Vliegenspray

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phoeboe

Vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 13:17

Jaja, ze zijn er weer genoeg... Beestjes :(

Nu de zomer in Nederland toch echt is begonnen, brengt het altijd 1 nadeel met zich mee en dat zijn (vooral) de horzels & vliegen.

Momenteel gebruik ik zelf als spray de 'dazen weg' maar aangezien hij bijna leeg is, ben ik benieuwd wat jullie gebruiken?
Zelf ben ik niet heel tevreden over de deze spray aangezien ik het nou niet merk tijdens het rijden of ik wel of niet gesprayd heb..

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en producenten! :)

noompje901

Re: Vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:37

ik volg :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:39

Wij gebruiken de 'Keep Off' van de Welkoop, van Grand National volgens mij. Echt héle fijne spray.
Je hebt een gewone en een Keep Off Extra, die laatste werkt echt tegen dazen/horzels, ze gaan dan echt niet zitten, of minimaal. :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:43

Ik gebruikte eerst de vliegenspray van de welkoop, aangevuld met hertshoornolie en citronella.
Helaas waren die flesjes met 3x gebruiken op.

Nu ben ik sinds dit weekend bezig om zelf wat te mengen.
Hertshoornolie, azijn, citroensap en water.
Kwa verhoudingen er nog niet helemaal tevreden over, de hertshoornolie wil nog niet mengen met de andere ingrediënten, dus daar moet ik nog wat op verzinnen.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:45

Ik heb nu veerust gekocht vandaag. Ga hem proberen ben benieuwd

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:29

Ik verplaats dit topic van VSW naar SV.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:35

Die van equi protecta 1 keertje geprobeerd. Nooit weer. Werkt geweldig maar ik werd er kotsmisselijk van en de paarden ook. Ik durf hem niet meer aan te raken.

Die van Sectolin is wel fijn!
Veerust vind ik snel op gaan maar wel erg fijn, ik gebruik hem tijdens het rijden omdat hij maar 3 uur lang werkt.

Ik ben nog wel opzoek naar de beste vliegenspray. Heb er al heel wat geprobeerd dus ik lees even mee.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:21

tinker_sally schreef:
Ik gebruikte eerst de vliegenspray van de welkoop, aangevuld met hertshoornolie en citronella.
Helaas waren die flesjes met 3x gebruiken op.

Nu ben ik sinds dit weekend bezig om zelf wat te mengen.
Hertshoornolie, azijn, citroensap en water.
Kwa verhoudingen er nog niet helemaal tevreden over, de hertshoornolie wil nog niet mengen met de andere ingrediënten, dus daar moet ik nog wat op verzinnen.

Je hebt een emulgator nodig om olie, azijn en water te laten mengen. 2 druppels afwasmiddel werkt daar goed voor.

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 22:40

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga binnenkort het één en ander uitproberen :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:43

TerraHowrse schreef:
Die van equi protecta 1 keertje geprobeerd. Nooit weer. Werkt geweldig maar ik werd er kotsmisselijk van en de paarden ook. Ik durf hem niet meer aan te raken.

Die van Sectolin is wel fijn!
Veerust vind ik snel op gaan maar wel erg fijn, ik gebruik hem tijdens het rijden omdat hij maar 3 uur lang werkt.

Ik ben nog wel opzoek naar de beste vliegenspray. Heb er al heel wat geprobeerd dus ik lees even mee.

Die van Equi protecta heb ik ook, wat een stank! Alsof ik de plaatselijke shoarma zaak in de stal heb staan
:') Maar het helpt inderdaad erg goed!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:27

Die van Equi protecta is hier ook echt de enigste die echt goed werkt ook tegen de dazen :j

Maar hij stinkt inderdaad vreselijk haha.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:44

dravergekkie schreef:
Die van Equi protecta is hier ook echt de enigste die echt goed werkt ook tegen de dazen :j

Maar hij stinkt inderdaad vreselijk haha.

Deze gebruik ik ook. Is de enigste die mijn ruin echt daas vrij houd.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:49

Ik leek op google bij equi protecta, maar wie heeft er een link naar de juiste spray??

