuid spanje naar de noordkaap gaan maar is uiteindelijk zonder pony verder gegaan, waarom? Heb deze huisarts gemaild maar nu week later nog geen reactie ontvangen.
Wij gaan deze reis alleen maken als het ook daadwerkelijk mogelijk is, nu durf ik de grens in duitsland makkelijk over te steken maar de grens met Rusland is dan weer even net een ander verhaal.
Wij nemen alle tijd voor deze reis en niemand hoeft dan ook bang te zijn dat het paard te veel moet lopen. Ook zullen wij stukken naast het paard lopen want lopen zelf ook erg graag en zullen het paard zo regelmatig ontlasten.
Het aller leukste van dit verhaal gaat nog komen: wij hebben geen ervaring met paarden nog met paardrijlessen
Heel vroeger wel eens met vriendin mee geweest en paar keer op paard gezeten tijdens haar rijles maar dit is heel lang geleden. We moeten dus ook nog een paard kopen of misschien is een pony een beter idee?
Hebben mensen ervaringen met een reis als deze? Hebben mensen voor een reis als deze tips websites met informatie, boeken die gelezen moeten worden, reisverslagen alle informatie is van harte welkom.