Betaalbare rijlaars

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrth

Betaalbare rijlaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 17:45

Na menig rijlaars gepast te hebben, zakt de moed mij in de schoenen...

Allereerst: ik ben vooral een recreatieruiter.
Nu ik klaar ben met mijn opleiding ben ik er wel over na aan het denken om een startpas aan te vragen en wat meer wedstrijdjes mee te pakken :) De oefenwedstrijden en recreantenwedstrijden waar ik aan meedoe, rijd ik met mijn leren chaps (Covalliero Minichaps Elasto Leder Zwart maat M) en jodhpurs.
Echter als ik wat vaker (gem. 1 x per maand?) wedstrijden wil gaan rijden wil ik toch graag leren rijlaarzen :)

Er lijkt alleen geen fabrieksmaat rijlaars te bestaan die mij past... :(
Voetmaat en kuitmaat gaat prima, maar de meeste rijlaarzen zijn voor mij te hoog.
Voetmaat: 39
Kuitmaat: 37
Hoogte: 43

Aangezien ik niet wekelijks op concours zal gaan, wil ik geen 300€ uitgeven aan laarzen.
Natuurlijk weet ik dat als ik goede laarzen heb, ik hier jaren mee vooruit kan!
Mijn budget is (al bijgsteld :=) rond de 200€...
Weet iemand leren rijlaarzen die niet zo hoog zijn? Ik wil graag mijn knieën nog kunnen buigen :')

Of zal ik toch op zoek moeten gaan naar een mooie set Jodhpurs+chaps? Dan ben ik sowieso goedkoper uit. Help?! :?

roosje2003

Re: Betaalbare rijlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:48

Ik lees mee!
(misschien kun je op bokt markt of marktplaats kijken voor nieuwes/nooit gebruikt)
Ik zoek zelf naar goedkope maar leuke (wat andere) set jodphurs en Chaps :+

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:49

Je zou met die maten ook bij de kinder laarzen kunnen kijken. Die gaan tot maat 39 maar vallen net wat lager uit.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:50

Ik heb ook een extreem moeilijke maat (kleine voeten, dikke kuiten, korte benen) en de enige merken waar ik mijn maat tot nu toe in gevonden heb zijn Greenfiels en Busato. Busato komen rond de 250 dacht ik. Greenfield 200 standaardmaat en 280 op maat. Van de busato's ben ik super tevreden, gewoon echt geen slecht woord over te zeggen. De Greenfields zijn het eerste paar dat ik heb dus daar kan ik nog niets over vertellen haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:50

Heb laarzen van HKM die waren onder de 200 euro en zijn er volgens mij in verschillende hoogtematen. Ze zitten erg lekker, niet in hoeven lopen. Heb als wedstrijdlaarzen laarzen van Petrie die zitten nu uiteindelijk wel lekker, maar waren een hel met inlopen :+

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:51

Op maat laten maken? Of gewoon rond bellen en mailen. Heb ik ook gedaan. Naar verschillende merken/ sites

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 17:52

Ja ik wilde eerst ook wel op marktplaats etc. kijken, maar dat durf ik nu niet meer zo goed :+
Omdat ik ondertussen verschillende rijlaarzen gepast heb, maar die niet blijken te passen. Dan durf ik de gok via marktplaats/facebook niet te wagen...

Moet wel zeggen dat de chaps die ik nu heb van zacht leer zijn. Dus ben er ook niet aan gewend dat er iets strak/hard bij m'n knieholte in de buurt zit...
Maar verder denk ik niet dat ik zo'n speciale maat heb. Ben een gemiddelde meid, met een gemiddelde lengte en een gemiddeld gewicht :') Misschien heb ik gewoon korte onderbenen haha. Er zou toch iets te vinden moeten zijn? Ik vraag gewoon een zwarte, niet speciale rijlaars :P

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:54

Ik heb vroeger ook HKM en Horka laarzen gehad maar daar was ik totaal niet tevreden over, waren beide na een jaartje stuk... Maargoed, kan wel zijn dat ze ondertussen beter zijn. Is ook al een dikke 5j geleden :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 17:56