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:50

Ik heb zelf ook de dazen weg spray in gebruik, maar in mijn opzicht werkt hij ook niet. De dazen vliegen me nog steeds om de oren. :n

Ik lees mee!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:54

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:24

Ik gebruik Bremse Bremse (die uit Duitsland), werkt fijn, stinkt niet maar die ideale spray is het nog steeds niet. Het houd wel duidelijk het een en ander op afstand maar het land nog steeds op het paard.
Het is wel qua stank een stuk beter te doen dan Equi protecta of die van cojosol. Ook geen lelijke vlekken aangezien dit kleurloos is. Maar die andere twee werkte net zo goed, of slecht :+

Deze scheelt alleen een gigantische hoeveelheid hoofdpijn *\o/*

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:38

Hoe erg stinkt die van Equi protecta? Mijn merrie is als te dood voor alles wat spuit dus moet het dan aanbrengen doormiddel van spons of op de hand en dan haar insmeren.

Zou nadeel zijn als het zo erg stinkt en krijg de geur niet van mijn handen :+

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:41

muzzy17 schreef:
Hoe erg stinkt die van Equi protecta? Mijn merrie is als te dood voor alles wat spuit dus moet het dan aanbrengen doormiddel van spons of op de hand en dan haar insmeren.

Het stinkt echt verschrikkelijk erg. Heb nog nooit zo iets vies geroken.

Er kwam een druppeltje op mijn hand en ik heb het meteen met zeep gewassen, maar die geur hing de hele dag om me heen.. pas na een half uur douchen met veel zeep kreeg ik het weg :')

Ik heb nu een bodempje in een oude vliegensprayfles gedaan en die aangevuld met water. Stinkt nog heel erg. :')

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:55

TerraHowrse schreef:
muzzy17 schreef:

Het stinkt echt verschrikkelijk erg. Heb nog nooit zo iets vies geroken.

Er kwam een druppeltje op mijn hand en ik heb het meteen met zeep gewassen, maar die geur hing de hele dag om me heen.. pas na een half uur douchen met veel zeep kreeg ik het weg :')

Ik heb nu een bodempje in een oude vliegensprayfles gedaan en die aangevuld met water. Stinkt nog heel erg. :')

Geen aanrader om het met mijn handen lekker uitgebreid in te gaan smeren dus :+ (voordeel dat ik zelf ook vlieg/daaz vrij blijf *\o/*)

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:59

Ik gebruik Veerust en spul dat Dazenex heet. Geen idee waar het van is eigenlijk

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:22

muzzy17 schreef:

Zou het ook niet met mijn handen gaan insmeren inderdaad :')

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:38

Ik vond in de garage nog een oude flacon bremsen en bremsen.... ikke blij!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:40

Liezel1 schreef:
Ik vond in de garage nog een oude flacon bremsen en bremsen.... ikke blij!

Haha dat kan ik mij voorstellen! Ik ga binnenkort even de grens over naar nieuwe denk ik, als ik nu toch nog eens de naam wist van de winkel waar het vandaan kwam zou dat het een en ander makkelijker maken :o

wech

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:14

Ik heb ook de dazenweg spray. Hier werkt hij heel erg goed, en hij ruikt ook lekker..? De eerste sprayfles van dazenweg stonk heel erg maar die ik nu heb (gewoon dezelfde) ruikt naar pepermunt :# De vliegen en andere beesten blijven van hem af! Heel af en toe nog eens een daas.. Waar hij helemaal gek van word dus als iemand iets weet dat goed werkt tegen dazen hoor ik het graag! Nadeel is dat dazenweg super snel op is

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:22

Ik heb ook dazenweg spray, maar ben er juist helemaal niet tevreden over... Zodra mijn paard flink gaat zweten, wordt ze echt lek geprikt door dazen. Was aan het kijken voor veerust, maar heb het toch niet gedaan i.v.m de chemicaliën en drijfgas. Ga nu zelf maar wat maken met hertshoornolie, had de indruk dat de sprays die ik vroeger had op basis van hertshoorn wel goed werkte.