Kijken bij kindermaten is wel een goede tip!
Ik zie inderdaad dat de hoogte dan beter in mijn buurt komt :')
Nu nog op zoek naar een kinderrijlaars met een kuit die breed genoeg is!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:58

Als je ze vindt, laat het even weten _O- Kan me ook nog herinneren dat ik Cavallo Juniors heb gehad. Ook heerlijke laarzen maar heb geen idee qua prijs

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 18:01

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:10

Nee ik was er niet tevreden over... Gingen bij mij heel snel af aan de binnenkant en scheurde ook. Maargoed, zoals ik al zei, is ondertussen ruim 5j geleden dus er kan al een boel verandert zijn :j

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 18:17

Weet je nog welk model je hebt gehad? :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:19

Deniro Tricolore.. zijn iets over je budget maar die laars heeft heel veel verschillende maten. Dacht dat er in de 600 verschillende maten zijn. Ik had paar maanden geleden ook heel veel laarzen gepast (budget was ook 200 euro) en niks pastte. Via bokt kreeg ik een aantal tips over de tricolores en ben ze toen in een winkel gaan passen en de eerste paste perfect. Ik heb ze zelf ook 1 cm lager genomen omdat ik ook mn knie wil buigen. Ze zijn 269.50 en dit zijn ze:
Afbeelding

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 18:23

Mooie laars!
Zal het in gedachten houden :) bedankt!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:38

xMyrth schreef:
Weet je nog welk model je hebt gehad? :)

Ik heb echt geen idee, sorry haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:40

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 18:43

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:47

Ik heb ongeveer dezelfde maten als jij en heb nu ook DeNiros. Die van mij waren ook rond de 250 euro maar ze zien er wel wat anders uit als die hierboven, misschien heb ik een oudere versie ofzo. Hiervoor had ik Mountain horse laarzen, die waren ook erg fijn.

Ik zou je aanraden om eens naar een goede ruitersportwinkel met veel verschillende laarzen op voorraad te gaan. Mijn ervaring is dat er meer te koop is dan dat je zo op internet kunt vinden, en dan kan je ook meteen passen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:17

Je kan ook laarzen op maat laten maken bij Lipica. Het simpelste model (Epsom) zonder poespas kost 235. Enige nadeel is de wachttijd, duurt gemiddeld 12 weken voor ze klaar zijn. Maar ze zitten heerlijk en gaan bij mij gemiddeld 3/4 jaar mee met dagelijks gebruik.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:27

tattini heeft ook een brede maatvoering.

Sophie_2100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:42

Ik dacht eerst ook dat ik laarzen op maat moest maken maar ze moeten gewoon ingelopen worden . Voor mij waren ze ook veel te hoog en ik kreeg ze amper dicht door mijn kuiten. Je kan ze inlopen met een hakje er in. Ik heb laarzen van de niro boot tricolore. Ik heb ze 250 betaalt

RoosZDKSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:47

Ik heb zelf ook relatief korte benen (en stevige kuiten) en ik heb de mondoni kendal als ik het me goed herinner, ik heb ze nu een jaar en vind het erg prettige laarzen, ik heb ze voor €180 bij de divoza gehaald

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 11:12

Als de laarzen weer te hoog zijn is inderdaad een hakje ene goede oplossing! :)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:36

DeNiro Tricolore. Misschien wat prijzig voor je nu, maar de investering meer dan waard. Als je geld uitgeeft aan een laars wil je ook dat die helemaal past (tenminste,Ik wil dat :p) De laars moet jou passen, en niet andersom . De Tricolore is er in 637 standaardmaten, en ik weet eigenlijk wel zeker dat er een maat is die jou past.
Hoe ik over laarzen denk: goedkoop is duurkoop.
Ik kan iedereen een laars aanraden van een fatsoenlijke kwaliteit leer, met een fijne pasvorm en degelijke ritsen . Met jouw wensen en budget kom ik dan op DeNiro Tricolore uit